flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Da's toch alleen maar een probleem als er 7 minuten geen enkele beweging is?! Ik zie het probleem niet.
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Op 17 december 2017 16:36:14 schreef MGP:
niet voor het verbruik want daar kijken ze niet naar, maar voor hun geweten
Reken ze de kosten (inclusief fabricage, transport en later afvalverwerking) eens voor. Dat "geweten" wordt ook iedereen maar aangepraat.
Ik heb het niet nagerekend, maar zoals het 60 jaar geleden in mijn ouderlijk huis was (2 continu brandende gloeilampjes van 6V 50mA = 2,6kWh per jaar en een beltrafo) zou nog wel eens als goedkoopste en milieuvriendelijkste oplossing uit de bus kunnen komen.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 17 december 2017 16:56:42 schreef flipflop:
Da's toch alleen maar een probleem als er 7 minuten geen enkele beweging is?! Ik zie het probleem niet.
Wel als de bewegingsmelder bij de wasbakken hangt en de afzondelijke toilet verlichting daar ook op aangesloten zit.
MGP
LDmicro user.
Dat gebouw is een grote school van rond de jaren 1960 waarvan sommige delen ook mogen gebruikt worden door anderen.
De eigenaar is de stad en die betalen ook de rekening (wij dus).
Wat eigenaardig is aan zo'n instellingen is dat ze niet kijken of een elektrisch vuurtje van 3kW gans het weekend wel of niet aanligt maar wel spreken op een lamp van 100w die blijft branden.
Je moet eens door zo'n gebouw lopen, moest ik daar de verspilling op mijn bankrekening krijgen zou ik een welstellend man zijn 
edit: maw. de overheid jaagt de particulieren op ivm energieverbruik en klimaatopwarming maar ze hebben zelf nog enorm veel werk....
[Bericht gewijzigd door MGP op (12%)]
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
[complotdenken]
En die overheid laat zich een rad voor ogen draaien door de gewiekste lobbyisten van de (LED)industrie en andere zichzelf benoemde milieubeschermers.
[/complotdenken]
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
in dergelijke gebouwen zitten nog tlbakken van 50 jaar oud, het kWh verlies in de vsa's is al genoeg om een huishouden van te kunnen draaien, 36W buis heeft 5-7W verlies in de vsa, een 58W buis tussen 7 en 10W. om maar niet over slechte isolatie en 24/7 draaiende verwarmingspompen van vermogen te praten.
ik ken de situaties wel waar men licht ergens schakelt maar het licht zelf niet kunt zien. kom je er om de kerstverlichting in te steken, blijkt de 800W aan gloeilampen in een prikkabel op die zolder al maanden te branden ( wat er nog van werkt iig ) was de cv boer vergeten uit te zetten. toen maar wat incourante spaarlampen erin gezet om de 4 lampen.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Dan hang je toch gewoon een zo een pir sensor meer op?
Doen ze bij ons op het werk ook zo, bij de wasbakken een en ook eentje in het toilet zelf.
Ik zie dus ook het probleem niet, en het moet al heel slecht gaan wil een half uur brandtijd niet genoeg zijn, om even naar het toilet te gaan met slecht eentje in de inkom...
Moest je een half uur nodig hebben, dan moet je naar de dokter denk ik zelf, en de baas zou daar ook niet blij van worden dacht ik.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (17%)]
MGP
LDmicro user.
Op 17 december 2017 18:10:20 schreef flipflop:
[off topic] @MGP Jij zit misschien wel dicht genoeg bij het vuur om daar invloed op uit te oefenen.
Niks van, ik ben bruggepensioneerde vrijwilliger die regelmatig met veel plezier een handje toesteekt op die school, maar ik bemoei mij zeker niet in het reilen en zeilen ervan en zeker niet in de politiek van de stad.
Ik heb meer oog voor de knappe juffen die heel dankbaar kunnen kijken als je iets doet waar ze al zolang op wachten.

testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
en dat zijn lang niet altijd grote aanpassingen, klinkje op t raam wat weer werkt of wat lampen in de gang vervangen vinden ze al fijn..
flipflop
Op 17 december 2017 19:39:08 schreef MGP:
Niks van, ik ben bruggepensioneerde vrijwilliger die regelmatig met veel plezier een handje toesteekt op die school, maar ik bemoei mij zeker niet in
Kijk, en daar gaat het dus fout tegenwoordig. Lekker klagen dat het allemaal niet klopt en dat "ze" dom bezig zijn. Maar zelf doen we niks, neu...
(maar goed, we dwalen af)
MGP
LDmicro user.
Testman , heel juist.. en soms wat helpen in klas bij een praktische oefening of fietsbegeleiding naar de andere kant van de stad of les geven in fietsonderhoud op de dag van de fiets.
Op 17 december 2017 20:08:11 schreef flipflop:
Maar zelf doen we niks, neu...
Ik klaag en zaag niet, ik help waar ik kan en geloof mij, de directeurs staan in BE met de rug tegen de muur, daar wordt al genoeg over gepalavert in de krant en op TV.
Maar aan iedereen bedankt voor jullie bijdrage voor het technisch gedeelte 
[Bericht gewijzigd door MGP op (51%)]
MGP
LDmicro user.
Een laatste stand van zaken.
Ondertussen is alles gereed, veel werk maar ook grote tevredenheid van iedereen die er gebruik van zal maken.
De TL armaturen werden verwijderd en vervangen door dimbare ledlampen inclusief dimmer.
Er werd een stopcontact tegen het plafond bijgeplaatst in de nabijheid van de dimmer zodat die installatie met een stekker voeding krijgt.
De ruimte kan dus niet meer van bovenaf zonder licht gezet worden, een hele geruststelling.
Vrijdagnamiddag een Cava uurtje(s) 
NB. bij de aankoop van de dimmer werd mij gezegd dat vanaf eind 2018 geen gloeilampen, halogeenlampen (spots) meer mogen verkocht worden in EU.
Wat daar van waar is weet ik niet.