Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Net als de ILS waarde van een versterker "If Lightning Strikes".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Wonderlijk genoeg dateert deze productlijn nog van voordat WooX Innovations, Gibson Innovations ging heten (edit: en mag dus een Philipsproduct genoemd worden). Het model NTRX900 lijkt van 2013 te zijn, de servicemanual 2.0 waar wel Gibson op staat heeft een 12NC van Philips Hong Kong en is van 2015. De specificaties en verwijzingen naar Philips-normen beslaan bijna de helft van de manual. Inzoomen op de printplaat levert Chinese OEM-codenummers op, ik ben er nog niet achter of die ook naar een enkele fabrikant verwijzen. Die kun je mogelijk alleen vaststellen aan de hand van de letters vóór het serienummer.

Die prijs van 2900 euro klopt natuurlijk van geen kanten. Er zitten vrij forse boxen in en het is ook weer geen heel goedkoop gebouwd ding naar huidige normen, maar meer dan de helft zou je niemand aanraden om ervoor te betalen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

WooX Innovations, Gibson Innovations ging heten

Misschien bedoel je het zelfde Maarten maar Woox was een Philips bedrijf en is verkocht aan Gibson.
http://www.philips.com/a-w/about/news/archive/standard/news/press/2014…

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 16 juni 2017 21:38:24 (29%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Thanks, dat bedoelde ik inderdaad :) Ik zag dat ik het nogal cryptisch had opgeschreven voor degenen die die namen niet kennen. Het apparaat dateert nog uit de tijd van WooX, dus is door een onverkochte business group van Philips ontwikkeld. De eerste keer dat ik zo'n apparaat zag, dacht ik: dat zal wel iets uit de koker van Gibson zijn want die hebben meer de naam dat ze in de muziek zitten. Vandaar mijn opmerking.

Ik kwam erachter dat er ook nog een productlijn vóór zat, bestaande uit o.a. de FWP1000 en FWP3200. Die zijn nog uit de tijd dat het ook echt nog Philips heette. Productie bij dezelfde twee (?) subcontractors die ook de NTRX-reeks doen, zo te zien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Op 16 juni 2017 19:41:49 schreef ohm pi:
Jeroen79 heeft gelijk.
Opgenomen vermogen ingeschakeld 250W
Uitgangsvermogen RMS 3600W.
Rendement eindversterker is dus 1440%
Niet kwaad voor 2900 euries.

Zou het een generator zijn? Die 250W is misschien de veldstroom.

Overiens kan die 14.800Watt best een typefout zijn en moest het 40.800 Wat? zijn, of misschien wel 40.808 Watte? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Staat er toch: 40 punt 8 W. Rendement 32 % ongeveer. Nog niet eens zo heel slecht.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

250W max opgenomen vermogen. Stel dat het een geschakelde versterker is met een rendement van 80% en ideale elektronica die niets verbruikt dan is beschikbaar 200 Watt, dus 100W per kanaal bij stereo. Of iss dat vermogen per box?

Trouwens als je nu echt iets nuttigs wil hebben, dan is dit handig:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.regexsoft.handspinne…

PMPO kan volgens de beschrijvingen gedurende enkele milliseconden worden geleverd. Dan zou die 40 kilowatt best uit de buffercondensatoren kunnen komen. Maar het is een volslagen zinloos gegeven.

Shiptronic

Overleden

brain fart.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 26 juli 2017 14:54:26 (90%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Thevel

Golden Member

Ze moesten eens beginnen met verplicht stellen van te voren zichtbaar te maken waar zo'n App toegang tot heeft. maar zal wel weer om je adresboek gaan

??
Verkeerd topic? :)

https://www.youtube.com/watch?v=wX65iSZTI7E

Geen idee of die al eerder geplaatst is, maar ik dacht ik gooi em erin.

PE2BAS
Shiptronic

Overleden

Op 17 juni 2017 14:42:21 schreef Thevel:
[...]??
Verkeerd topic? :)

Ja, en geen idee hoe of wat :) post inmiddels ge-edit

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 24 mei 2017 23:37:07 schreef Hoeben:
[...]

Levensgevaarlijk. Ik zie op die zekeringen geen enkele goedkeuring. Dit hoort niet op de markt te komen.

Die zekeringen werken niet. Ik heb ze aangesloten op mijn zekeringtester en ze doen niets. Die zekeringtester is van dezelfde fabrikant als mijn flitslampjestester, ook niks waard.

Hugo Welther

Moderator

Op 26 juli 2017 14:32:30 schreef hardbass:
https://www.youtube.com/watch?v=wX65iSZTI7E

Geen idee of die al eerder geplaatst is, maar ik dacht ik gooi em erin.

Leuk graniet.
Ik heb weergevers van speksteen. Het Finse merk Avalanche maakt die.

Google: Avalanche Audiostone

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Tidak Ada

Golden Member

Op 26 juli 2017 14:32:30 schreef hardbass:
https://www.youtube.com/watch?v=wX65iSZTI7E

Geen idee of die al eerder geplaatst is, maar ik dacht ik gooi em erin.

Gniffel, gniffel, proest >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Even een nieuwe interruptie. Misschien al geweest, maar wilde hem niet onthouden: "Grotere betrokkenheid bij beeld en geluid"
kwam hem tegen op het www.

SR PLUG
SCHUMANN RESONANCE PLUG
Grotere betrokkenheid bij beeld en geluid

Echt nieuwe inzichten en producten ontstaan doorgaans alleen door buiten de traditionele gebaande paden en producten te denken. Voor audio- en videoproducten is dit is niet de gebruikelijke en zeker niet de meest eenvoudige weg. Vernieuwende technologie is zelden afkomstig van een marketingafdeling. Bij ons is dit het resultaat van diepgaande kennis en de ambitie om baanbrekende producten met een zeer goede prijs-prestatie verhouding te ontwikkelen.

De SR PLUG en de QA PLUG zijn het overtuigende bewijs dat deze benadering tot hele bijzondere produkten kan leiden. Anders en wat ongebruikelijk, dat zeker. Maar daarom niet minder effectief. De verbetering van de weergave van uw audio/video installatie is ‘gewoon’ heel duidelijk hoorbaar en zichtbaar!

Met gepaste trots presenteren wij u de SCHUMANN RESONANCE PLUG:

•Parallel circuit, dus géén dynamiekverlies mogelijk
•Kan probleemloos gecombineerd worden met alle andere lichtnetproducten
•Genereert een nieuwe 7.83 Hz Schumann resonantie
•Regelbare intensiteit
•Op de maximale stand worden ook Schumann resonante boventonen gegenereerd
•Groene LED werkingsindicator
•Gevuld met AkikoAudioTuningmix (mineralen en edelstenen) en hars om microfonie en RFI/EMI tegen te gaan
•WA-Quantum en Creaktiv Systems Chips
•Dunne 2.5 m lange draadantenne, voor het maximale resultaat
•Meerdere SR PLUGGEN versterken het effect
•Eenvoudige 'plug and play' installatie

pa3gws

Golden Member

Oei dat is echt een juweeltje en dat voor die prijs ongelofelijk. >:-)
http://www.kempelektroniksshop.nl/sr-plug.html

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Die Schumann Resonantie treedt in dit geval inderdaad op,... in de portomonnee van de koper, want met precies 1918,35Hz trilt het geld als een boventoonse harmonische uit deze wallet..
Ah zie je ,hij kost ook 245 Euro...x7.83Hz=1918.35 zie je het klopt!!!

Ook gezien..
Voor 974,05 Euro kun je de "gelukkige" eigenaar worden van de "MemonizerCombi" die het gehele huis wifi en andere straling hiervan vrij houdt. Niet duur voor een kastje gevuld met vogelzand, een blauwe led en nog wat onderdeeltjes....
En dan kan het klagen beginnen over slechte ontvangst GSM en wifi bereik.Rolletje alu wordt niet meegeleverd.

We hebben een clubke opgericht voor deze mensen
https://www.reiniervanarkel.nl/

Re-integratiecoach uitgerangeerde en degoutante electronen
mel

Golden Member

Tja, wat wil je voor dat geld.. kan niks zijn.. :+
Maar ff offtopic. of niet..
Ik zal laatst op tv een of ander ding dat pulsen aan het lichtnet gaf , tegen ongedierte, (muggen en zo),Iemand dat al gezien?
Ook oplichterij,van de bovenste plank..maar wat een gek er voor geeft...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 26 juli 2017 18:13:34 schreef rick_noname:
Genereert een nieuwe 7.83 Hz Schumann resonantie
...
Dunne 2.5 m lange draadantenne, voor het maximale resultaat

Hmm, 7.83 Hz. Dus de golflengte is 38287670 meter, de antenne moet 1/4 daarvan zijn dus 9571917 meter, 9571 kilometer.

Oeps, ietsje te kort.

mel

Golden Member

Dat is tegen "kromme volts" >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mel

Golden Member

Op 26 juli 2017 18:13:34 schreef rick_noname:
Even een nieuwe interruptie. Misschien al geweest, maar wilde hem niet onthouden: "Grotere betrokkenheid bij beeld en geluid"
kwam hem tegen op het www.

SR PLUG
SCHUMANN RESONANCE PLUG
Grotere betrokkenheid bij beeld en geluid

Echt nieuwe inzichten en producten ontstaan doorgaans alleen door buiten de traditionele gebaande paden en producten te denken. Voor audio- en videoproducten is dit is niet de gebruikelijke en zeker niet de meest eenvoudige weg. Vernieuwende technologie is zelden afkomstig van een marketingafdeling. Bij ons is dit het resultaat van diepgaande kennis en de ambitie om baanbrekende producten met een zeer goede prijs-prestatie verhouding te ontwikkelen.

De SR PLUG en de QA PLUG zijn het overtuigende bewijs dat deze benadering tot hele bijzondere produkten kan leiden. Anders en wat ongebruikelijk, dat zeker. Maar daarom niet minder effectief. De verbetering van de weergave van uw audio/video installatie is ‘gewoon’ heel duidelijk hoorbaar en zichtbaar!

Met gepaste trots presenteren wij u de SCHUMANN RESONANCE PLUG:

•Parallel circuit, dus géén dynamiekverlies mogelijk
•Kan probleemloos gecombineerd worden met alle andere lichtnetproducten
•Genereert een nieuwe 7.83 Hz Schumann resonantie
•Regelbare intensiteit
•Op de maximale stand worden ook Schumann resonante boventonen gegenereerd
•Groene LED werkingsindicator
•Gevuld met AkikoAudioTuningmix (mineralen en edelstenen) en hars om microfonie en RFI/EMI tegen te gaan
•WA-Quantum en Creaktiv Systems Chips
•Dunne 2.5 m lange draadantenne, voor het maximale resultaat
•Meerdere SR PLUGGEN versterken het effect
•Eenvoudige 'plug and play' installatie

Geen idee wat SR pluggen zijn,maar als de groene LED werkingsindicator brand, dan zal het wel goed zijn.... :S

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 26 juli 2017 20:09:37 schreef mel:
[...]
Geen idee wat SR pluggen zijn,maar als de groene LED werkingsindicator brand, dan zal het wel goed zijn.... :S

Het ding is volgegoten met kunsthars. Eén reden daarvoor wordt wijselijk verzwegen.

Dit topic is gesloten