Een tijdje terug heb ik een Keithley 125 Scopebook via CO op de kop kunnen tikken. Dit is een draagbare geisoleerde storage oscilloop, multimeter en logic analyzer in een.

Accessoires zijn compleet (behalve een handleiding, logic pods zijn er ook bij maar staan niet op de foto), de NiCd batterij heeft nog niet gelekt en heb ik voor de zekerheid eruit gehaald. Hij komt netjes door de zelftest en werkt verder prima (ik heb m een paar keer gebruikt).
Deze scoop is ook verkocht als de Gould Easyscope 340, behalve bijgevoegde pdf (artikel uit Elektor Electronics uit oktober 1995) heb ik er op internet niets over kunnen vinden.
Ik heb contact opgenomen met Tektronix UK (heeft Keithley overgenomen) met een verzoek voor meer informatie maar daar niets over gehoord. Nog wat bedrijven gevonden die het ding zouden kunnen calibreren en ook daar om meer informatie verzocht maar ook daar niets op gehoord. Een website uit Italie met oudere meetapparatuur (liefhebber die een overzicht heeft samengesteld) ook aangeschreven maar geen informatie gevonden.
Behalve de sticker met serienummer op de achterkant staat er verder niets aan gegevens of nummers op (ook niet in het batterijvak).
In Nederland zou deze scoop gebruikt zijn door KPN monteurs.
Als iemand meer informatie heeft zou ik me zeer aanbevolen houden. Hij komt door de zelftest en werkt op het oog prima. Ik zou dat graag zo houden en vraag me af of er nog zaken zijn waar ik rekening mee moet houden (interne backup batterij die kan gaan lekken)? Open maken kan altijd, maar als het niet hoeft liever niet. De werking van het opslaan en terugkijken van waveforms is me ook nog niet helemaal duidelijk.