Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 22 mei 2017 20:44:46 schreef Shiptronic:
[...]

Wat doe ik nu met mijn center speaker? Heb nu niet geschuurd, maar dat klinkt toch wat rauw :(

Circulair schuren matuurlijk!! Dan kan je alle kanten op.
Bovendien wordt het geluidsbeeld ronder. O-)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 23 mei 2017 08:34:56 schreef Tidak Ada:
[...] Circulair schuren matuurlijk!! Dan kan je alle kanten op.
Bovendien wordt het geluidsbeeld ronder. O-)

Geschaafd hout, voor een bijgeschaafde klank, je wilt tenslotte geen versplinterd geluid.

This is the world we know best, the world of madness

Hmz, High-end audio idioten willen toch juist dat er níet aan de klank bijgeschaafd wordt?

Op 23 mei 2017 08:34:56 schreef Tidak Ada:
[...] Circulair schuren matuurlijk!! Dan kan je alle kanten op.
Bovendien wordt het geluidsbeeld ronder. O-)

Links of rechtsdraaiend?

Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat James Last en Adré Rieu beter uit zijn met rechtsdraaiend, terwijl de Stones, punk en metallic meer om links draaiend vragen...... :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 23 mei 2017 18:23:52 schreef jeroen79:
[...]Links of rechtsdraaiend?

Gewoon rechtlijnig schuren! De rechtlijnige schuurbeweging kan je ontbinden in een links- en tegelijk in een rechtsdraaiende schuurbeweging. Je hebt dus een winwin-situatie.

Shock6805

Golden Member

Pas daar wel mee op hoor. Door het schuren in een cirkel kan het zijn dat er in het centrum van je cirkel niet geschuurd wordt. Dat is vragen om scherpe pieken in het middenspectrum van je muziek. Absoluut ongewild. :p

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
Tidak Ada

Golden Member

Ja, eigenlijk moet je 8-jes draaien, maar dat kan verkeerd worden geïnterpreteerd door het systeem. Als je de 8-jes verticaal draait, dan krijg je een versterking van de achtste harmonische en doe je het horizontaal dan versterk je de ruis (oneindig harmonischen!).

Je moet die cirkels dan ook vanuit het midden beginnen te schuren en dan concentrisch naar buiten werken!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 23 mei 2017 23:32:00 (17%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Thevel

Golden Member

Je moet die cirkels dan ook vanuit het midden beginnen te schuren en dan concentrisch naar buiten werken!

Ik heb het precies andersom gedaan.
Nu snap ik waarom een zwak, niet stabiel en geen ruimtelijk muziekbeeld heb. Instrumenten en stemmen staan ook niet duidelijk op hun plaats...

bprosman

Golden Member

http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/Review_Test_H…

Ik dacht al wat hoor ik toch, blijken Samsung en Philips gewoon hun zekeringen niet "in te spelen" :-( :-( schandalig.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Je zal denken dat de schrijver van dat verhaal toch wel een minimum aantal hersencellen moet hebben om dat belachelijke verhaal te schrijven, maar echt veel kan dat onmogelijk zijn :)

mel

Golden Member

De mensen die die dingen kopen,zullen dan nog wel minder hersencellen hebben.. >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Je zal denken dat de schrijver van dat verhaal toch wel een minimum aantal hersencellen moet hebben dat belachelijke verhaal te schrijven, maar echt veel kan dat onmogelijk zijn :)

Nou.... als die dingen een maand in moeten spelen is dat wel buiten de wettelijke bedenktijd van online aankopen :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
evdweele

Overleden

In de jaren '50 en '60 zag je op de weekmarkt altijd standwerkers die de meest fantastische wondermiddeltjes verkochten. Van schoonmaakmiddelen die echt alles zonder enige moeite blinkend schoon wisten te krijgen tot pannen die helemaal vanzelf een smakelijke maaltijd bereiden, de huisvrouw hoefde niet eens te kunnen koken.
Als iemand zoiets had gekocht en het thuis uitprobeerde werkte het natuurlijk niet...

De prijzen waren van een heel andere orde dan die van de wonderen in de high-end audio, maar belazerd werd je toen ook al.

Als iets te mooi lijkt om waar te kunnen zijn, is het ook niet waar.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 24 mei 2017 16:39:19 schreef bprosman:
http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/Review_Test_H…

Ik dacht al wat hoor ik toch, blijken Samsung en Philips gewoon hun zekeringen niet "in te spelen" :-( :-( schandalig.

Levensgevaarlijk. Ik zie op die zekeringen geen enkele goedkeuring. Dit hoort niet op de markt te komen.

die S met het ruitje is toch een bekend keurmerk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Die zekeringen zijn speciaal voor "Sound" , omdat deze "S" zekeringen
zo super zijn worden ze ook wel misbruikt voor niet audio schakelingen .

[Bericht gewijzigd door bert!ne op donderdag 25 mei 2017 00:36:41 (57%)

Op 24 mei 2017 17:23:48 schreef evdweele:
In de jaren '50 en '60 zag je op de weekmarkt altijd standwerkers die de meest fantastische wondermiddeltjes verkochten. Van schoonmaakmiddelen die echt alles zonder enige moeite blinkend schoon wisten te krijgen tot pannen die helemaal vanzelf een smakelijke maaltijd bereiden, de huisvrouw hoefde niet eens te kunnen koken.
Als iemand zoiets had gekocht en het thuis uitprobeerde werkte het natuurlijk niet...

De prijzen waren van een heel andere orde dan die van de wonderen in de high-end audio, maar belazerd werd je toen ook al.

Als iets te mooi lijkt om waar te kunnen zijn, is het ook niet waar.

ik vraag me af wat het je zou gaan kosten als je met al die onzin meegaat.
ik denk dat je voor dat geld een aardige Vila of jacht kunt kopen.
een ding is zeker je zou je helemaal kapot schrikken als na alle investeringen , de superpech radio van de buren alla 20 euro net zo goed klinkt als jou installatie .

pa3gws

Golden Member

Op 25 mei 2017 09:17:06 schreef klaasy:
[...]
de superpech radio van de buren alla 20 euro net zo goed klinkt als jou installatie .

Dat gaat natuurlijk NOOIT gebeuren de audiofiel hoort ALTIJD verschil. :-)
Al is het maar om de pijn in de portemonnee te onderdrukken.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Natuurlijk hoort de audiofiel verschil,,, om daar snel vanaf te zijn,

Sorry beste man/vrouw ik ben doof aan een oor en hoor geen verschil tussen mono en stereo , meestal wordt de audiofiel dan heel stil en een beetje wit om de neus .

Ik gooi er graag nog achteraan ,, een 20 euro radio van de kijkshop is toch ook goed .

Nu eens wat andere nonsens
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/dj-sets-en-draaita…

40800 Watt, meneer Philips weet ervan ?

Overigens is diteen uniek apparaat opgenomen vermogen 250 Watt

De oplossing voor het energieprobleem.

Thevel

Golden Member

Op 16 juni 2017 16:59:50 schreef Peter112:
40800 Watt, meneer Philips weet ervan ?

Ja, het staat zelfs in hun specificaties:

code:

Uitgangsvermogen    40.800 W PMPO

PMPO is een marketingtruc om een product te kunnen verkopen aan mensen die zoveel mogelijk 'Watt' willen.
Wist niet dat Philips ook aan die PMPO onzin meedoet.

Jeroen79 heeft gelijk.
Opgenomen vermogen ingeschakeld 250W
Uitgangsvermogen RMS 3600W.
Rendement eindversterker is dus 1440%
Niet kwaad voor 2900 euries.

Dit topic is gesloten