Heb dit keer via JLC besteld. Te veel kleine onderdelen om met een pincet bezig te zijn, onderdelen dicht bij elkaar, en wilde dat het er netjes uit ziet, dus laten bestukken. Tevens moet ik te veel verschillend onderdelen bij Farnell bestellen waarvan er voor enkele onderdelen een minimale stuks/order zou zijn waardoor ik duurder uitkwam dat laten bestukken.
15 st 75 x 30 en 5 st 30 x 50 beiden bestukt voor €45 ( moet nog 8 onderdelen per print zelf er op solderen )
Verzendkosten bijna €19,79
1 onderdeel kon niet geplaatst worden want was niet in voorraad. Jammer dat het niet in voorraad zijnde onderdeel niet alsnog mee bestukt kon worden toen het onderdeel weer op voorraad was.
Order ging niet snel, soms een paar uur geen voortgang. Terwijl de afleverdatum ‘bekend’ en voorbij was, moest er nog begonnen worden. Daarna duurde het ruim een dag voordat ze gingen bestukken. Super haast had ik niet maar had toch wel gehoopt om vandaag de rest te solderen en te programmeren.
Is onderweg via DHL express. Nu vraagt DHL €31,41 als invoer en BTW.
Meestal betaal ik niets extra, maar nu het bestukt is komt het boven de €22.
Factuur incl verzending is 64,71. Dus het douane BTW bedrag is 13,59.
Waar komt de rest vandaan?
Al vrijdag geprobeerd om DHL te bereiken, maar reactie was ‘klopt wel, maar weten we niet. Bel maandag’.
Iemand ook dit mee gemaakt, zo’n groot verschil?
Wat is het beste, maandag bakkeleien met DHL of betalen en dan terug claimen via de douane procedure?