Ervaring met LSC "Smart" producten van Action ?

bprosman

Golden Member

Eigenlijk staat de vraag in de titel :
Iemand ervaring met LSC "Smart" producten van Action ?

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Binnen het Tweakers forum zijn wat eerste items.

Arco

Special Member

Ik zag vandaag toevallig die WiFi lampen staan daar, ziet er wel leuk uit.
Ik vraag me af of ze dimbaar zijn (er staat n.l. '0' - '1' op gedrukt, wat me aan het twijfelen brengt...)

Moest er toch zijn om een gevulde pepermolen terug te brengen. 'Gevuld' was iets meer als ik verwachtte: er kwam levende have uit gekropen... :9
(waren een soort kleine zandkleurige (en zeer levendige) rijstkorrels met pootjes...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

waren een soort kleine zandkleurige (en zeer levendige) rijstkorrels met pootjes...

Toegevoegde eiwitten en weer niet goed :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Shiptronic

Overleden

Als ze er uit kruipen is die molen inderdaad niet goed, dan maalt dat ding niet goed :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

Tegenwoordig zou men zoiets 'interactief' noemen... ;)
(het is me sowieso een raadsel waar die beestjes van geleefd hebben. Peperkorrels lijkt me geen ideaal menu voor de meeste kruipertjes...)
Moeten er al in de fabriek in gekomen zijn, want er zat een 'shrink-wrap' omheen...

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 29 augustus 2019 22:20:40 (18%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
TinusTech

Golden Member

Op 29 augustus 2019 22:18:38 schreef Arco:
Tegenwoordig zou men zoiets 'interactief' noemen... ;)
(het is me sowieso een raadsel waar die beestjes van geleefd hebben. Peperkorrels lijkt me geen ideaal menu voor de meeste kruipertjes...)

In peperkorrels zit ook zetmeel (zoals in rijst en granen) en daar leven veel soorten beestjes van.

@arco, zeker weten dat je niet gedronken hebt ?
Zoals in dat liedje, weet je wat ik zie als ik gedronken heb.....
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig, de volgende keer eens kijken bij de action.
Maar het zal wel ingekochte "meuk" zijn, de vraag is echter hoeveel "meuk"
Hun retrofit ledlampen kom ik maar te vaak tegen in de lampen afval bakken en zijn niet veel soeps. (Genoeg opengehaald) Maar dat zegt natuurlijk niet veel aangezien dat ook geld voor allerlei andere goedkope ledlampen.

Jeroen

Moderator

Ik heb vandaag zo'n GU10 lamp gehaald. Werkt best leuk. Je kunt kunt de kleur bepalen en helderheid. Wit is apart van het multicolor dus het wit ziet er fatsoenlijk uit. En van wit kun je de kleurtemperatuur (beperkt) instellen.

Je moet wel een app downloaden en een account aanmaken. De lamp werkt ook samen met Google Home Assistant.

Sine

Moderator

Enig idee wat er in zit? Iets van een ESP8266 is aardig hackable.

Die remote is wel fishy trouwens, Wifi in de lucht houden vanaf een knoopcel wordt al snel spannend.

flash2b

Special Member

Sine

Moderator

Beste kans, greuwelijk veel van dat spul is stiekem Tuya, dat betekend dat het hackable is.

PE9SMS

Special Member

This signature is intentionally left blank.

Ik heb meerdere GU10's in gebruik en één plafonière.

Makkelijk te installeren.
Het kleurbereik van zo'n GU10 zou ik willen benoemen van warm wit tot bijna oranje aan toe.
De blauwe, groene, rode kleur zijn niet zo fel en ik vind dat de mengkleuren niet makkelijk in te stellen zijn

De plafonière heeft een groter bereik en kan wel koud wit licht produceren. De lamp geeft goed veel licht.
Heeft verder geen extra kleuren

Het is nu wachten totdat iemand een teardown doet van de lamp :P

Op 31 augustus 2019 21:33:26 schreef Jeroen:
Je moet wel een app downloaden en een account aanmaken. De lamp werkt ook samen met Google Home Assistant.

Dus zowel de Chinezen als de Amerikanen luisteren mee op je LAN, via dat lampje. :/

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
bprosman

Golden Member

Dus zowel de Chinezen als de Amerikanen luisteren mee op je LAN, via dat lampje.

Ach dat deden ze toch al via mijn zoon's Huawei telefoon en mijn Cisco router.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Hi,

Geen haar op mijn hoofd (ja er zit nog genoeg) die ooit zo'n "Wifi" bestuurd ding hier of daar wil hebben.
Dan ook nog een account aan maken en software op je telefoon installeren, whoeahahaha.

Daarna b.v. natuurlijk lekker bankieren op die telefoon, het helpt echt als je eerst nadenkt voor je doet. :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Arco

Special Member

't Is me ook niet duidelijk waarom je tegenwoordig alles met een app moet doen.
Een browserinterface (die heeft iedereen tenslotte al) zou veel simpeler zijn en kan hetzelfde.
Spaart veel geheugen en onnodige vervuiling van je telefoon door onnodige apps...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Daarna b.v. natuurlijk lekker bankieren op die telefoon, het helpt echt als je eerst nadenkt voor je doet.

Tja van de andere kant, die bank app is ook niet gek en zeker in de iPhone omgeving aardig van elkaar afgeschermd. Net als mijn zakelijke apps dat zijn via Intune.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Hi, bprosman

Je hebt er waarschijnlijk niet de tijd voor, maar als je de "security news" een beetje bij houd zou je niet van deze aannames doen...

Zomaar eentje van vorige week
https://tweakers.net/nieuws/156658/kwetsbaarheden-in-ios-werden-jarenl…

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 1 september 2019 10:46:33 schreef bprosman:
Ach dat deden ze toch al via mijn zoon's Huawei telefoon en mijn Cisco router.

Oh ok, dan is het goed.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Telefoon met gezond verstand gebruiken, en als je de app's niet vertrouwd kun je altijd nog een oud toestel instellen voor smarthome, die leg je dan gewoon bij de afstandsbedieningen in de la.

Op 31 augustus 2019 22:10:49 schreef Sine:
Die remote is wel fishy trouwens, Wifi in de lucht houden vanaf een knoopcel wordt al snel spannend.

Werkt die niet via normaal RF dan, rechtstreeks naar de lamp?

Sine

Moderator

Op 1 september 2019 10:56:28 schreef blackdog:
Hi,

Geen haar op mijn hoofd (ja er zit nog genoeg) die ooit zo'n "Wifi" bestuurd ding hier of daar wil hebben.

Daarom landen die (met nieuwe firmware) in een apart wifi net in het "internet of insecure things" vlan.

Van daaruit mogen ze alleen maar met homeassistant babbelen, en niet met de buitenwereld.

blackdog

Golden Member

Hi Sine,

Ik heb weinig problemen met jouw inzicht wat veiligheid betreft :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.