De elektronica vlooienmarkt te ,,de Lichtmis"

flash2b

Special Member

Het was een gezellig markt met ontzettend mooi weer.

Het was heel mistig rond 8:30

Maar daarna lekker zonnig

Mijn buit

  • ENRAF Nonius Type AE pulse generator (Fysio Therapie) €5
  • Kyoritsu K-200 FET VOM €5
  • Monacor RD-1000 Mini Decade €5
  • 2x Philips PM9051 BNC naar Banaan €1
  • 2x kleine knoppen €1

Ik heb verschillende mensen gezien en gesproken die op CO aktief zijn en dit maakte mijn bezoek extra leuk.

blackdog

Golden Member

Hi, :-)

Gezellig geklets bij de mini meeting voor de frietkar.
Hieronder de buit van vandaag.

http://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-01.png

Philips PM2505 multimeter voor 15 Euro zo dead as a Doodoo *grin*
Een hand vol knopen die chemisch gereinigt gaan worden, zijn ondermeer voor op de 10 slagen potmeter van de hoge resolutie spanningsbron.
Vijf elco'tjes voor de Zener tester, ik had de waarde niet meer in het print model, nu dus wel.
Zes stuks precisie 50K 10 slagen potmeters, nog niet getest maar lopen mooi en voor 0,5 Euro per stuk wou ik ze wel hebben.
In het midden twee Morion 10MHz oven oscilators uit de MV140 range, 2-Euri per stuk, koopje als ze werken.
Links ervan een zakje met hele mooie Teflon doorvoertjes.
Dan 10 stuks Prof geschakelde voedingen, de drie onderop zijn geheel van metaal, totaal dicht en het is een 10W type, kijk daar hou ik van :-)
De zeven anderen hebben verschillende configuraties en zijn van het merk IBEK uit Zwitzerland.
Twee koelelementen voor TO3 opamps, zie de vele gaten die geboord zijn.
Wat weerstaden voor het aan vullen van de voorraadbak, bij voorkeur de oude Philips SFR25 series.
En als laatste vier kastjes voor weinig, één is de bekende Philips afsluitweerstand, de ze is door Gertjan al in een topic geshowd en de andere drie... ik heb geen idee, ik heb het gekocht voor de kastjes en niet de inhoud.

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
blackdog

Golden Member

Hi!

Volgens mij heeft Philips dit niet zo bedoeld :-)

http://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-03.png

De DC weerstand is wel ruim binnen 1%, als hij aan de meetbrug heeft gehangen, laat ik weten hoe hij het bij HF doet.

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bprosman

Golden Member

Ik heb verschillende mensen gezien en gesproken die op CO aktief zijn en dit maakte mijn bezoek extra leuk.

Volgende week in Deurne ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ha blackdog,

Mooie foto maar wat bedoel je de opbouw? dat kan wel zo dit is weer zo.n doosje uit Zweden van de microgolf club en is bedoeld voor bijna LF ;) verder is het een feed thru voor naar de VSWR meter of scope.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hallo

Helaas was get land idd te nat om op te parkeren. Het zou anders helemaal kapot gereden worden. Voor de rest kijken wij als organistie terug op een mooie markt met idem weer. Volgend jaar de 37e editie alweer. Wederom het 4e weekend van september. Graag tot dan.

De organisatie,
Stichting ROM

Hewlett

Honourable Member

Niemand gezien van CO behalve BlackDog bij de stand van Hoefner en hem even de hand geschud. Tja, ik zie bijna nooit CO forum leden op radiomarken terwijl ze er wel zijn. Geen idee, zal wel aan mij liggen :-)

Ook nog wat gekocht.

Drie keer een Stealth Microwave SM3437-43L 20W versterker module voor de 9cm amateurband. Twee Litton Industries 2.25K 20 slags super lineare potmeters (voor servo's) en een 5kV Magnecraft hoogspannings relais met spoelspanning 24V

Stang met 10W 50Ω EMC-8475 terminators van DC-18Ghz. Verder nog wat zakjes met BLU-98, BLW-31, BF-967, Af-379 torren, BF-961 dual gate FETs en Teflon doorvoeren en nog een rol met montage draad.

Flink wat meters 25mm2 Draka H07V-R kabel voor aarding.

Yeasu FRG-9600 VHF-UHF all-mode receiver voor in de shack, komt naast z'n broertje te staan :-)

Al met al was het een mooie geslaagde zonnige radiomarkt dag. Volgende week naar Deurne. :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Hewlett; dat hij zelden CO collegae ziet ligt zeker aan jou. Vandaag banjerden er zeker 10 leden rond en ik heb ze ,zo goed als allemaal gezien/ gesproken.
Alleen jou heb ik niet aangetroffen; was je wel op de markt?

Vandaag diverse spullen gezien die mij aantrekkelijk toelachten w.o. Hameg apparatuur.
Maar ik heb al een frequentiecounter en een pulsgenerator.
De aankoop is beperkt gebleven tot een snoeperig ampere metertje.

Na een gesprek met Jochem en Piet heb ik besloten mij met vernieuwde ( of is het hernieuwde) aandacht op ,,arduino" te storten.

Volgende week geen Deurne da's deze oude man te veel.

Wel naar Eelde en Apeldoorn.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Arme oude man(© Maarten Toonder).....! ;(

Deze keer weinig buit.
Ik was uitgegaan voor een stel 'septar' buisvoeten, maar ze vroegen het dubbele tot driedubbele van wat ik daarvoor bij BACO moet neertellen :( en die zijn dan ook nog eens schoon en nieuw!
https://www.baco-army-goods.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/170x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/file_115.jpg

Als troost twee -vooral zware- isolatoren gekocht (à €2/st) en een leuke 27 fitting om bijvoorbeeld getoonde kenotron aan de muur te schroeven.
Nog een duodecal voet om bijv. een E1T in te steken en een profieldopje om in een aluprofiel te proppen. Ik kon dat bij de bouwmarkt niet vinden.
Tenslotte nog een degelijk ouderwets contactblok voor €5,- Helaas ook hier een defecte schakelaar, net als bij dijkmane.

Het geel/groene 2,5mm2 draad ben ik helaas vergeten na de oriëntatie ronde.

Verder mij 'ernstig' met diverse heren van CO onderhouden

Oh ja, en HenryS nog even aan z'n staart getrokken O-) :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
dijkmane

Golden Member

oh ja,
had ook nog een Fluke 8050A voor een tientje.
doet wel iets, maar niet helemaal zoals Fluke het ooit bedacht heeft.
moet er even mee aan de gang, spanning meten werkt niet, ohms lijkt t wel te doen.

stekkerdoos was trouwens een met 10.
schakelaar was zo vervangen, jammer dat ik er niet 2 heb meegenomen, deze zit alweer vol.. :-)

In no Sense, Nonsense
Tidak Ada

Golden Member

Ik had er al eentje met 14 contactdozen, maar eentje er bij is nooit weg....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Op 23 september 2017 21:19:08 schreef pietplof:
Hewlett; dat hij zelden CO collegae ziet ligt zeker aan jou. Vandaag banjerden er zeker 10 leden rond en ik heb ze ,zo goed als allemaal gezien/ gesproken.
....

Wat CO-ers in het wild op de Lichtmis 2017:

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
miedema

Golden Member

Ha Hugo,

Leuk dat je een paar fotootjes hebt gemaakt!

Ik vond het dan weer jammer dat ik Hewlett niet gezien heb....

groet, Gertjan.

blackdog

Golden Member

Dank je Hugo voor de Foto's

Wat betreft Hewlett, ik stond al 10 seconde naast hem en hij zij niets...
Hewlett heeft last van "tunnelvisie" op een radiomarkt, ik denk dat zijn blikveld 15 graden is *grin*

Echt, ik stond bijna arm tegen arm...
Ben hem gisteren trouwens twee keer tegen gekomen,
misschien omdat ik tegenwoordig met opzet regelmatig om mij heen kijk voor bekenden.

Tidak Ada heb ik wel vijf keer gezien en twee keer aangesproken :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Hewlett

Honourable Member

:-) haha, tunnelvisie klinkt aannemelijk, ik kijk voornamelijk naar de spullen op de kramen, dat is waar. Ik heb je trouwens maar 1 keer gezien gisteren :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
miedema

Golden Member

Ha Hewlett,

Voor mij is het heel herkenbaar :-).
Ik ben geconcentreerd bezig om de leuke dingen op die tafel te vinden tussen de meuk. En dan nog, ga ik er een 2e keer langs, dan zie veel dingen die ik de eerste keer gemist heb....

Dus ik zie ook geen andere COers, tenzij ze me op de schouder tikken :-). (flash2b is daar goed in)

Ook ik kijk tegenwoordig meer om mij heen, omdat ik het leuk vindt COers te ontmoeten, maar dat lijkt weinig te helpen.

groet! Gertjan.

Op 23 september 2017 17:32:46 schreef blackdog:

Twee koelelementen voor TO3 opamps, zie de vele gaten die geboord zijn.

Ik heb daar ook nog naar staan kijken maar kwam voor mijzelf tot de conclusie dat een LM12 daar niet op gemonteerd kan worden. Mocht je enig idee hebben welke daarop gemonteerd dan hoor ik het graag :)

Voornamelijk wat oude boeken gekocht, best informatief om oude schakelingen te bestuderen, beetje bijlezen over buizen en transistorschakelingen.

This is the world we know best, the world of madness
flash2b

Special Member

Een LM12 idd niet, maar wel een BB 3580J zoals hieronder:

https://chinaimportexport.wikispaces.com/file/view/Sell_3583JM%2CHV9120P%2COP296GS%2C3554AM%2C3571AM%2C3572AM_Integrated_Circuits_Manufacturer_exporting_direct_from_China.jpg/53411898/Sell_3583JM%2CHV9120P%2COP296GS%2C3554AM%2C3571AM%2C3572AM_Integrated_Circuits_Manufacturer_exporting_direct_from_China.jpg

Dat lijkt inderdaad op de behuizing die bij deze heat sink past.

This is the world we know best, the world of madness
blackdog

Golden Member

Hi!

Flash is mij voor, klopt hij is voor b.v. de Burr Brown serie power opamps zoals ook de BB3572AM waar ik er een aantal van heb.

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
haasje93

Golden Member

@ Bram
Dat van die 50 Ohm afsluiter klopt volgens mij wel, die van mij ziet er van binnen precies hetzelfde uit.

Groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
blackdog

Golden Member

Hi Haasje,

Dank voor de info, ik dacht dat het een reparatieklusje was na het opblzen...
Het solderwerk van mijn afsluiter is nu niet direct eerste klas...

Ik zal dit soldeerwerk herstellen en dan hij in het bakje van afsluiters voor een wat groter vermogen en lager frequentie gebied.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
miedema

Golden Member

Ha Blackdog & Haasje93,

Indertijd heb ik van mijn Philips splitter in identieke behuizing (en soortgelijke weerstanden & soldeerwerk :-)) geleerd dat de hoogst bruikbare frequentie in feite door de behuizing wordt bepaald.
Die behuizing is vrij groot, daardoor massapaden lang, en de grensfrequentie een paar honderd MHz.

Interessant in dat opzicht bij deze terminator zijn de creatieve massa aansluitingen van de weerstanden: de helft bij de ingang, en de helft bij de uitgang :-).

groet, Gertjan.

Wie weet meer over deze noodradio voor gebruik in een reddingsboot?

Nee, heb het niet gekocht, gewoon nieuwsgierig.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op maandag 25 september 2017 15:39:23 (37%)

Ha heer miedema,

Dat is een techniek de symmetrische opbouw die je gebruikt om de eigenschappen gelijkwaardig naar beide poorten te maken (er staat immers geen ingang of uitgang op).

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.