Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Het vervolg van Deel 1

Exploderende adapters
Exorbitante verzendkosten
Extreem onvriendelijke verkopers
Extra douane kosten

Post het hier.

Speciaal voor maarten:

Uiteraard ook je
Koopjes
Kortingen
Kostenbeperkende oplossingen
Komkommertijd verhalen

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 14 augustus 2019 16:21:18 (23%)

fatbeard

Honourable Member

Rekenen is ook niet voor iedereen weggelegd, getuige deze melding van Banggood:

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik bestel al jaren via AliX en Ebay, meestal wel goede ervaringen, soms lange levertijd of soms bewust kapot iets gelereverd (digitz / defect eindtrap radio) . JA maar dan betaal je ook maar weinig ook soms. Echter na bewijsvoering met filmpje of foto's kreeg ik altijd geld terug dus ook wel erg coulance. En als je meer dan de douanevrije import (25 euro geloof ik) koopt betaal je extra invoerrechten en douane kosten. Twee keer niet geleverd maar ook daar geld terug als je via paypal betaalt.

Dus lees goed de voorwaarden bij import qua soort goed en of het is toegestaan.

*hier heb ik geen app voor nodig
Sine

Moderator

Bij de meeste grote jongens a-la banggood DX enzo ben ik daar ook niet zo bang voor.
Inderdaad is dan meestal een foto en/of filmpje genoeg om je geld terug of een nieuw product te krijgen.

Maar echt garantie hoef je niet te verwachten, elektronica doet banggood ik meen 1 of 3 maanden, daarna is het gewoon echt jammer joh.

maartenbakker

Golden Member

Waarom alleen voorbeelden van negatieve rariteiten?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 augustus 2019 15:48:34 schreef maartenbakker:
Waarom alleen voorbeelden van negatieve rariteiten?

Simpel , als de positieve voorbeelden hier komen is onze harde schijf te klein , continu leesvoer haha

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
fatbeard

Honourable Member

Ach, van de afgelopen 187 orders (meer dan 200 artikelen) heb ik maar een handvol probleempjes gehad, en die zijn prima opgelost.
De meeste van die probleempjes waren overigens de verpakking: kale zonnecellen los in een plastic zakje gaat als een hoopje scherven aankomen, een 1m lange schroefstang in een kartonnen hulsje gaat als een wokkel arriveren. De vervanger ging slechts marginaal beter, gelukkig bleek het spreekwoord 'driemaal is scheepsrecht' van toepassing...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Sine

Moderator

Op 14 augustus 2019 15:48:34 schreef maartenbakker:
Waarom alleen voorbeelden van negatieve rariteiten?

Met een knipoog beste maarten, maar tegenwoordig moet je oppassen en die er ook daadwerkelijk bij plaatsen.

En de meeste rariteiten zijn helaas negatief.

Arco

Special Member

Wat zou deze meter precies meten?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Dat het frontje eigenlijk te klein is houdt ze ook niet tegen. Ze drukken gewoon 'de hoek om'... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 14 augustus 2019 16:22:37 schreef Sine:
[...]

Met een knipoog beste maarten, maar tegenwoordig moet je oppassen en die er ook daadwerkelijk bij plaatsen.

En de meeste rariteiten zijn helaas negatief.

Ach, dat weet ik ook wel, ik ben niet zo van het oppassen :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 augustus 2019 16:21:05 schreef fatbeard:
Ach, van de afgelopen 187 orders (meer dan 200 artikelen) heb ik maar een handvol probleempjes gehad

Ik heb ook maar weinig klachten.
Ik moet wel zeggen dat bij banggood de laatste keer toen ik een klacht had wegens niet-ontvangen (geduldig 2 maanden gewacht) er gewoon GEEN respons kwam. Alles had ik ingediend via de procedure op hun website. Ook nog via regulier contactformulier geprobeerd. 0,0 reactie.

Uiteindelijk moest ik het dus maar via paypal spelen. De eerste reactie was natuurlijk dat ik contact op moest nemen met mijn postoffice. Dat teruggekaatst, en toen kwamen zij met "bewijs" op de proppen: het was verstuurd naar een mij onbekend adres in Amsterdam (waar ik zelf ook niet woon). Gelukkig registreert paypal ook het bij de betaling doorgegeven verzend-adres (hetgeen natuurlijk wel mijn adres was), dus dat was mijn respons. Daarna wederom geen enkele reactie van banggood binnen het paypal-systeem. Dus toen wel geld terug na de response-timeout.

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Ik heb op tientallen artikelen eigenlijk ook maar 1 keer een probleempje gehad. Een TCON die niet werkte, maar weet niet zeker of het helemaal het correcte type was dus maar zo gelaten.

Wat opvalt is dat goedkope imitatie-afstandsbedieningen uitstekend werken, maar dat het weglaten van onnodige onderdelen wel heel letterlijk wordt genomen. Er zit alleen een IC en een LED in. Wel is er plaats voor een elco over de batterijen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik had er laatst eentje van NEDIS (kwam vast ook uit china ;)) die geschikt zou zijn voor Blaupunkt TV's (en een hoop andere merken). Nou, reken maar niet dat het werkte.

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Wel grappig als ze hun eigen landnaam niet eens kunnen vertalen :P

Op 21 augustus 2019 14:32:29 schreef Jochem:
Ik had er laatst eentje van NEDIS (kwam vast ook uit china ;)) die geschikt zou zijn voor Blaupunkt TV's (en een hoop andere merken). Nou, reken maar niet dat het werkte.

Dat hangt ervan af of het voor oudere Blauwe pukkels was of voor nieuwere. Van beide heb je denk ik ongeveer 2 verschillende codes. Valt opzich nog mee.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het betreft een vrij moderne LCD (LED) TV.
In het boekje van de AB welgeteld 12 codes voor Blaupunkt. Geen die werkt.

Waarom ik die AB had besteld was overigens omdat hij met de 2 universele dingen die hier nog lagen niet wilde werken, maar die waren al wat ouder. Ik dacht met die nieuwe dan wel goed te zitten...

Uiteindelijk zo'n ding gehaald dat via de audio jack van je PC of telefoon te programmeren is. Daar wel een werkende combinatie mee kunnen maken, maar het was allemaal iets duurder.

If you want to succeed, double your failure rate.

Tja, blaupunkt led tv is al lang geen "echte" blaupunkt meer maar gewoon een stickerplakker. Dus ik zou eerder kijken of je originele oem fabrikant kan vinden en die code gebruiken mocht die in boekje staan. Of de functie alle codes af gaan.

Voor zover ik me kan herinneren heb ik 'm ook automatisch laten zoeken, zonder resultaat.

Dat Blaupunkt stickerplakket is snap ik, maar ik zou verwachten dat er in zo'n boekje dan gewoon het nummer van de OEM aan het rijtje van Blaupunkt wordt toegevoegd. Dat doen ze met al die Blokker-merken net zo immers.

If you want to succeed, double your failure rate.
Henry S.

Moderator

Ik was op zoek naar Pogo pins, oftewel "spring loaded contacts". Volgens de Ali zijn het 'Lente geladen contacten' :p.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Evarist

Golden Member

Op 21 augustus 2019 16:26:47 schreef Arco:
Ook een leuke vertaling... :)

[bijlage]

China betekent in het Chinees porcelijn. Het is met de computer vertaald, daarom dus.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Arco

Special Member

Dat begreep ik wel... ;) (China is trouwens porselein in het Engels)
Ook vreemd dat 'Spain' niet in 'Spanje' vertaald is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Op 22 augustus 2019 01:12:41 schreef Henry S.:
Ik was op zoek naar Pogo pins, oftewel "spring loaded contacts". Volgens de Ali zijn het 'Lente geladen contacten' :p.

Ik snap niet dat je Ali in het NL vertaald kunt lezen, dat is alleen leuk als je van raadsels houdt.

Henry S.

Moderator

Dat laten de zoekmachines zien :(

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten