Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

vergeten

Golden Member

Op 3 juni 2019 22:28:26 schreef necessaryevil:
Ik zoek iets om een lamp op een makkelijke manier verstelbaar op te hangen, liefst iets van ebay of aliexpress want dan heb ik geen kosten voor pakketpost. Het hoeft niet mooi te zijn, het is voor in een hobbykas (gewoon met tomaten en paprika's jongens!)

Vroeger had je zoiets met een touwtje en een veer voor tafellampen. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar dat was mijn eerste gedachte.

  • Schilderij ophangsysteem (nylon)
  • Binnenkabel van handrem (staalkabeltje)

Eventueel gecombineerd met binnenwerk kroonsteen waar je de "draad" doorheen haalt en mee fixeert.
De meestal M3 schroefjes kan je vervangen voor M3 schroefoogjes dan is het met de hand te doen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
bprosman

Golden Member

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook op zoek naar "Kastprofielen".

https://www.circuitsonline.net/forum/view/137090#highlight=kast+profie…

Nu kan ik me herinneren dat er "vroeger" ook profielen waren om lessenaar modellen te maken. Echter in dat topic kan ik alleen maar haakse modellen vinden.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Nog even een vraagje, komende uit het relais tijdperk wil ik voor een te bouwen auto alarm een Logic level (mos)Fet gebruiken. Wat is een goed verkrijgbare , leuke oplossing ? ( iets met bomen en bos ). Het is voor de sirene, zal niet meer dan 1..2A zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Een klant van me is op zoek naar zo'n draaischijf van een telefoon. Maar dan zonder de rest van de telefoon. De optie: Koop een zwik telefoons en sloop hem daaruit is ons al opgevallen. We zoeken naar een betaalbaardere oplossing: waarschijnlijk dus de draaischijf modules "los". Als ik op ebay/ali zoek, vind ik alleen complete telefoons met een bijbehorend prijsje.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hugo Welther

Moderator

Op 15 juni 2019 16:00:54 schreef bprosman:
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook op zoek naar "Kastprofielen".

https://www.circuitsonline.net/forum/view/137090#highlight=kast+profie…

Nu kan ik me herinneren dat er "vroeger" ook profielen waren om lessenaar modellen te maken. Echter in dat topic kan ik alleen maar haakse modellen vinden.

Even hier op de site kijken
http://www.supermoduul.nl/

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
bprosman

Golden Member

@Hugo,

Dank !!. Qua layout doet deze site pijn aan mijn ogen maar qua inhoud, heel veel leuk spul !!

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik zoek een potmeter voor een Kustom Sienna 30 gitaarversterkertje en ik heb bij alle bekende leveranciers (Conrad, Reichelt, RS, Digikey, Mouser en Farnell) gezocht en niets kunnen vinden. Probleem met de huidige potmeter (volume) is dat deze vlak bij de 0 naar +/-20% schiet.

De potmeter is A50k type, 16mm diameter, 6mm afgeplatte as, PCB montage. De knoppen hebben een mareringsstreep dus de afplatting moet ook nog eens op de juiste plaats zitten (linksboven rechtsboven met de as linksom gedraaid).
De originele potmeters hebben een logo HG maar dat zegt mij niets.

Op basis van data sheets zijn dit goede vervangers:
- TT Electronics P170N2-FC20AR50k
- Bourns PDB181K420F503A1

Versterkertje kost nieuw rond de €120 dus het vervangen van alle 8 potmeters en knoppen is geen optie.

simpelste oplossing is omruilen met eenzelfde potmeter die je amper verdraait, bass en treble staan vrijwel nooit op 0 bijv..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Er zitten twee A50k potmeters in, beiden voor volume. De andere 6 zijn lineair

Arco

Special Member

De RV16AF met D-shaft van Alpha Taiwan lijkt me ook hetzelfde, alleen zit de 'D' na CCW draaien op 30 graden rechtsboven...

Ze hebben ook een massieve as, kun je 'm zelf platvijlen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Mijn fout. Die D moet rechtsboven zitten zoals op de tekening van de Alpha. Aan het nabewerken van een massieve as had ik nog niet gedacht maar dat is wel een goed idee. Bij Digikey en Mouser levert dit vooralsnog geen resultaat op maar ik ga nog verder zoeken

bprosman

Golden Member

Weet iemand wat dit voor merk/type connector is ?
Is een Duitse (Faun) hydrauliek sturing.
Volgens mij zou iets Phoenix achtigs het ook wel moeten doen maar de print is 100Km ver weg.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit zijn connectors van Weidmuller.

bprosman

Golden Member

Dit zijn connectors van Weidmuller.

Duitse print, had het kunnen weten natuurlijk :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Er zijn overigens passende varianten van vele merken te vinden.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 3 juni 2019 22:28:26 schreef necessaryevil:
Ik zoek iets om een lamp op een makkelijke manier verstelbaar op te hangen,... [....]
Vroeger had je zoiets met een touwtje en een veer voor tafellampen. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar dat was mijn eerste gedachte.

Ik weet niet of je al trekpendels gekocht hebt, maar ik twijfel of die het lang uithouden in die vochtige omgeving.

Ik heb het opgelost met kettingkjes :

Bovenin aan de dakspanten zitten haken. Zo is het een kwestie van schakels verschuiven om hoger/lager te stellen.

(Hier worden rawit pepertjes gekweekt)

De lampen zijn van die magenta LED growlights van Banggood. Kan je tot, ik dacht 300W, krijgen. Deze zijn slechts 30W/st Die draaien eigenlijk alleen in de winter, want die pepertjes zijn 'korte dag planten'.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fatbeard

Honourable Member

Heeft iemand enig idee of, en zo ja waar, deze connector te verkrijgen is?

't Is de power plug van een Roland R8, en ik heb de powersupply niet.
Die is overigens verder niet spannend: +10V en -10V, 300mA.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Lijkt er wel op, maar dat is een 'gewone' IEC netstekker voor warmte-apparaten (en past niet); degene die ik zoek is kleiner en heeft ronde pennen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

Weet iemand hoe deze connectors heten ?
De steek is 3.96mm

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

@fatbeard: Past een Mickey-mouse plug daar niet op? (IEC-C5)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Iemand enig idee waar ik een RJ45 connector type RB1-105B8K1A kan vinden?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

@bprosman
De KF2510 serie lijkt er op, maar die heeft een steek van 2.54

[Bericht gewijzigd door Kapee op donderdag 25 juli 2019 20:24:10 (51%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten