Wounded in Action part 5.

High met Henk

Special Member

oeps das nog eens lullig vallen:
in het vervolg eerst de dozen leeg maken alvorens erop te vallen: audio apparatuur is net niet prettig.

SUCCES en veel sterkte

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Lambiek

Special Member

Dat is niet zo mooi. Hoop dat je er snel vanaf bent en dat de uitkomst van de scan mee valt.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Anoniem

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de zwarte stoelgang.
Er zal wel niks gescheurd zijn door de val.
Zwart is verteerd bloed, het betekent dat de bloeding in het bovenste deel van het spijsverteringsstelsel plaatsvindt, dus vermoedelijk heb je een gewoon een maagbloeding gekregen door die zware pijnstillers.

Lambiek

Special Member

Op 1 januari 2021 12:57:13 schreef grotedikken:
Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de zwarte stoelgang.
Er zal wel niks gescheurd zijn door de val.
Zwart is verteerd bloed, het betekent dat de bloeding in het bovenste deel van het spijsverteringsstelsel plaatsvindt, dus vermoedelijk heb je een gewoon een maagbloeding gekregen door die zware pijnstillers.

Zijn we nu ineens arts geworden. :O

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 1 januari 2021 12:57:13 schreef grotedikken:
dus vermoedelijk heb je een gewoon een maagbloeding gekregen door die zware pijnstillers.

Mij hebben ze verteld dat maagbloedingen levensbedreigend kunnen zijn, dus dat ik die maar beter kan voorkomen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik wil liever geen medisch advies geven op een elektronicaforum, maar het is van levensbelang dat je géén ibuprofen gebruikt als je ook maar een klein vermoeden van problemen met maag of darmen hebt.
Andere pijnstillers hebben veel minder effect op de darmen.

Verder is mij altijd geleerd dat zwart bloed in de ontlasting gevaarlijk is, indicatief van bloedingen in de darmen of maag. Rood bloed is relatief ongevaarlijk, indicatief van een scheurtje of een aambei.

Als het zwarte niet veroorzaakt wordt door de contrastvloeistof, neem dan contact op met je arts!
Krijg je opiaten, dan kan de ontlasting ook anders zijn doordat opiaten de peristaltische bewegingen vertraagt en verzwakt.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op vrijdag 1 januari 2021 13:32:41 (15%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Anoniem

Op 1 januari 2021 13:05:13 schreef Lambiek:
[...]
Zijn we nu ineens arts geworden. :O

Tuurlijk niet, net zo min zoals jij opeens gezond verstand zou gekregen hebben :-) Een extra waarschuwing kan toch geen kwaad?

Als ik een maagbloeding zou hebben dan zou ik in afwachting van de uitslag van het onderzoek toch meteen stoppen met die pijnstillers. Ze zijn niet essentieel en in grote dosissen een gekende oorzaak van dergelijke bloedingen.
Het verwondert me dat zn dokter dit advies nog niet zou gegeven hebben.

Sine

Moderator

De echte vraag is natuurlijk of het een DC motor is of niet >:)

Anoniem

Heel ad rem je cross post Sine. Ik heb het begrepen.
Helaas heb je je kans gemist om stand-up comedian te worden. Of is het comedon? ;-)
Anno 2021 mag je enkel nog jezelf uitlachen. Elke minderheidsgroep heeft tegenwoordig een advocaat die je weet te vinden voor schadevergoeding.

Sine

Moderator

Oeh, dan wordt 2021 nog een zwaar jaar voor je ;)

Hey, ik had vandaag nog niemand geplaagd :)

Lambiek

Special Member

Op 1 januari 2021 13:38:13 schreef grotedikken:
Een extra waarschuwing kan toch geen kwaad?

En dit noem jij een extra waarschuwing? Zie hieronder.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de zwarte stoelgang.

Dat is meer iets wat Jomanda had kunnen zeggen. Zie hierboven.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
maartenbakker

Golden Member

Op 1 januari 2021 12:57:13 schreef grotedikken:
Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de zwarte stoelgang.
Er zal wel niks gescheurd zijn door de val.
Zwart is verteerd bloed, het betekent dat de bloeding in het bovenste deel van het spijsverteringsstelsel plaatsvindt, dus vermoedelijk heb je een gewoon een maagbloeding gekregen door die zware pijnstillers.

En dat is op zijn beurt voldoende om je zorgen over te maken, zelfs als er geen ander ernstig inwendig letsel zou zijn. Bij dit soort dingen is een gang naar de dokter de enige juiste oplossing. Te lang blijven doorlopen met ernstige symptomen werkt vaak blijvend invaliderend en/of levensbekortend.

@Turbokeu: een goede genezing gewenst!

EDIT: ik begrijp later dat je dit als een ongelukkig geformuleerde waarschuwing bedoelde om het slikken van pijstillers alvast te staken in afwachting van wat de dokter zegt. Dat zou in principe goed advies kunnen zijn, maar in de praktijk verstandiger om dat dan nog wel aan de dokter te vragen, eventueel expliciet als je denkt dat het het geval kan zijn maar de dokter er niets over zegt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

2021 is goed ingezet, de gekende op-alle-slakken-zoutleggers zijn er weer in geslaagd om een correct en goedbedoeld berichtje zo te verdraaien dat het een arrogante en negatieve context krijgt. :-(

onvoorzichtige Turbokeu heeft na zijn val een dokter geraadpleegd en uit voorzorg een scan laten maken.
Alle noodzakelijke stappen en onderzoeken zijn dus al gebeurd.

Ik wilde hem enkel geruststellen dat hij niet meteen moet vrezen voor ernstige inwendige schade, maar dat een maagbloeding,,alles wijst daarop, vaak plaatsvindt door pijnstillers in sterke dosis.

Het is dan ook verstandig er per direct meet te stoppen en het advies van de dokter daarover in te winnen als hij niet zonder kan. Kwaad kan het niet want pijnstillers hebben geen therapeutische waarde.En is er toch een ingreep nodig, het reeds gebeurde onderzoek zal dat wel vanzelf aan het licht brengen.
Waren er risico's geweest die in die richting wijzen zouden ze hem nooit naar huis hebben laten gaan, want dan zou het zeer ernstig en hoogdringend geweest zijn.

Ik wens iedereen een gelukkig 2021 en dat dit jaar op CO de echte argumenten het mogen winnen van opgeklopte ego's , stroopsmeerderij en geneuzel.

Op 1 januari 2021 10:46:28 schreef Turbokeu:
[...]In mijn geval was het geen keukentrapje maar een heuse trapladder.

Ik dacht even dat je even dom was geweest als ik. Misschien klopt dat ook wel, maar jij maakt het nog bonter met de verwondingen... Beterschap!!!
(Ik had een ladder op een verdiepingstrap om verlichting aan te brengen en bij afdalen ladder een tree gemist, lang leve de bloedverdunners: ongeveer een kwart van mijn lichaam was blauwe (rode, paarse) plek. Een week of twee spierpijn, maar niets gebroken.)

maartenbakker

Golden Member

Op 2 januari 2021 13:30:44 schreef grotedikken:
2021 is goed ingezet, de gekende op-alle-slakken-zoutleggers zijn er weer in geslaagd om een correct en goedbedoeld berichtje zo te verdraaien dat het een arrogante en negatieve context krijgt. :-(

Ik begreep serieus pas uit je volgende bericht dat je het eerste bericht niet zo bedoelde. Als iedereen het verkeerd begrijpt, lag het vrijwel zeker aan je schrijfkunst. Meer kan ik er niet van maken, dus ook geen stroop om te smeren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Turbokeu

Golden Member

Allen bedankt voor de medebetuigingen!

Ik maak me geen zorgen meer over de zwarte stoelgang, deze was reeds present 's anderendaags na het voorval (vooraleer ik ook maar enig pijnstillend middel geslikt had) en een week nadien reeds verdwenen.
Daarom dat mijn huisdokter het 's anderendaags gepast vond om een MRI-scan te ondergaan (+ een door het ziekenhuis verplichte bloedanalyse).
Voordeel is dat ik nu weet dat ik een serieus tekort aan vitamine D heb (zoals de meeste mensen in de winterperiode).
Ik slik nu een vitaminekuur en neem elke morgen een soeplepel levertraanolie.

Ik moet eerlijk toegeven dat mijn huisdokter me niet verwittigd heeft dat de pijnstillers maximum 2 weken achter elkaar mochten ingenomen worden (ik 3 weken) waardoor ik nu een aantal maag-en darmklachten ondervind (ook niets nieuw).

Op 2 januari 2021 14:15:09 schreef r-p:
[...]

Ik dacht even dat je even dom was geweest als ik. Misschien klopt dat ook wel, maar jij maakt het nog bonter met de verwondingen... Beterschap!!!
(Ik had een ladder op een verdiepingstrap om verlichting aan te brengen en bij afdalen ladder een tree gemist, lang leve de bloedverdunners: ongeveer een kwart van mijn lichaam was blauwe (rode, paarse) plek. Een week of twee spierpijn, maar niets gebroken.)

Cindy, mijn levensgezellin, bibbert nu al aan de gedachte aan de klussen die ik ten gepaste tijde (dit jaar) nog moet uitvoeren:
- Trapzaal schilderen
- Dakgoten reinigen
- Dakpannen ontmossen
- Enorme kromme wilg (Salix Babylonica Tortuosa) in de tuin die dringend moet gesnoeid worden

(e.v.a die ook met ladders te maken hebben...)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Foutje...

[Bericht gewijzigd door Turbokeu op dinsdag 5 januari 2021 14:39:17 (99%)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Lambiek

Special Member

Op 5 januari 2021 14:37:46 schreef Turbokeu:
Ik maak me geen zorgen meer over de zwarte stoelgang, deze was reeds present 's anderendaags na het voorval (vooraleer ik ook maar enig pijnstillend middel geslikt had) en een week nadien reeds verdwenen.

Gelukkig, het gaat de goede kant weer op zo te horen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 5 januari 2021 14:37:46 schreef Turbokeu:
Ik slik nu een vitaminekuur en neem elke morgen een soeplepel levertraanolie.

Ik neem aan dat je dan een eetlepel bedoelt. Bij ons staat de soeplepel in de pan, en schep je daar je bord mee vol.
Maar misschien schep je daar echt wel levertraan mee.
Dan komt het vast wel goed met dat D-tekort :-)

beterschap!

reading can seriously damage your ignorance
eSe

Honourable Member

Bij ons staat de soeplepel in de pan, en schep je daar je bord mee vol.

En da's bij ons de pollepel, met de soeplepel eten we de soep.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

@turbokeu: sterkte ermee. Van die gebroken/gekneusde ribben ga je nog weken 'genot' houden, hoewel het wel langzaam minder zal worden.

Turbokeu

Golden Member

Op 5 januari 2021 16:56:46 schreef eSe:
[...]

Klopt!
Met de soeplepel eten we soep.
Het lepeltje waarmee we in de koffie roeren is een dessertlepel.
En dan hebben we nog de pollepel in de soepketel zoals eSe al zei.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Jinny

Golden Member

Uit ervaring kan ik zeggen dat een week of 6 zomaar een minimum kan zijn qua au.
Beterschap.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Ik zie het al: Als je echt serieus beschadigd bent krijg je hier tenminste de volle aandacht, mooi!
Turbokeu: ook van mij beterschap / sterkte met de verwondingen.
Zet met dikke viltstift "RIB" op de klimwerktuigen om RIP te voorkomen.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Turbokeu

Golden Member

Iedereen nogmaals bedankt!

Ik kan al makkelijker hoesten/niezen/snuiten zonder bijhorend geschreeuw, het gaat dus de goede kant uit.
Ondertussen heb ik de MRI-scan ondergaan en alles is volgens mijn huisdokter OK op een 'vette' lever (amateur van goede wijn!) en darmvertikels na (waar ik actueel geen last van heb).

Niets om over naar huis te schrijven dus...

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"