Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

EgbertG

Golden Member

Topgeheim!

( Wiltron 6409 ... maar ik ben vast de enige in NL met zo'n ding )

Zie foto van de "probe" aansluiting:

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
EgbertG

Golden Member

Ja! Inderdaad dat is m!!!

China heeft m ook nog voor me ;-)

Dank.

Op 31 maart 2020 21:52:26 schreef EgbertG:
Topgeheim!

Er is natuurlijk een reden dat ik het vraag. Met de foto van de probe bevat de eerste hit in Google gelijk het connectortype APC-7. Op "Wiltron 6409" zoeken kan ook, dan zie je welke detector erbij hoort en als je daarop zoekt heb je wederom binnen een klik het connectortype.

If you want to succeed, double your failure rate.
EgbertG

Golden Member

daarom ben ik ook geen detective geworden. Ik heb serieus gegoogled en kwam alleen op de RF detector spec sheet waarbij stond "N-connector".

en inderdaad kanaal A heeft een "N" en de andere kon ik nog niet plaatsen.

Daarom blij met dit forum ;-)

Bapaktus

Special Member

Ik heb nog een aantal APC-7> N en SMA verloop connectoren.
Die gebruikte ik bij mijn HP netwerk analyzers.
Die liggen tezamen met heel veel SMA en andere verlopen nog in een "te verkopen" lade.
Vroeger verkocht ik dit soort zaken via .tweedehands.nl
Maar die bestaat niet meer.
En met MP heb ik alleen maar ellende. En naar beurzen ga ik niet meer.
Ik voeg twee foto's toe van die APC-7 connectoren.
ruud ex PA0ROJ

Tidak Ada

Golden Member

Op 1 april 2020 15:21:36 schreef Bapaktus:
[....]
Vroeger verkocht ik dit soort zaken via .2dehands.nl
Maar die bestaat niet meer.
En met MP heb ik alleen maar ellende. En naar beurzen ga ik niet meer.
[....]

Die zitten tegenwoordig op .2dehands.be

groet,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Bapaktus

Special Member

Tidak Ada,
bedankt voor de link.
Groet van uit Haarlem.
ruud

Hensz

Golden Member

Wat is dit nou weer, op m'n facebook komen ze er niet uit.

Zat in deze PTT kast, die nu kennelijk verwijderd wordt.

Don't Panic!
StijnN

Golden Member

Droogpatroon ofwel vochtvreter.

A person who never made a mistake never tried anything new.
Arco

Special Member

Ah,

Een stapnet '58/'68 manipulatiekast... ;). Die waren redelijk onverwoestbaar...

https://lh3.ggpht.com/-Bk7SxBgfGFo/T1s5F6OAxfI/AAAAAAAADL0/V50fXLJ4d3Q/DSC_3313.png

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hensz

Golden Member

Op 2 april 2020 17:25:47 schreef StijnN:
Droogpatroon ofwel vochtvreter.

Het vocht gaat door het bruine gedeelte met het fijne kronkelpatroon?
Wat is dat voor spul?

Don't Panic!
fatbeard

Honourable Member

Waarschijnlijk sinterbrons...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
maartenbakker

Golden Member

En door het raampje zie je of de silicakristallen verzadigd zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 2 april 2020 23:23:48 (30%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Weet iemand de waarde van deze elco ? 1m5 is zo ongewoon.
en waarom staat er een amperage bij ?

Alvast bedankt,
ronny

maartenbakker

Golden Member

1m5 = 1500u

De stroom die erop staat is de maximaal toegelaten rimpelstroom. Over het algemeen geldt dat de in het datablad opgegeven levensduur geldt bij maximale temperatuur en maximale stroom. Bij lagere temperatuur geldt meestal een verdubbeling per 10 graden. Bij lagere stroom is de vuistregel minder vanzelfsprekend en moet je het datablad raadplegen (grafiekjes).

LL staat voor Long Life, afhankelijk van de fabrikant is dat alles vanaf 2000 uur ofzo.

9318 zal een datumcode zijn.

@Arco: zat ik er toch wel heel dichtbij met die 2000 uur. Ook wel netjes dat ze zowel voor 100Hz als voor 10kHz gespecificeerd worden. Universeel inzetbaar dus.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 10 april 2020 18:07:24 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Maar.... Als dat ding zeg ongeveer 10cm hoog is, dan verwacht ik eerder een capaciteit van 1.5µF dan 1500µF = 1.5mF.

Amerikanen halen mF en µF wel eens door mekaar. Deels om dat ze de µ niet op hun toetsenbord kunnen vinden.

edit: Hmm. In dat datasheet staat dat ie dan 56x82 zou zijn bij 1500µF en 250V. Dat zou dan kunnen. Maar dan nog vind ik hem ERG klein voor zo'n grote waarde bij zo'n hoge spanning.
Update: Ik heb even bij Farnell gezocht naar 250V 1500uF. Het bestaat en is tegenwoordig iets kleiner dan wat jij hebt. dus 27 jaar geleden 2x groter fysiek is niet raar. Sorry. Ik had het fout.

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 10 april 2020 19:26:37 (18%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Bedankt voor de antwoorden, ik ben weer wat slimmer geworden :-)
Hij is inderdaad 80x50mm cm hoog...dus 1500µF volgens jullie

Dit is meer een vraag van: Wat is dit voor een CPU?
Een National semiconductor chip van medio 2008 met het volgende nummer erop: CP3N17K38 in een BGA achtige behuizing van 7x7 mm.
Onder de BGA behuizing zitten geen vias, volgens mij is er alleen de buitenste rij gebruikt omdat alles aan de bovenzijde weg-geroute is.
Waarschijnlijk 44 pins. -> 48 pins dus.

Ik dacht eerst aan een of andere COP serie maar dat is het volgens mij niet.
Dit is nog van NS voor de overname door TI. Dat maakt het zoeken ook lastiger.

-edit- Het is zeer waarschijnlijk een CSP-48 package?
-edit- Ik heb hem gevonden, ik kwam op een soortgelijk iets uit via een package search: CP3UB17 en nu zie ik dat er op de chip CP3CN17K38 staat (ik miste de tweede C). Het is dus de CP3CN17 alleen een TI datasheet dus.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik heb een grijs kastje waar op staat Vigor Ecoboy.
het is een soort tussen stekker kastje, je kan m in het stopcontact steken en daar weer een stekker in steken.

Het idee is dat je deze tussen de stekker en het stopcontact plaats van de koelkast, en hiermee energie bespaard.

Maar hoe werkt dat? heb m even open gehad en gekeken.
Ooit 15+ jaar geleden gekocht in Duitsland, bij een standwerker bij een grot luchtvaartmaatschappij. Ik kan me voorstellen dat in de race naar A++++ iedereen dat al in huidige koelkasten plaatst en het geen toegevoegde waarde meer heeft.

Enige tijd geleden tussen de koelkast uit gehaald gezien de ALS af en toe uit sloeg, maar dat had een andere oorzaak. Nu even kritisch kijken of terug plaatsen zinvol is.

Als ik google dan kom ik op een gebruiksaanwijzing van een koelkast waarbij ze aangeven dat je deze koelkast daar niet op mag aansluiten..
https://media3.bosch-home.com/Documents/5700012402_A.pdf op pagina 22.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op maandag 13 april 2020 17:13:16 (13%)

zit sinds 2009 in de PV.
Sine

Moderator

Dat is zo een beetje koffiedik kijken natuurlijk, een paar picjes was handig.
Ik kan me ook niet voorstellen hoe je daar veel (of uberhaupt iets) zou kunnen besparen.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 13 april 2020 17:10:16 (37%)

Ik googlede ook voor een paar plaatjes, maar nog niet gezien.

zit sinds 2009 in de PV.
Sine

Moderator

Plaatjes, kiekjes foto's ....

Je had hem net nog open ;)

Shiptronic

Overleden

Om zijn temp te halen heeft dat ding een bepaalde Energie nodig, daar kan je niet op besparen, off je gooit je hele koel cyclus omzeep, wat je uit
eindelijk meer kost.

Hier stat het beter omschreven (Duits): https://www.haustechnikdialog.de/forum/t/74403/Ecoboy

[edit] Er zijn meerder koelkastfabrikanten die er voor waarschuwen hem niet te gebruiken, ben wel benieuwd of je meer vind dan alleen 3 draden binnen in :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 13 april 2020 17:45:06 (23%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dit topic is gesloten