onbekende hifi versterker

En de winnaar is ...guidob
Op naar de volgende zoek tocht ?

maartenbakker

Golden Member

Op het typeplaatje van die veiling: Denyo Corporation, Made in Japan. Klinkt inderdaad als de OEM. Netjes gedaan, guidob. Ik dacht dat ik al op AU-3000 had gezocht, kennelijk niet dus.

Als ik op Denyo zoek, vind ik Japan Power Welding Machine Co. Ltd. uit 1948 die vanaf 1966 Denyo heten en lasapparaten en generatoren bouwen. Ik weet nog niet of dat hetzelfde bedrijf is, nog eens verder zoeken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 5 januari 2019 12:49:50 (37%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Helemaal fantastisch!!! Ik heb gisteren nog zeker een uur zitten zoeken op Vintage, 1972 t/m 1980, Luxman/Akai/AltecLansing/Revox/Scott/Philips/etc, allerlei varianten op AU-3200*, etc, etc.
Maar guibob is duidelijk beter in zoeken... Chapeau.

En alle plaatjes hier bekeken. Geen leuke site, want ze bekritiseren mijn AX-Z1010TN...

Gezien de info van maartenbakker is ie vast kortsluitvast ;)

* ik heb een SA4800 of zo en later kwam er ook een SA2400 het huis in. Cijfers fictief maar er zat een factor 2 verschil in.

Tsjonge fantastisch dat het gelukt is om de naam te vinden. Hartstikke leuk om hem zelfs op film te zien. Dus een Danyo AU-3000M. Op die van mij staat 3200M wat zou daar dan anders aan zijn behalve de kleur?

In ieder geval iedereen super bedankt.

RAAF12

Golden Member

@guidob Bravissimo!!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 5 januari 2019 23:35:28 (16%)

Thevel

Golden Member

Op 5 januari 2019 09:58:13 schreef guidob:
Dit is een Denyo :)

Op de trafo staat AU-3000. Ff op googlen en bingo, een groter broertje.

https://www.ebay.co.uk/p/Denyo-Au-3000m-Vintage-Integrated-Amplifier/2…

Ik had hetzelfde idee en ook gezocht op het type trafo maar blijkbaar heb ik de link gemist...
Maar proficiat guidob, je gaat door voor de wasmachine! :) :)

Die naam, lijkt een kruising van Denon en Sanyo, toch goed gevonden Guidob, top.

Ik heb hem op Catawiki gezet, staat nu in de veiling.