Beste lezer, al een tijdje probeer ik te achterhalen waarom deze 3 pins relais niet functioneert naar behoren.
Een uitleg ter verduidelijking. Volvo 940 uit 1996. Stoelverwarming wordt aangezet door schakelaar deze geeft vervolgens 12V (DC) door aan deze 3 pins relais die vervolgens de stroom door zou moeten geven aan de verwarmingselementen in de stoel.
Waar ik vermoed dat het misgaat: Volgens Volvo zelf zou het circuit in het relais gebruikt worden om te beveiligen op oververhitting. Hier heb ik zelf mijn twijfels over want wat zou in dit circuit temperatuur kunnen meten?
Ik heb het volgende al getest:
-Condensator 480uf
-Weerstand spoel 70ohm
-Werking relais gaat even dicht maar springt vervolgens na paar seconden weer open.
- zodra de emitter en collector van de transmitter worden doorverbonden schakelt het relais dicht en blijft ook dicht.
Ik hoor graag waar ik het probleem moet zoeken. Op dit moment heb ik met het trucje met de transmitter een werkende stoelverwarming maar ik vraag mij af of ik nu geen componenten aan het overbelasten ben. Zo heeft Volvo het natuurlijk niet bedacht.