Cnc Frees aliexpress

Hallo

Ik heb een vraagje : Wie heeft er ervaring met een cnc frees van Aliexpres?
Heeft er iemand nog tips tbv aanschaf van een cnc frees?

Eisen te frezen oppervlakte 60x40 ongeveer om te beginnen

Groetjes Wolfje

elmowww

Golden Member

Ik heb er ooit een overgenomen van iemand, een yoocnc 6040. Leuk speelgoed voor als je veel tijd hebt. Aluminium gaat nog net, heel langzaam (200mm/min) en heel weinig materiaal afnemen (0.1mm per gang). Nauwkeurigheid tot een paar tienden mm is mogelijk, maar de oppervlakte ziet er niet mooi uit. Let op dat je de juiste soorten materiaal gebruikt.

Vergeet de software niet. Cad programma, cam programma en een stuurprogramma voor de cnc.

Ik heb nu een wat grotere machine met wat meer capaciteiten gemaakt. Wel iets duurder.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Hallo,

Ik heb in november verleden jaar een cnc machine bij aliexpress gekocht. Het was het type cnc1610 en ben er heel tevreden mee. De bedoeling van de aankoop voor mij was dat ik graag allerhande printplaatjes mee kon maken. In het begin viel het wat tegen omdat ik ook moest leren werken met "Eagle", een programma voor het tekenen van schema's en printplaten. Ik vind het heus een aanrader.

Mvg,
Blauwe smurf

Lambiek

Special Member

Op 8 januari 2018 21:36:21 schreef wolfje:
Wie heeft er ervaring met een cnc frees van Aliexpres?
Heeft er iemand nog tips tbv aanschaf van een cnc frees?

Misschien leuk om te leren frezen en om leren gaan met een CAD programma. Als je er niet te hard materiaal mee freest zal het wel gaan, als je er bijv. MDF mee gaat frezen kan het een leuk ding zijn.

Op 8 januari 2018 23:04:52 schreef elmowww:
Ik heb er ooit een overgenomen van iemand, een yoocnc 6040. Leuk speelgoed voor als je veel tijd hebt. Aluminium gaat nog net, heel langzaam (200mm/min) en heel weinig materiaal afnemen (0.1mm per gang).

Dat is ook logisch natuurlijk, voor aluminium heb je al body nodig. En die hebben deze lichte freesmachines niet. Een beetje freesmachine is zwaar uit gevoerd, allemaal gedaan om trillingen te voorkomen. Maar daar is de prijs dan ook naar. :)

Op 30 januari 2018 23:15:36 schreef blauwe smurf:
Ik heb in november verleden jaar een cnc machine bij aliexpress gekocht. Het was het type cnc1610 en ben er heel tevreden mee. De bedoeling van de aankoop voor mij was dat ik graag allerhande printplaatjes mee kon maken.

Dat zal inderdaad wel gaan, is ook geen hard materiaal en je hoeft niet diep te frezen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hallo

Het zou gaan om Corian of Hymax te frezen dit zijn kunststoffen. Alleen zoek ik wel een groter werk oppervlak. Misschien toch zelf maken ??? Of toch eentje kopen om te oefenen

Groetjes

Op 8 januari 2018 21:36:21 schreef wolfje:
Hallo

Ik heb een vraagje : Wie heeft er ervaring met een cnc frees van Aliexpres?
Heeft er iemand nog tips tbv aanschaf van een cnc frees?

Eisen te frezen oppervlakte 60x40 ongeveer om te beginnen

Groetjes Wolfje

Hier:
https://www.cnczone.nl/index.php?sid=de8cd72fc3485ec55af7d5c2eb23308e

Staat zeker ergens bruikbare info voor je tussen.

Mijn freesmachine cnc1610 die ook van aliexpress komt heeft een tafeltje van 10 x 17 cm en heeft mij ongeveer 150 euro gekost + een 44 euro aan vracht onkosten. Nu ben ik er heel tevreden mee. Naar het schijnt zouden we ook frontplaten in aluminium kunnen mee frezen voorwat dan de belettering betreft natuurlijk.

Let op als je via alie koopt,zorg dan dat het via duitsland of UK gaat dan heb je geen invoer rechten.
Ik heb paar jaar terug via Alie ook via duitsland gekocht ,gaat prima.
Ik heb een CNC6040Z met 1.5kw water koeling spindel.
en erg tevreden mee.
Al hoewel ik enkel MDF en ander hout ermee doe.

Op 8 januari 2018 21:36:21 schreef wolfje:
Eisen te frezen oppervlakte 60x40 ongeveer om te beginnen

Daar moeten eenheden bij. Ik had in de eerste instantie (zonder er over na te denken) op "mm" gegokt en ging er van uit dat je kennelijk 60x40 mm dingen had waar je mee wil werken en als het groter zou kunnen het prima zou zijn, maar niet direct nuttig voor wat je er specifiek mee wil. Maar kennelijk is 60x40cm een gebruikelijke maat voor een bepaald type apparaat......

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

194 of 1100 euro, scheelt nogal

Ik heb nog steeds geen idee wat hij zoekt, 40 bij 60 cm is voor 99% veel te groot, vaak kun je makkelijk iets in delen frezen en aan elkaar leggen.
klein is meestal ook goedkoper, geleidingen die groot en nauwkeurig zijn, worden vrij snel vrij prijzig

voor 194€ heb je net aan een boor machine :P

Shiptronic

Overleden

Op 8 januari 2018 21:36:21 schreef wolfje:
Hallo

Ik heb een vraagje : Wie heeft er ervaring met een cnc frees van Aliexpres?
Heeft er iemand nog tips tbv aanschaf van een cnc frees?

Eisen te frezen oppervlakte 60x40 ongeveer om te beginnen

Groetjes Wolfje

Een linkje naar wat je zou willen kopen helpt.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

En... je bent er weer ingetrapt: Je reageert op iets wat 9 maanden oud is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Ben nog steeds blij dat ik mijn MF 70 CNC gemaakt heb.
Je kunt op alu inderdaad maar 0.1mm aanzetten maar Draftsight tekeningetje gemaakt, ingespannen en gaan eten. Hoef er niet op te wachten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Shiptronic

Overleden

Op 18 september 2018 09:57:19 schreef rew:
En... je bent er weer ingetrapt: Je reageert op iets wat 9 maanden oud is.

:( thanks voor de waarschuwing, deze had ik even gemist.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.