Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Op 17 augustus 2017 23:28:26 schreef fritsuitoosterstreek:
[...]

Maar even offtopic; die galm van Bricasti (de M7) is wel een bijzonder dingetje hoor; daar mag ik graag mee werken... Ze maken ook mooie spullen...

is het ook en 32k bijzonder dingetje? Dat kan ik mij moeilijk voorstellen namelijk

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 17 augustus 2017 23:34:35 schreef joopv:
[...]Concertzaal?

Nee, nee; fout!
Een audiofiel mag nooit weten hoe een instrument werkelijk klinkt.
En dat je in een échte concertzaal een instrument helemáál niet kunt 'plaatsen'.
Al deze geheimen, net als de muziek zélf, zijn alleen voor echte muziekliefhebbers, en niet voor audiofielen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
mel

Golden Member

Definitie van Audiofielen?
Mensen met veel geld,(meestal managers) die heeeel veel geld uitgeven aan dingen waar ze absoluut geen verstand van hebben.. >:)
(is een manager ten voeten uit.. :+ )

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pa3gws

Golden Member

Op 18 augustus 2017 13:15:53 schreef mel:
Definitie van Audiofielen?
(meestal managers) die heeeel veel geld uitgeven aan dingen waar ze absoluut geen verstand van hebben.. >:)

En heeeel veel geld verdienen met zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben. >:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 18 augustus 2017 17:43:53 schreef pa3gws:
[...]
En heeeel veel geld verdienen met zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben. >:-)

Dat zou ik ook wel willen. Ik ben al halverwege met die carriere. Van heel veel zaken heb ik geen verstand van. Nu de rest nog.

Het geluid in het vacuum is in ieder geval ruisvrij.

Op 17 augustus 2017 16:15:23 schreef eSe:
[...]

Uit hun beschrijving:

Ook bevatten de goedkope schakelaars een niet optimale stroomweg, en gebrekkige aansluitklemmen. Goedkope schakelaars voldoen dus voor de veiligheid, maar zijn ongeschikt voor zuivere Hifi- en High End Audio installaties.

Beetje tegenspraak: gebrekkige aansluitklemme, voldoen voor de veiligheid :-)
O ja, dit zijn enkelpolige onderbrekers, ken het AREI niet uit het hoofd, maar moet een onderbreker (in schakelbord) niet dubbelpolig uitgevoerd zijn?

edit: of meerpolig.

Groetjes,
eSe

Dan is die Zanden van Marktplaats dus ook regelrechte troep, want daar zit gewoon een goedkoop net-entree in, daarnaast een goedkope zekeringhouder en ook nog eens een "gebrekkige" hoofdschakelaar. En dan als verkoper nog het lef hebben er een krappe €12.000 voor te vragen. Tsssk...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Thevel

Golden Member

daarnaast een goedkope zekeringhouder

Inderdaad, kost maar liefst 0,55 €. :)

mel

Golden Member

Kan niks zijn, voor die prijs.. >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 18 augustus 2017 09:47:11 schreef timberleek:
[...]

is het ook en 32k bijzonder dingetje? Dat kan ik mij moeilijk voorstellen namelijk

Neuh die galm kost c.a. 4k. Dat is nou niet een bedrag voor een stuk studio-randapparatuur waar je broek van af zakt...

Aan de buitenkant lijkt het inderdaad een gewone zekering houder te zijn. Echter schijnt bedriegt, Binnenin zitten echt cryogene contacten en met diamant gevulde zekering. Zoals we allemaal weten is diamant een filter tegen ruis.
In de net intree ernaast kan je nog net de platina contacten zien met geëxtrudeerd goud er bovenop.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 20 augustus 2017 19:48:10 schreef benleentje:
Aan de buitenkant lijkt het inderdaad een gewone zekering houder te zijn. Echter schijnt bedriegt, Binnenin zitten echt cryogene contacten en met diamant gevulde zekering. Zoals we allemaal weten is diamant een filter tegen ruis.
In de net intree ernaast kan je nog net de platina contacten zien met geëxtrudeerd goud er bovenop.

Toch wel in elkaar gezet door maagden of de nonnen, alleen onbevlekte onderdelen zijn goed genoeg.

Als je nu heel veel zakgeld hebt
https://www.audiofile.nl/merken/crystal-cable
Power 5500 euro
Interlink 9900 euro
Speaker 21500 euro

Zonder cd spler versterker en speakers...

Op 17 augustus 2017 16:39:16 schreef benleentje:
[...]IS het dat wat ik hoor tijdens het luister naar mijn 32k kosten audio versterker. Maar ik hoor nog wat ik hoor elektronen ruis. Ik heb blijkbaar de kabels in een te scherpe bocht gelegd en hoor nu dat schurende geluid van elektronen.
Ja dat krijg je met die zeer gevoelige audio versterkers, ze versterken de kleinste dingen die je met een normale versterker niet kunt versterken.

Het schijnt dat snakeoil dat goed kan smeren.

Aha, een USB kabel Van A naar B USB plug.

Eens kijken of mijn HP 4350 dan ook in kleur kan printen.

Speakertje gevonden, spotgoedkoop. https://www.audiofile.nl/node/426. Kost maar 88200 euro. Waar hebben we het over.

Dat zal een flinke omzet geven als die ook in de aanbieding gaat. https://www.audiofile.nl/big-sale. Een Magico S3 M-CAST bronze vloerstaander van 32.700 voor slechts 22.890. Da's voor niks.

Maar wat ik me nou afvraag: zouden die echt ooit zoiets wel eens verkocht hebben? En aan wie dan?

eSe

Honourable Member

Dat zal een flinke omzet geven als die ook in de aanbieding gaat. https://www.audiofile.nl/big-sale.
zouden die echt ooit zoiets wel eens verkocht hebben?

Aan mensen die veel plezier halen uit 'koopjes jagen'. 8)7
(staat er echt LOL)

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
KGE

Golden Member

Voor mensen die jachten of huizen kopen van een paar miljoen zijn dit soort bedragen 'kleingeld'.

Voor de specs van deze mooie speakers: http://www.audioreference.co.nz/product/magico-s3-mkii-floorstand-speakers-mcast-finish-26hz-50khz-88db

En ja, ze zijn uit een groot blok aluminium gemaakt...

mel

Golden Member

IK heb 2 speakertjes van de kringloop..werkt net zo goed :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

http://www.audioreference.co.nz/product/magico-q7-mkii-floorstand-spea…

Comprised of over 100 parts of aluminium, copper, and stainless steel, all affixed with over 650 fasteners in a calculated labyrinth of internal bracing, the Q7 provides the ideal combination of mass, dampening and rigidity.

A new three-axis matrix frame, copper decoupling levels, and a 'floating' midrange cavity yield the most effective multi-faceted strategy of eliminating the cabinet as a secondary acoustic source, making the Q7 a remarkable architectural feat.

==> 340kg

haha, zelfs een direct hit als je op de prijs zoekt in Google
NZ$ 386,996.00

Tidak Ada

Golden Member

Kan niets zijn. Zal een behoorlijk metalig geluid geven.
Een speaker moet immers uit het goede hout gesneden zijn.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

tja, toch heb ik bij speakers wel een ander gevoel. Daar komt design, en klank beide om de hoek kijken. Bij kabels geloof ik daar absoluut niet in..
daar is het gewoon oplichting imo

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 22 augustus 2017 06:19:03 schreef mel:
IK heb 2 speakertjes van de kringloop..werkt net zo goed :)

Oei oei, gebruikte elektronen zijn vaak bedorven.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Daar komt design, en klank beide om de hoek kijken. Bij kabels geloof ik daar absoluut niet in..

Met een mooi kabeltje ipv van een zwarte dropveter is niets mis mee. Maar dat kabeltje moet dan niet te duur zijn.

Zal een behoorlijk metalig geluid geven.

Zucht. Deze speakers zijn natuurlijk gebouwd om naar Metal te luisteren. Maar dat is logisch.

Voor de specs van deze mooie speakers:

Dat 50Khz doet het hem helemaal, met mijn oude speaker hoor ik maar tot 12kHz. (Dat ligt uiteraard niet aan mij)

Eens kijken of mijn HP 4350 dan ook in kleur kan printen.

Als ik in een tekstverwerker de kleuren, Rood, groen en blauw type dan print mijn z/w laser printer dat gewoon af en dat zonder dure kabel.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Dit topic is gesloten