batterij Sparta reviseren

Je moet alles met beleid doen natuurlijk en dan moet het wel lukken.
Ja kan krimp folie kopen als de cel teveel open ligt en opnieuw
Bekleden.

Die folie is te koop op ondermeer Aliexpress & Ebay, en kun je dus opnieuw aanbrengen.

Is er folie op maat voor dit type (D-cel) te koop (kan ik niet zo vinden, voor de 18650 wel te kust en te keur), of wordt dat dan 'folie op de meter' kopen? En wat is dan een geschikte maat voor deze D-cellen?

https://www.aliexpress.com/item/Lithium-Battery-Heat-Shrink-Tube-Li-io…

200mm-58mm kiezen, omtrek is 58 x 2 = 116mm

Uitrekenen:

D-cell heeft een diameter van 33.2 mm, omtrek cirkel = diameter x π

33,2 x 3,14 = 104,25mm

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 9 juni 2019 23:55:05 schreef r-p:
Ik heb het gedaan met mes en brede schroevendraaier. Maar deuken in de batterij drukken is niet best, laat staan het plastic omhulsel doorsnijden (kans op kortsluiten wanneer ze later tegen elkaar gemonteerd zitten).

Is een prima methode, het plastic opensnijden. De lijm is oersterk en de kans op kortsluiting is aanzienlijk groter als je met beitels en breekijzers aan de gang gaat.
Maar je moet natuurlijk wel nieuwe krimpkous aanbrengen voor je de zaak weer monteert.

je kan natuurlijk ook gewoon een universele accu kopen met rail en aansluiting, en de plus op de plus en de min op de min aansluiten en je hebt voor 180 euro een 13 ah litium accu .

Op 9 oktober 2023 14:21:21 schreef billyboybennie:
je kan natuurlijk ook gewoon een universele accu kopen met rail en aansluiting, en de plus op de plus en de min op de min aansluiten en je hebt voor 180 euro een 13 ah litium accu .

Leg eens uit?

oude koe

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 9 oktober 2023 21:15:26 (97%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 9 oktober 2023 20:38:38 schreef tommo1:
[...]

Leg eens uit?

hoezo ik heb een silferfish accu 24 volt met aansluiting gewoon plus op plus min op min en werkt als een trein