Rosmalen 2019 radio en elektronica vlooienmarkt

pietplof

Golden Member

Môguh?.... Ga pitte man, 'f is nach.

festina lente
bprosman

Golden Member

Goede mogguh !!! Zo op naar Rosmalen en een niet te reserveren Hameg :+ :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Môgge!

Krat met voedingen staat achterin de auto, de HP dc5700 ligt erbij.
Tozzo!

Vanaf de ingang, welke kant moet ik op om bij de CO stand te komen? Dat krat voedingen weegt nogal wat en er eerst de hele beurs mee door te moeten zeulen, op zoek naar de trap is niet echt prettig...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
bprosman

Golden Member

Er is ook een lift. Bij binnenkomst linksaf naast de trap

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
LetterHenk

Golden Member

Ook goedemorgen,
Bakkie en bammetje zijn binnenboord, ben er klaar voor :)

Op 16 maart 2019 07:13:38 schreef MNM(tm):
Vanaf de ingang, welke kant moet ik op om bij de CO stand te komen?

Vanaf de ingang staat CO rechtsboven als ik mij niet vergis. Dus direct rechtsaf en dan achterin de trap is denk ik de kortste route.

Action expresses priorities LH
pietplof

Golden Member

Vanaf de ingang rechtsaf. De co stand zit op de 1e verdiepning helemaal rechts of ,op een andere manier gezegd.... De stand is precies tegenover het restaurant.

Zo te zien komen de berichtjes niet allemaal flisend binnen.
In ieder geval weer ie nou wel ongeveer waar ,,wij" staan.

[Bericht gewijzigd door pietplof op zaterdag 16 maart 2019 07:52:10 (28%)

festina lente
bprosman

Golden Member

Inmiddels alweer terug. Maar qua afstand is het voor mij ook een "thuiswedstrijd".

De buit :
- Het Z80 achtige bord van Henri62, zitten een paar mooie "Super-8" processoren op waar ik laatst nog een ontwikkelsysteempje voor gekregen heb.
- 3 stuks 5.25" floppy drives dankzij Gerard(Monique)
- Een toetsenbord voor mijn zoon in het kader van : "Voor 3 Euro kan er nog wel een glas cola overheen".
- Een "Nummel 162 met witte lijst" Universeelmeter voor 8 Euro.
- Wat 64 Pins (AB) connectoren , voor de Acorn Atom adepten.
- Een routertje
- 1.44Mb USB Floppy (voor mijn Logic Analyzer floppy's)
- 6802 bordje
- Leeg kastje , lijkt van een programmer / ontwikkelsysteem.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

Mijn buit:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190316_163341_resized_1.jpg

  • Harrison 865C voeding (defect, maar gerepareerd)
  • Honor TE-1520 multimeter
  • Hansen SU-20 multimeter
  • Metrix MX707A multimeter (defect, maar gerepareerd)
  • H&B Ti43 stroom transformator
  • Sloop print met 2 transformators
  • TTi EL183 voeding

Het was leuk wat Co te ontmoeten en volgens mij is het goedgekomen met de LeCroy scoop :)
Verder de voedingpakketjes opgehaald en nog wat klein spul mee genomen, waaronder BNC verloopjes en een bergje DC/DC convertertjes.

Het aanbod aan meetapparatuur was goed, maar het prijsniveau niet heel aantrekkelijk.
Nog even gekeken naar een AA501 distortion analyser, maar niet gedaan. Komt nog wel eens.

dijkmane

Golden Member

voor mij was het de eerste keer rosmalen.
erg groot, er is voor elk wat wils.
meetapp prijzen lagen m.i. aan de hoge kant.
verder de aankopen beperkt gehouden, het was meer even rondkijken.

uiteraard nog enkele CO gesproken op de stand, die er goed uit zag met een ruime sortering.
hopelijk komen jullie van alles af en kan de server weer een jaartje draaien van de opbrengst.

zelf ook nog wat gedoneerd voor de verkoop, dus mijn steentje bijgedragen, ook door de aankoop van de CO "lineaal"

overzicht stand ;

overzicht gehele hal ;

volgend jaar maar weer. :-)

In no Sense, Nonsense
mvdk

Golden Member

@dijkmane: danku voor de foto's.
Wel veel ouwe mannen hé.. ;) ;)

Oeps... beurs helemaal gemist. Om de een of andere reden zit ik met 23 maart in mijn hoofd :S
Ik word oud of ik heb gewoon teveel aan mijn hoofd :-p

This is the world we know best, the world of madness
maartenbakker

Golden Member

Als je 23 maart naar Driebergen gaat, kleun je er ook naast. Dan mag je de 24se nog eens terugkomen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
trix

Golden Member

ben ook even geweest, ik denk dat ik het dichst bij woon van iedereen hier, zelfs dichter dan bprosman (baas boven baas ;)).

koop meestal niet zo veel, als ik iets specifieks zoek zie ik het niet. zoals 2 mooie grote paneel meters voor 220V en b.v. 10 A voor in mijn test bord.
heeft niet echt een functie bij mij, maar meer voor de mooi en de heb.
naar gezocht, maar niet gevonden.

ik vond het best wel druk, zo tegen 12 uur.
en het viel me dit jaar weer op, veel mensen met een rugzak, die nemen plaats in voor 2. en als ze een kwart slag draaien beukt die rugzak tegen je aan. ik begrijp dat ze handig zijn, maar van mij mogen ze verboden worden :)

voor de rest mijn coplimenten voor de CO stand, waar vrijwilligers er mede voor zorgen dat dit forum in de lucht kan blijven.

eigenwijs = ook wijs

Op 16 maart 2019 18:01:14 schreef trix:
ben ook even geweest, ik denk dat ik het dichst bij woon van iedereen hier, zelfs dichter dan bprosman (baas boven baas ;)).

Nou daag me niet uit, je weet waar ik woon, het zal elkaar niet veel ontlopen.

Verder was mijn buit redelijk groot, geen losse electronica componenten dit keer.

- Een 3F 400V voeding 24V/20A.
- Een hele zwik modules voor een S7-200 voor maar 28 euro: 6 modules waarvan er eente een CP243 was (@GJ, jazeker!)
- Een aantal grote klemmenstroken voor 6 en 10mm2.
- Een 4 tal magneetschakelaars.
- Een losse muis, ik verslijt die dingen of ze kappen er spontaan mee.
- Nog een paar setjes meetsnoeren voor mijn multimeter(s).
- Nog wat ander los grut: HDMI kabel, halogeenlampjes, fastons, paar gold plated tulp stekkers, 2 plastic kastjes, JACK/XLR verlopen (hele zak vol, eigenlijk te veel) en wat ik nog vergeten ben.
- En last but not least op de valreep het hele S7 PLC rack + prog kabel van de CO stand. Er zit ook een CAN module van Helmholtz bij, daar toch eens een keer mee gaan prutsen. (Gedoneerd door Shimanski -> Skysoft)

rugzakken: Mee eens trix!

Oh ja: En de lange CO-lineaal, echt de laatste. Later kreeg ik de credit card versie erbij.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
trix

Golden Member

ik woon nu in nuland, zonder overdrijven 5 min. rijden naar het autotron :)

edit: net nog even gechekt met routeplanner om te voorkomen dat ik zit te liegen.

[Bericht gewijzigd door trix op zaterdag 16 maart 2019 20:25:17 (36%)

eigenwijs = ook wijs

Ah zo, nee daar kan ik niet tegen op, jij wint de beker.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zaterdag 16 maart 2019 20:25:07 (20%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Zojuist de Hameg (jawel, die HM1507!) eens lekker aan het testen geweest. Wat een fijn apparaat! Echter, de bedieningstoetsen reageren niet echt lekker en de rotary encoders (zoals die van intensity, Y-Pos., X-Pos. en level) zijn vuil en gaan nogal eens de andere kant op dan dat je de knop draait.

Ach, een leuke klus voor de huidige weersomstandigheden. ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ahh, jij bent de "gelukkige" ;-)

Tja, het apparaat heeft nu eenmaal enkele jaren op de plank gestaan, met zo nu en dan een powerup.
Hij heeft misschien (max) 300 uur aangestaan.

Ik wens je er veel plezier mee, en natuurlijk indirect dank voor de donatie ;-)

Kwa service-vriendelijkheid is het echt een draak van een apparaat! Bandkabels die wel aan de juiste kant met een connector aan de PCB zijn verbonden, maar dan wel op een plek dat je er nauwelijks bij kan, of bandkabels die aan één kant zijn gesoldeerd (de makkelijk bereikbare kant!) en aan de andere kant in een connector steken (in een ingeblikte PCB, waarvan beide helften op plekken aan elkaar zijn gesoldeerd en de connector ook nog eens aan de andere kant van de PCB zit, NIET de kant waarvan je het deksel los kunt halen na desolderen.)

Op z'n Flakkeesch gezegd: een K#T-constructie! :(

En het bedieningspaneel moet er nóg een keer uit, want de rotary encoder voor X-Pos. ben ik vergeten en doet het nu nauwelijks. *zucht*

Evengoed ben ik er ERG blij mee en is het mijn bijdrage aan CO, via de aankoop van het ding, zeker waard!

Vanmorgen werd ik geweldig ontvangen door het CO beurs-team! Was helemaal kapot na het afleveren van een krat met 50+ desktop voedingen (12V, 5A). Heel leuk om -eindelijk- eens een aantal mensen te ontmoeten die achter hun forumnaam schuil gaan. :)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik ben maar niet gegaan, de vrees voor nog meer onnodige rommel waant al in huis. Ik ben vandaag bij de Aldi geweest om een mooie sorteerbak (nr. 2) te kopen: Eerst maar weer wat spullen goed insorteren ...

https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-zaterdag-16-03/opbergkast-…

Eur. 7,99

Thevel

Golden Member

Ik ben vandaag wel gegaan en het was weer een leuke dag.
Wat losse onderdeeltjes maar verder geen spectaculaire dingen gekocht.

Op het end van de dag voor 15€ wel deze component tester met testvoet gekocht.
Leuk ding, mooie behuizing en werkt perfect, zal bij Alie misschien wat goedkoper zijn maar ik ben deze nog niet tegen gekomen.

High met Henk

Special Member

Ik had het toch gehaald!!!
Weliswaar met omweg via Bornholm - Denemarken (kwam van Klaipeda Litouwen)

Mijn buit:
5* 200 A zekeringen
Lift lichtgordijn (trekt helaas iets teveel stroom voor mijn toepassing...)
En het Mystery block van de CO stand meegenomen

De dikke draden zijn onderling doorverbonden en de andere 4 ook. 3 draden maken totaal ca 65 ohm en als ik die opsplits kom ik op exact de helft.

Het 4 e draadje heeft veel hogere weerstand en is ook met de middenaftakking verbonden.

Het lijkt mij een laagspanningstrafo voor bijv puntlassen op 230 of 115 v. Laatste draadje zou stroom meting kunnen zijn.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Sine

Moderator

Het was weer een geweldige beursdag, bedankt aan iedereen die mee geholpen / gedoneerd / moreel ondersteund heeft ;)

Weer een hoop nieuwe gezichten bij diverse forummers (die ik ongetwijfeld weer door elkaar ga gooien ... want ik ben erg goed met namen en geichts combo's )

On danks dat ik een groot deel van de beurs gezien heb is mijn buit dit jaar bescheiden gebleven ... ik had dan ook niets nodig zoals ieder jaar .. hum

Wat dhz ESD met materiaal van eleshop, met een aansluit kitje van onze eigen stand :)
Een doosje met multiturns en drie REF01's
Een bender isomater
Een drietal c's (voor tesla V3?)
Wat leuk analoog meetspul voor op de kast
Divers schakelaar / lampjes spul
Een 12V 5A MNM voedingkje (waarvan ik er nog net eentje kon scoren voordat ze weg waren)
En uiteraard een drietal PCB sets voor de CO voeding met het verplichte CO credit kaartje.