[Tip] Afzuigkap Siemens LC75951 / D-FX32-4

Stuur maar een email. Zie mijn profiel en startpost.

I love it when a plan comes together !

Woon in Noord Holland,kan eventueel ook.Mail me geen punt.

Hallo SMD mijn print weer ontvangen en gemonteerd en mijn kleinkinderen weer blij gemaakt dat Opa weer pannenkoeken kan bakken met de afzuigkap aan.
TNX

De muis bleek het toch niet te zijn !!

Rob-

Geen wonder dat de afzuigkap niet goed werkte.
Machinist is dood.

benieuwd of de muis de aardlek heeft kunnen triggeren :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ook mijn afzuigkap heeft het begeven. Solderen aan een SMD-print is mij te priegelig. Wie kan mij helpen en wat vraag je daarvoor?

Als het goed is heeft U een meel.

Hallo,

Ik heb een Siemens afzuigkap LC75650 (print 195.179.526) die eerst regelmatig uitviel en nu niets meer doet. Volgens eerdere berichten zou het de transistor BC817 zijn die defect is (zie foto).

Nu spreekt men van de BC817 te vervangen door een BC847 of BD847. Welke is de beste optie?
Welke soldeerbout gebruik in hiervoor het best? Ik heb er één van 25W maar deze is te zwaar veronderstel ik.
Alvast bedankt voor een reactie.

[Bericht gewijzigd door Lize op zaterdag 19 augustus 2017 09:18:39 (14%)

je kunt ook aan smd vragen deze print te maken, als je geen ervaring hebt, de print zelf kapot repareren is duurder..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb wel wat soldeer ervaring. Doe dit nog graag zelf.

Zie mijn bijdrage van november 2014. SMD solderen ging toen niet zo goed, printbaantjes lieten los.
Toen besloten er een robuuste transistor in TO-92/SOT-54 behuizing op te zetten en de 3 pootjes vast te solderen op plaatsen waar verbindingen door de print gaan. Daar is meer soldeer aanwezig. Die punten vindt je vlak bij de betreffende transistor.
De afzuigkap doet het nog steeds.

Dit ga ik dan ook doen, dankjewel Magnetron.

Defecte tor verwijderen en op andere positie een 1 Ampere BCP56 plaatsen, word niet meer warm en voldoet ruim.

BD847 was niet voorradig. Dan toch maar BC847 gemonteerd en gelukt, afzuigkap doet het weer!
Bedankt aan allen op dit forum.

Hallo allen,

Ik heb een tijdje geleden deze reparatie uitgevoerd maar heb het denk ik niet helemaal goed gesoldeerd oid. Wat een priegelwerk ook. Anyway, ik heb nu, na 2,5 jaar, weer hetzelfde probleem (uitvallen na enkele minuten). Zou iemand mij kunnen helpen met een nieuw onderdeeltje erop solderen? Ik zorg dan dat ik met een losse printplaat kom...

Ik hoor graag of iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast enorm bedankt :).

Hallo Bomber, ik won in Norg, Drenthe, kun je ook voor mij de SMD BC 817 vervangen?
Ik zou ontzettend gelukkig zijn met je hulp,

ALvast bedankt,
Frank Kiewiet

Op 21 augustus 2017 09:38:00 schreef Lize:
BD847 was niet voorradig. Dan toch maar BC847 gemonteerd en gelukt, afzuigkap doet het weer!
Bedankt aan allen op dit forum.

beste allen, iemand in Groningen en omstreken die dit voor me kan doen,

frank.kiewiet@gmail.com

heb het print plaatje er al uit, moet een BC 847 bijen gesoldeerd worden..

mel

Golden Member

Kan je dit topic beter niet omnoemen naar"Het Groot Afzuigkappen Reparatie Topic"? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ey Mel,we zijn hier om iedereen te helpen? Sommige zijn handig met een soldeerbout, andere niet. Ze zoeken hulp, dat moet toch kunnen?

Neen, Noord holland hier.

I love it when a plan comes together !
mel

Golden Member

Op 2 maart 2018 18:42:36 schreef smd:
Ey Mel,we zijn hier om iedereen te helpen? Sommige zijn handig met een soldeerbout, andere niet. Ze zoeken hulp, dat moet toch kunnen?

Neen, Noord holland hier.

Ik zei het ook met een glimlach.Natuurlijk helpen we iedereen, niks mis mee.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 19 augustus 2017 19:03:05 schreef smd:
Defecte tor verwijderen en op andere positie een 1 Ampere BCP56 plaatsen, word niet meer warm en voldoet ruim.

Hoi SMD, ik sta voor eenzelfde reparatie en wil het via jouw oplossing doen (BCP56 is al onderweg vanuit China).

Mijn verzoek: zou jij een plaatje, foto of beschrijving willen maken waar en hoe exact jij die BCP56 op de printplaat hebt geplaatst en wat je evt. verder hebt gemodificeerd?

Alvast Bedankt,
Erwin

BCP56 past op de lege plaats welke nu geen transistor zit. Je haalt de kleine transistor weg ( Zit er vlak naast en printsporen zitten 1 op 1 met beide transistor locaties verbonden) en klaar!

Na al deze jaren van repareren een aantal foto's van buitengewone printplaten en situaties van deze afzuigkap.

Allen zijn uiteraard gerepareerd en werken tot volle tevredenheid :-)

Ergens een kortsluiting ?

In deze keuken wordt veel met olie gebakken. Erg veel, arme printplaat :-)
Ik vraag mij trouwens wel af hoe deze printplaat zo besmeurd kan raken.

Niet eerder gezien en één keer tegengekomen. Waarschijnlijk een test printplaat oid. Netjes verwijderen van de transistor is iets meer werk.

I love it when a plan comes together !