De TS heeft blijkbaar niet in de gaten dat ik uit een wereld kom waar dat commercieel gebeurt - in meerdere hoedanigheden. Zodra iets essentieels niet werkt, kost het hoe dan ook geld. En meestal veel geld.
Daarnaast noemt hij allemaal dingetjes die 'voor thuis' heel veel minder interessant zijn als het eens een uurtje niet wil. Of een halve dag. Er zit tot op heden niks essentieels tussen en het meeste is niks spannends / 'of the shelf te koop', je hoeft het er alleen maar in te schroeven.
Wellicht iets wat ongemakkelijk is als het ff niet werkt. Niet boeiend. Vaartechnisch: heel ander kaliber. Maar daar lees ik niks over.
TS blijft maar doordrammen dat hij een goed idee heeft. Want hij woont al pas 6 jaar op een boot... Post het halve verhaal. Zo nu en dan komt er een stukje. En elke keer weer wordt gebrek aan kennis tentoon gespreid. Geeft niks, je kunt niet alles weten. Als TS dan uitgelegd wordt dat zijn 'goede idee' helemaal niet zo'n goed idee is, dan blijven doordrammen dat het wel een goed idee is. En dan zou het aan mijn 'communicatie' liggen. Yeah, sure.
@Jinny: ik zou er nou juist een 'moderne' scheider voor pakken. Nauwelijks spanningsval. Maar dan nog... liever gewoon een self-supporting systeem voor iets essentieels.
En voor wat betreft die goedwillende amateurs: ik sta eigenlijk hoofdzakelijk de rommel op te ruimen van 'erkende professionals' - inderdaad, die denken dit soort ongein ook regelmatig uit. En dan blijkt het in de praktijk toch niet helemaal zo te werken als ze verzonnen hebben (joh, zelf wel eens paar keer een half jaartje aan boord gezeten en vrijwel dagelijks gevaren? Moet je eens proberen, leer je een hoop van...).
Net als jij: grote fan van de kniptang, in elk geval om zoveel mogelijk afhankelijkheden te elimineren.