Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken

Dit topic is gesloten

RAAF12

Golden Member

Op 8 december 2018 01:14:18 schreef maartenbakker:
DL700V is uit een video.

DL50 weet ik uit m'n hoofd zo niet, kan helaas ook net niet goed de verdere nummers en datumcode lezen.

De letters BB lijken op de componentenfabriek in BlackBurn te wijzen.

Vermoedelijk is de Philips 'blauwe' DL50 delay line niet van Philips?

Bovenop staat DL50 95501 0161 en daarachter DA

Een andere DL50 in donkerblauwe behuizing (niet afgebeeld) heeft een sticker op de zijkant met de tekst DL50 272212100121 2350BAV

Die grote DL's hebben allemaal 6 pinnen, de kleintjes hebben er 4. Bij de jap DL komt ook 3 pin voor, bijv. de MS-43 van KSS.

Neemt weinig plaats in dus bewaar ik ze maar. Als er voldoende van zijn zouden ze met buffertrapjes in serie te zetten zijn, voor een heeel lange vertragingstijd :-)

maartenbakker

Golden Member

Die is in elk geval wel degelijk van Philips. 95501 is de staart van een 12NC, net als de nummertjes op de beide andere delay lines. Het nummer dat met 2722 begint is een volwaardige 12NC in de categorie "bouwstenen en modules", waar delay lines onder vielen voordat ze standaard in de 4322 reeks "overige" werden genummerd. Bij de DL700 en DL701 moet je er 4322 027 voor zetten om het volledige codenummer te krijgen. Van de DL700V weet ik het niet. Die kan custom voor Wenen zijn, dan zou het nummer bijvoorbeeld met 3103 kunnen beginnen. Als de DL50 uit een VCR zou komen, geldt daar hetzelfde voor.

De datumcodes op de DL50's kan ik zo niet duiden, maar zou jaren '70 moeten zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 8 december 2018 15:10:09 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Gevonden, de DL50 zat onder andere in de K9. Het 95501 nummer zat vermoedelijk al ergens in een 4322-nummerreeks.

Blijft alleen onduidelijk in welke reeks de DL700V genummerd was en natuurlijk uit welke fabriek(en) de DL50's kwamen. Kan ook toen al Blackburn geweest zijn, maar dat is me nog niet duidelijk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Deze heeft KH ipv BB. Weet je waar KH voor staat?
https://www.flickr.com/photos/anachrocomputer/2839532023

Blijkbaar stempelden ze die anders, het gaatje zit aan de andere kant....

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 12 december 2018 03:59:00 (26%)

maartenbakker

Golden Member

KH is het terrein aan de Jan Campertstraat in Heerlen. Ook bekend van buizen, instrumentbeeldbuizen, magnetische koppen, pickupelementen, etc.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 12 december 2018 14:25:47 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een kleine collectie van apparaten die de afgelopen tijd opdoken.

Slaapkamer TV Wit 15CE1210

LCD monitor info sticker

LCD monitor serienr/model sticker

Wekkerradio

[Bericht gewijzigd door Dominic op zondag 13 januari 2019 07:26:55 (24%)

Nog enkele

AT-toetsenbord met DIN-5 plug

AT-toetsenbord met DIN-5 plug

Composiet computermonitor voor commodore msx enz

TL-bak

Bijbehorende VSA

[Bericht gewijzigd door Dominic op zondag 13 januari 2019 07:23:42 (39%)

TL bak TBS300:
Productiedatum = 0E. Dat kan zijn mei 1970, 1990 of mei 2010.
Ik gok 1990.
Productielocatie = WK = Winterswijk.

Voorschakelapparaat BTU40L31:
Productiedatum is niet zichtbaar (is gestanst in de onderkant).
Ik gok ergens begin jaren 90. Zit deze in die bak uit Winterswijk?
Productielokatie = LA = Oss.

TL bak TCS 229:
Productiedatum = 3K. Dat zal hier oktober 1973 zijn.
Productielokatie = LA = Oss.

maartenbakker

Golden Member

Dankje voor het decoderen :)

Die TCS229 heeft nog iets interessants: een "snel even getrokken" 12NC, ook wel schetsnummer genoemd. Die werden bij uitzondering wel eens op eindproducten gebruikt als een officiële 12NC trekken te lang duurde of te duur was.

@Dominic: bedankt voor de grote aanwas! Weet je toevallig het type van de beeldbuis van de slaapkamertelevisie? Dan kan ik die met stempeling opnemen in m'n beeldbuizenbestand.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 13 januari 2019 21:21:56 (26%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Correct: 8222 werd -binnen Lighting althans- gebruikt als tijdelijk 12NC (ontwikkelnummer/prototype/engineering sample) voor lampen, armaturen danwel voorschakelapparaten. Soms kon "tijdelijk" heel langdurig zijn...

De TBS300 en het voorschakelapparaat zijn beide uit 1990, vsa is uit week 13.

TCS229 is een witte opbouw bak met grijze stalen lamellen. Ziet eruit als elk ander armatuur van Philips uit de jaren '70. Netjes afgewerkt productiemodel, condensator merkloos ding duidelijk geen Philips uit week 31/73.

maartenbakker

Golden Member

Heb je toevallig die condensator ook ergens op de foto staan?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
hobby luke

Honourable Member

Heb hier ook nog een Philips toestelletje liggen:

Geen idee hoe oud het is, ik heb het gekregen van iemand.
MVG,
Luc.

Edit Maarten hieronder: komt inderdaad uit een vroegere winkel.

[Bericht gewijzigd door hobby luke op woensdag 16 januari 2019 22:08:04 (18%)

maartenbakker

Golden Member

Een onmisbare toonbankaccesoire voor veel winkels, lijkt me. Ik dateer hem midden jaren '80, omliggende nummers zijn rond die tijd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

zo, weer wat foto's verzameld.
Op onderstaande link vind je een reparatieverslag van een philips tv in india. geen idee of je ook in die nummers geintresseerd bent.
jestineyong.com/restored-philips-led-tv-fully-water-logged-in-floods/
Het lijkt me een ingekocht goedkoop modelletje met philips logo erop.
Verder weer eens in mijn google foto's gedoken. laatste tijd vergeet ik ze te uploaden naar dit topic.
Eerste serie is van een 42pfl3605/12 tv die ik vorige week heb gevonden en wil repareren. (al diverse topics op het forum hierover gelezen)
Alleen nog vergeten foto van sticker van achterpaneel te maken.
Mainboard vermeld voor geval niet goed te lezen is (had het voor mij zzelf al opgeschreven)
715g3786-m1a-000-004b z-side 2k10 Philips en 3000s large main bd (WK:952)

nog 2 andere foto's van de 42pfl3605/12
Ik had toch nog een slechte foto van de achterkant.
Verder nog een achterkant van een andere tv die staat te wachten om nagekeken te worden. Foto's van de binnenkant volgen nog ooit eens.

[Bericht gewijzigd door brains op vrijdag 8 februari 2019 15:32:50 (71%)

maartenbakker

Golden Member

Wederom bedankt! Die van Jestine Yong is inderdaad een gevalletje inkoop, daar noteer ik wel een paar details van maar inderdaad geen Philipsnummertjes. Jammer dat er geen fabrieksletters op de typesticker staan.

De PFL3605 is een gevalletje TPV van voor de overname, dus ook inkoop. De letters RJ zie je niet heel vaak, was een jaar of 10 geleden een van de Poolse fabrieken (tussen 1993 en 1996 nog gebruikt voor i3R in Neurenberg).

Dat laatste toestel heeft zeker een defecte AS15F ofzo? Of knippert hij twee keer?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 8 februari 2019 17:45:10 (19%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De laatste tv, bedoel je die witte 37pfl7603d? Die is geassembleerd in france, niet in Polen.
Die heb ik nog niet getest maar ik heb al snel eens gekeken hier op forum en schijnt een bekend probleem geval te zijn (de chassis in ieder geval)
Ik had hem meegenomen omdat ik hoopte dat het dezelfde chasis was als een ander toestel wat ik had gevonden maar helaas.
Heeft die ook last van de bekende asf chip probleem?
Die 42 inch deed me meteen denken aan inkoop, tvp. De achterkant is vrij typisch die uit 2 delen bestaat die ik ken van andere inkoop toestellen. Probleem is dat hij dood is maar schijnt ook bekend probleem bij dit toestel. Zou wel leuk vinden om die 42inch te repareren, is een nogal upgrade van mijn oudere 32inch ?

maartenbakker

Golden Member

Met polen bedoelde ik die 42PFL3605. TPV had daar al een fabriek, later twee, staan voordat ze de boel van Philips overnamen. Philips kocht er wel zo nu en dan wat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ben weer een paar daagjes in Nederland, daar de electronica boel aan het uitzoeken en knutselen.
Weer wat Philips spullen gevonden.
Een pc tv kaart van Philips met Medion naam bv.
Volgens mij heb ik die nog niet gezien in dit topic.
Uit de periode dat die behoorlijk populair waren in pc's.
Geen nummers op de PCB zelf.
En een gekke combi van tuner en modem op een kaart.

Ik heb ook nog een 37plf9604h/12 gevonden. Ik had bij dezelfde bron eind vorig jaar precies dezelfde ook al eens mee gebracht.
Morgen en dinsdag de bedoeling dat ik eens naar de diverse tv's ga kijken of ik ze kan repareren. Dit model heeft diverse problemen had ik gelezen. De eerste had meen ik een nogal zoemende psu maar ging wel aan (even dan toch?)
Enfin, 2 dezelfde toestellen kan handig zijn voor wisselstukken. en voor jou om codes in dezelfde reeks te hebben ? Als het goed is heb ik die andere al geuploaded.
Ik heb het gevoel dat er toch een klein verschil zit tussen de 2 maar heb ze nog niet vergeleken.
Iets anders. Die 42 tpv heb ik nog niet onder handen genomen. Meen dat deze vaak problemen had met de standby voeding.
Maar ik had ook nog een lg tv gevonden. Ook deze was made in Polanen volgens de sticker intern op het panel. En die tpv Philipsen bevatten ook vaak een lg paneel. Is er toevallig een overeenkomst? Misschien dezelfde fabriek die nu ook lg tv's assembleert? Als je foto's van de of wilt laat maar weten.

maartenbakker

Golden Member

Dankje! Toevallig zelf recent nog een onder handen gehad en deze nu genoteerd. Ik kan je andere niet terugvinden in m'n bestanden, ik ga nog even controleren of ik hem gemist heb. Moet hij in dit topic staan?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als niet in dit topic staan dan heb ik ze niet erop gezet. Zal eens kijken of ik de foto's kan vinden. Anders is het voor later als ik hem probeer te repareren.
Ondertussen nog wat Philips spullen gevonden, zie foto.
Ik dacht, tof een Philips led Smart tv, ik had nog geen smarttv's gevonden behalve zaterdag 1. Blijkt na wat onderzoek hier een geweldig slechte chassis te zijn.
Nu eens bedenken of ik er nog iets mee kan.
Mijne geeft geen led dus heel misschien is het de voeding. Dan heb ik geluk en kan ik misschien nog even geluk hebben.
Dan wel de koelbloken vervangen door een grotere.

[Bericht gewijzigd door brains op dinsdag 26 februari 2019 17:59:47 (47%)

Dit topic is gesloten