Ik probeer vandaag wat te printen en dat gaat grandioos mis. Hij print de eerste laag een enorm end van het bed. Plakt niet.....
Ik heb in de G-code gekeken en daar zit ie ook al in. Waar normaliter hij naar 0.3mm zou moeten gaan voor de eerste laag, gaat ie nu naar 1.3mm. Precies 1mm te hoog.
En... In slic3r zie je in het "layers" schermpje ook al dat ie de eerste laag op 1.2 of 1.3 mm wil zetten.
Ik heb een Z-lift van 1mm ingesteld. Dat is dat ie voor een "move" eerst 1mm omhoog komt. Ik print nogal eens dingen waarbij de overhang wat omhoog gaat staan. En het kost bij mijn printer niet zo veel.
De "z offset" bij printer instellingen lijkt ie niet meer naar te luisteren. Wat kan ik veranderd hebben dat dit nu zo werkt?
Edit: Ah. De Z-offset laat ie NIET in het layers preview window zien. Als ik een Z-offset invul en in de gcode kijk dan zie ik dat veranderen.
Ik had daar om iets te zien veranderen eerst "2" ingevuld. Dan probeert ie de eerste laag op 3.2mm te printen: 2mm hoger dan de 0.2 mm die op dat moment ingesteld was. Dus dan terug veranderen naar 0.3mm eerste laag en -1mm als offset. Nu is de "foute offset" ineens 0.8mm geworden. Gelukkig werkt het aanpassen van de Z-hoogte nu. Maar ik snap nog steeds niet waar die grote offset vandaan komt.
Edit: Het lijkt te zitten in dat openscad vandaag foute STLs genereert. De onderste <random getal> van m'n ontwerp verdwijnt en hij begint dan ook op die hoogte te printen.
Ik had een halve cylinder als module gebouwd. Daar had ik een 3x3 grid van neergelegd. Maar dan krijg je op de hoeken. een rare hap er uit. Dus ik had daar nog een half bolletje op gezet. Ziet er prima uit. Zowel in openscad, openscad-render als de slic3r 3D view.... maar in de "layers" view blijkt dat ie ineens een heel stuk van m'n onwerp heeft opgevroten.
Toen dat uit de klauwen liep, gaf ie ook aan "autorepaired 1xxxxx errors". /nu/ geeft ie, nu ik die bolletjes weer weggehaald heb, "16 errors". Als dat betekent dat ie iets van m'n object heeft opgevroten hoop ik dat het niet belangrijk was....
[Bericht gewijzigd door
rew
op 17 februari 2018 19:27:17
(23%)