MIJN HOOFD VRAAG IS:
MAAKT HET IETS UIT ALS WASMACHINE EN DROGER VERWISSELD WORDEN EN ANDERSOM AANGESLOTEN WORDEN OP EEN TREKSCHAKELAAR ?!
WASMACHINE ZOU LINKS MOETEN, DROGER RECHTS OP TREKSCHAKELAAR
WAT ALS DIT PER ONGELUK OMGEDRAAID IS ?!
ZOU DIT KORTSLUITING/ELECTRITISCHE PROBLEMEN KUNNEN VEROORZAKEN ?!
EN ZOJA WAAROM ?!
IS DE METERKAST MISSCHIEN SPECIAAL ONTWORPEN OM MEER VERMOGEN TE LEVEREN AAN EEN WASMACHINE DAN DROGER ?!
IK STA VOOR EEN MYSTERIE/RAADSEL.
ZIE ONDER VOOR MEER INFORMATIE:
Nou ik sta voor een raadsel, zal dit ook voorleggen op een electronica forum.
Mijn broer is net langsgekomen en we hebben samen gekeken naar de trekschakelaar.
Er was geen zichtbare kortsluiting. Alle kabeltjes zaten netjes erin, ik heb er zelfs fotos van gemaakt zal deze eventueel later plaatsen.
Het enigste probleem was dat de wasmachine op de droger aansluiting zat en de droger op de wasmachine aansluiting.
Nu heeft mijn broer helaas de trekschakelaar aan de rechtkant kapot gedraaid !
Schroef was een beetje gemal...
Zo stevig zijn deze plastic kutdingen dus niet.
Weer een typische verhaal, metaal in plastic en hoppa plastic wordt kapot gedraaid.
Ik wil eigenlijk een moderne dubbele trekschakelaar hebben.
Eentje die makkelijk is aan te sluiten, eentje die stevig is.
Eentje die veilig.
Eentje die een handleiding heeft.
Eentje die goed gekeurd is en vooral ook water/spot/vocht bestendig.
Het kan ook zijn dat aan de achterzijde van de wasmachine een beetje water er in gelekt was en misschien dat een kortsluiting heeft veroorzaakt. Tijdens het aansluiten, maar dat is alweer een tijdje geleden.
De wasmachine model : AEG L6FB86GW van BCC draait nu proefrondjes... hij is aangesloten op de wasmachine aansluiting.
Het is een mysterie wat de kortsluiting achtig symptomen heeft veroorzaakt.
Ik heb boven in dit berichtje maar het belangrijkste gezet, mijn vraag of het is iets maakt of de wasmachine links of rechts op de trekschakelaar aangesloten wordt.
En of ooit iemand iets raars is opgevallen als het andersom was ?!?!
Als iemand een aanbeveling heeft voor een moderne wasmachine/droger schakelaar voor in de badkamer... opbouw/aan muur enzo dan hoor ik het graag.
Tot ziens voor nu,
Skybuck.