Hehe...
Nee, de dynamo kan onvoldoende energie leveren voor meer dan het bescheidenste schemerlampje, dat werd reeds meermaals aangegeven. Dus het totaalopzet wordt:
netspanning ==> regeldoos ==> lamp
dynamo ==> oppoets ==> regeldoos
Daarmee zal de fiets(st)er ook nooit de lamp kunnen kapotjakkeren, zelfs niet in extreme frustratie: de lamp krijgt nooit meer dan de netspanning voor de kiezen.
En dan ga je nu natuurlijk vragen hoe die regeldoos en oppoets er moeten gaan uitzien, tsja daar zijn er duizend mogelijkheden. Mijn eerste insteek zou zijn: ouderwetse dynamo, zodat de fietser toch tegen iets op moet trappen, met simpele gelijkrichting ttz een diode en een capaciteit, dan heb je een gelijkspanning evenredig met de trapperij. Die gaat naar een analoge ingang van een Arduino, en die stuurt via een optocoupler een triac aan die dan de lamp regelt. Daarbij is de Arduino misschien overkill, maar het kost geen drol en vooral is het een gemakkelijke en makkelijk instelbare manier om een niet-lineaire aansturing te maken, en iets zegt me dat dat erg gewenst gaat zijn.
De 999 andere opties laat ik aan de rest van het forum, die moeten ook nog ruimte krijgen om te schitteren.
Maar het lijkt me wel duidelijk dat je er op jezelf niet uitkomt, en we gaan hier niet posten hoe je een soldeerbout moet vasthouden - die toch wel aan te pas moet komen, vroeg of laat. Want een standaardoplossing (zoals wellicht verhoopt) die zie ik niet - wie weet ziet iemand beter/ruimer/verder?
Dus beter proberen een vrijwilliger te strikken, wie weet wil iemand het wel doen voor eeuwige roem en/of een vermelding in de streekkrant (ook als er nix is misgegaan) en/of een lekker drankje in min of meerdere hoeveelheid.
Dan wel nuttig om aan te geven waar de festiviteiten zoal gaan doorgaan.
Sukses gewenst!