Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Ik dacht ook niet dat je het slecht bedoelde, maar het is wel jammer (voor henri62) dat je de conclusie van "dit is gewoon een oplichter als ik dat zo zie" niet trok voordat je die link aan hem doorgaf. In de context leek het (in elk geval voor mij) dat je goede ervaring het gelinkte artikel betrof. Dat staat er inderdaad niet letterlijk bij.

Ach, er is geen man overboord voor die paar euro en misschien geeft het zelfs genoeg licht nog ook.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ach, ik had de 50W besteld mocht het minder zijn is het ook goed.
Afijn ik heb een reactie gehad en de reseller heeft me $5 refund aangeboden. Net heb ik een net emailtje terug gestuurd met het verzoek om de site aan te passen die wel de waarheid bevat (met nog een heel verhaal erbij).

Maar voor het zelfde geld weten hun ook niet dat ze ook bedot zijn door hun leverancier. Ik zie namelijk ook andere resellers met soortgelijke blunders op ebay. Kan natuurlijk dezelfde leverancier zijn in een ander jasje.

Maar ik heb ook een site gevonden die wel de juiste vermogens bij de juiste foto's heeft staan. Dus het kan dus wel.

Ik ben benieuwd wat er nu voor een reactie komt.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
High met Henk

Special Member

ik zoek met grote spoed een maual van een Thorn security T882 brandmeld centrale.

En dan met name 1 waar het SCHEMA duidelijk instaat.
aan zoiets als hieronder heb ik niets dus:

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Als dat het schema is, maar dan in een slechte scan, dan KAN het niet beter worden: Dat ding is een puinhoop. (=persoonlijke mening).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ach, ik had de 50W besteld mocht het minder zijn is het ook goed.
Afijn ik heb een reactie gehad en de reseller heeft me $5 refund aangeboden. Net heb ik een net emailtje terug gestuurd met het verzoek om de site aan te passen die wel de waarheid bevat (met nog een heel verhaal erbij).

Maar voor het zelfde geld weten hun ook niet dat ze ook bedot zijn door hun leverancier. Ik zie namelijk ook andere resellers met soortgelijke blunders op ebay. Kan natuurlijk dezelfde leverancier zijn in een ander jasje.

Wat zijn we toch mooie moraal ridders, nee helaas de scam must go on, ze weten het, niet verkopen of aanpassen is verlies in omzet, ze nemen jou 5$ voor lief, om winst te kunnen maken op iemand anders die het niet meet/boeit.

Als we slim zijn gaan we een topic aanmaken voor deze "scams" veel kopen, veel refunds, en uiteindelijk begint ook bij hun het lampje te branden, het is inderdaad allemaal goedkoop, dus mss moeten we de vraag stellen, gaan we hier mee door en kopen we meer dan nodig (b.v. je hebt 30w nodig dus je besteld 50w) en laat het daarbij, of we gaan moeilijk doen als de specs afwijken, uiteindelijk word de 50w wel iets duurder daardoor.

Ik vond de sdcard scam (8gb geflashed naar 32gb, met de laatste 8gb word bewaard) te erg om door te gaan dus ik ging vol gas hierin, normaal hanteer ik de helft en dan zeur ik niet. (dus een 50w led als die 25w is, prima) maar goed is natuurlijk anders, uiteindelijk is dit pure oplichting.

Het zijn de leveranciers die de specs aanleveren, en de verkoper is de dupe (en klant), aangezien iedereen het doet kan de verkoper niet achterblijven.

Alles met een knipoog ;-)
High met Henk

Special Member

Op 16 juni 2020 08:50:17 schreef rew:
Als dat het schema is, maar dan in een slechte scan, dan KAN het niet beter worden: Dat ding is een puinhoop. (=persoonlijke mening).

dit is het schema uit de papieren manual... Hebben ze bij ons op bedrijf jaren geleden gescand: alles is prima te lezen, behalve dit dus...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Handboek lijkt (leek?) bestelbaar onder 400.007.002

If you want to succeed, double your failure rate.

Weet iemand wat voor type/merk power led dit is? Het witte deel van de behuizing is 7x6 mm, werkspanning ca 3V cool-white. Komt uit een hilti werklamp die je op een accu kunt klikken.
Vooral die 4 gaatjes in het plastic zijn redelijk bijzonder.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zaterdag 20 juni 2020 22:20:40 (14%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Ik ben bezig met de reparatie van een defecte Philips 37PFL5603D/10.

Heeft iemand een adres waar ik als particulier een AS15-F IC kan bestellen en een bijpassende siliconen koelpad (10x10x4mm)

Op marktplaats is een verkoper actief uit Andijk (Electro Andijk?) maar die beantwoord vooralsnog mijn bericht niet. In China bestellen is een optie maar het liefst bestel ik binnen Europa vanwege de levertijden.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 23 juni 2020 14:34:08 schreef RAAF12:
https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-component…

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-component…

Bel anders even als de mail niet vlot wordt beantwoord.

Hmm, als ik zoek op AS15 IC krijg ik maar één suggestie, zoek ik op AS15-F IC krijg ik die andere advertenties ook te zien. Je zou toch verwachten dat ze ook op delen van woorden zoeken.

Op 23 juni 2020 14:29:13 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Op marktplaats is een verkoper actief uit Andijk (Electro Andijk?) maar die beantwoord vooralsnog mijn bericht niet.

Het zou hem best wel eens kunnen zijn en die is tot en met 28 juni pleite.

Ik ben opzoek naar een esd snap 4mm.
Liefst met een schroefdraad aan de achter kant zodat ik deze makkelijk kan vastzetten in de behuizing.

10mm Snap is wel te vinden, maar de 4mm niet.

Peter_dtn

Golden Member

Hallo Ontwikkelaars,

mijn experimenteerbordjes maak ik met wire-wrap draad, zoals te zien op de foto, nu is echter de kleur zwart op en ik kan nog niet vinden waar ik een klosje nieuw kan kopen.

Belangrijk is wel dat het PTFE isolatie heeft anders smelt het tijdens solderen.

Als iemand iets weet dan hoor ik 't graag, dank alvast..

bprosman

Golden Member

Hier heb ik de mijne destijds besteld :
https://www.aliexpress.com/item/32958576679.html

Over het algemeen strip ik de draad. Als je doorstookt kom je wel door de isolatie maar het is niet zo dat als je t even aanraakt je isolatie weg is.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Peter_dtn

Golden Member

verdraaid, in het verkeerde topic...

jij hebt de draadjes mooi recht gelegd, bij mij gaat het zo'n beetje de kortste weg. Ondertussen heb ik al vele tientallen van deze bordjes en de methode van bouwen gaat me gemakkelijk af. Alhoewel ik nu een loep gebruik ;-)

Mijn methode is niet om door de isolatie heen te stoken, ik neem een stuk draad, strip het aan twee kanten, neem twee platbek-tangetjes en trek aan de koperen kern, zodanig dat het draadje wat langer wordt. Hierdoor wordt het ook meteen dunner en daardoor kan de isolatie gemakkelijk over de kern schuiven.

Ik soldeer nu aan een kant het draadje vast, schuif de isolatie -op ca 3mm na- tegen de soldeer-joint aan en knip de draad op lengte. Nu de isolatie tegen de soldeer-joint aanschuiven en je hebt precies een stukje koper over om te solderen, voila..

Nog een voorbeeld niet zo mooi als die van jou, maar het deed precies wat ik voor ogen had..

Dank voor de link, maar dat is PVC die smelt als ik hem om de soldeerbout draai, de PTFE die ik heb verkleurd alleen maar. Ik wil moeite doen om de PTFE te vinden.

Dank voor de response !

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Een tegenwoordig(?) veel gebruikte isolatie hiervoor is TEFZEL, verkrijgbaar bij de grotere distributeurs.
Is niet zo hittebestendig als PTFE, maar smelt ook niet meteen als het met de bout in aanraking komt. Het stript daarentegen wel een stuk makkelijker als PTFE (YMMV).

https://www.chemours.de/-/media/files/teflon/teflon-tefzel-automotive-…

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 29 juni 2020 16:28:30 (14%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

Deze is wel hittebestendig :
https://nl.rs-online.com/web/p/hookup-equipment-wire/2094849?cm_mmc=NL…

jij hebt de draadjes mooi recht gelegd, bij mij gaat het zo'n beetje de kortste weg.

De reden om dat te doen is dat he makkelijker is om later nog wat te wijzigen. Nu kun je nog bij alle pootjes.

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 29 juni 2020 16:37:35 (26%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Peter_dtn

Golden Member

Goede info !

ik heb op ebay een rolletje zwarte draad gevonden met TEFZEL isolatie, ik kende het niet maar het is blijkbaar net zoiets als Teflon..

Dank voor alle reacties !

De reden om dat te doen is dat he makkelijker is om later nog wat te wijzigen. Nu kun je nog bij alle pootjes.

Dat is met Teflon draad wel mogelijk, je kan zonder problemen met je soldeerbout tegen bestaande draadjes duwen, ze gaan er niet van stuk.

Maar toegegeven, jouw methode is veel netter.. :-)

[Bericht gewijzigd door Peter_dtn op maandag 29 juni 2020 17:32:57 (48%)

Op 29 juni 2020 17:28:48 schreef Peter_dtn:
Maar toegegeven, jouw methode is veel netter.. :-)

Maar heeft ook nadelen. Zonder maatregelen, kan er zomaar VEEL meer crosstalk tussen signalen zitten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik ben bezig met het hergebruiken van wat VFD displays, daar zit vaak donker paars plastic voor in de apparaten waar ze uit komen om het contrast te verbeteren. Weet iemand of dit ook ergens te koop is als plaat materiaal ?

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
fatbeard

Honourable Member

Een (plaatselijke) lichtreklamebordmaker.
Als het om kleine stukjes gaat misschien wel gratis...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Gewoon transparant plaat met een filter erachter kan ook. Lee heeft alle kleuren die je kunt bedenken...
(er is schijnbaar wel wat mis op hun site, want alles is enooorm groot (lijkt wel 8k of 16k beeld... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Weet iemand een goed/betrouwbaar adres waar ik NiMh "C" cellen (zonder soldeerlippen) kan bestellen in NL ?
rebatt.nl heeft alleen met soldeerlippen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten