Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Hallo, zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het onderdeel op de foto heet en of die ergens te koop zijn?

Arco

Special Member

Spoeltje 22µH. Kun je (bijna) overal kopen. Even de maten nemen en opgeven voor hoeveel stroom hij bedoeld is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Ik neem aan dat je hem wilt vervangen. Is hij ook echt defect?

fred101

Golden Member

Als je niet weet wat het is kun je ook niet weten of het kapot is (of is hij gesneuveld bij desolderen ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Veel van die spoeltjes sneuvelen inderdaad bij het desolderen. Beste is om dat met hetelucht te doen...
(het zijn relatief grote eilandjes die je eigenlijk tegelijkertijd moet verwarmen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat spoeltje is van een telefoon die gevallen is en daarom wil ik hem graag vervangen.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Weten jullie wat voor component dit is? Ik meet zowel tussen 1-2, 1-3, 2-3 7 ohm. Hij zit in een vacuum pomp en is in de fase opgenomen.

De fass gaat vanaf dit blokje de motor in, samen met de 0. Er komen ook nog 2 draden uit de motor waar vervolgens een condensator op aangesloten zit.

Alvast bedankt!

Dat is een klixon. Thermische beveiliging dus.
7 Ohm is wel een beetje hoog in waarde.
Het zou maar een paar tiende ohm moeten zijn.

Ik vind het nummer terug bij Indesit / Electrolux klopt dat?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
RAAF12

Golden Member

90-110° je kan hem testen in een pannetje kokend water....

Anoniem

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik had al wel een vermoeden maar kende dit model met het stukje schroefdraad nog niet. Als ik daar overigens op meet en tussen 1 van de poten dan meet ik ook 7ohm.

Nogmaals bedankt!

Gr

Deze dingen vind ik bij de vleet buiten en er ligt nooit iets bij waar het uit af te leiden is.

Ik denk aan een triller van een GSM, maar geen idee hoe ik daar bij kom en die zijn inmiddels veel kleiner volgens mij. Ongeveer 3cm lang en de 'metalen kop' is een halve centimeter diameter.

"Bij de vleet" wil zeggen dat ik er het afgelopen jaar al zeker 5 heb zien liggen. Voor een 'random' onderdeel zonder verdere indicatie waar het uit komt, vind ik dat behoorlijk veel en behoorlijk vreemd.

Lijkt meer op een piëzo ontsteker. Kun je dat vierkantje indrukken?
Let op dat je geen optater krijgt van het gele draadje als je het ding vast hebt. Het koperen busje is de massa.

Hint: Zeker gevonden net na nieuwjaar?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Het lijkt alsof de onderkant in te drukken is (maar ik durf niet door je waarschuwing _/-\o_ ) en als het uit een aansteker komt kan ik in ieder geval verklaren waarom ik er 'zo veel' tegen kom!

Thevel

Golden Member

Een piëzo ontsteker was ook mijn eerste gedachte.

Als je het gele draadje maar niet vast houd en een eindje van je hand weg.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Is inderdaad een piezo-ontsteker uit een aansteker. Kan je een leuke optater geven... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Thanks. Weer een enigma opgelost...

Ik heb het metaal op de bankschroef gezet en dan het gele draadje er een millimeter boven, maar indrukken leverde geen duidelijke 'trigger' op en ook geen vonkje. Maar ik geloof het zo dat het een piezo ontsteker is, daarmee valt ook de 'vindfrequentie' op z'n plek.

Geen wonder dat ze die weggegooid hadden. :+ Als je er weer een vind kun het ding altijd nog testen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
EgbertG

Golden Member

Met welke connector moet ik deze nou verbinden?
Lijkt op BNC-T maar dat past niet....

Shiptronic

Overleden

Op 31 maart 2020 17:54:09 schreef EgbertG:
Met welke connector moet ik deze nou verbinden?
Lijkt op BNC-T maar dat past niet....

Waar zit het op/aan?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

op de probe van een network analyzer ... RF ingang

Geen reverse polarity N-connector of wel?

If you want to succeed, double your failure rate.
EgbertG

Golden Member

Nee ..... tis wel een N afgeleide. Op kanaal A zit een vergelijkbare probe/opnemer en die heeft gewoon een N connector.

Deze op kanaal B gaat tot 10 Ghz en gebruikt deze andere connector

Het merk en type van de network analyzer is geheim waarschijnlijk? Evenals een foto van het mating part zou dat namelijk kunnen helpen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten