reparatie combimagnetron whirlpool mwo 611 sl

Sorry mensen dat jullie zolang iet van me gehoord hebben.
Helaas is de energie de laatste tijd niet veel. En zeker niet om achter mijn laptop te kruipen om te reageren. (kost me altijd veel energie)
Even een update. Ik heb 1 relais kunnen los solderen. En buiten de pcb werkt hij wel. Aan de andere relais ben ik nog niet geraakt. De printspoortjes liggen vrij dicht op elkaar en ik wil niets slopen nu ik moe ben. Verder was het lastig om de soldeer goed los te krijgen.
Ik zal toch echt eens flux moeten kopen. Of zelf maken want ik zag dat bigclive het zelf maakt met dennenhars en isapropanol alcohol. Nu wordt dennenhars ook gebruikt voor strijkinstrumenten dus ik wilde een dezer dagen eens langs een muziekwinkel. Ik kan het online kopen maar ik weet niet of het puur dennenhars is of een mengsel.
https://www.instructables.com/Make-your-own-Eco-friendly-soldering-flu…
Deze lijkt me leuk om te doen wanneer het herfst is. Boswandeling maken en dennenappels verzamelen.
maar de 3 vrij loopdiodes zijn ook verdacht. 2 meten in beide richtingen. Maar om er bij te geraken om een pootje los te solderen om goed te meten moeten eerst de relais eruit.
De hoofd relais zou ik nooit overbruggen maar wisselen met werkende van gril is wel een idee. Maar eerst desolderen en meten. Want meten is weten :)
Kortom, ik heb nog niet opgegeven en word vervolgd ;)

Dag brains, spijtig te lezen dat het niet goed gaat. Verontschuldigen is nergens voor nodig. Wel benieuwd naar de resultaten maar geen haast. Uiteindelijk wordt je reactie toch terug omhoog geplaatst.

Ik zou de 3 relais vermogenkontakten overbruggen Zo weet je of alles in het vermogengedeelte ok is. Grill, ventilator, Draaiplateaumotor, magnetron, deurschakelaars... alles in 1 test. de deurschakelaar, latch B, ook uitmeten. Gezien hier geen stroom door gaat (gaat naar microprocessor) durft deze wel eens slecht contact geven.

Met hars zou ik oppassen. Ooit eens hars gehad dat kruipstromen veroorzaakte. Hier zoek je je dus een ongeluk achter aangezien je dat niet verwacht.

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 9 maart 2021 21:09:04 (12%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Merci. Ik vindt het altijd jammer als mensen een topic starten en vervolgens niets meer van zich laten horen. dat wil ik zelf niet doen. Vandaar dat ik even jullie op de hoogte bracht.
Ik doe het rustig aan en probeer "niet te veel te willen"
Dan ben je toch altijd teleurgesteld is mijn ervaring ondertussen.
Ik ben nu dus vooral bezig met dingen waarvan niet erg is dat iets niet lukt om te repareren. maar deze combi is nog in een goede staat en dus wil ik zeker niets "kapot repareren"
De Grill, ventilator, magnetron en deurschakelaars heb ik al uitgemeten, die zouden allemaal in orde moeten zijn. Net als de condensator. De diode heb ik nog niet getest, daar moet ik een klein schakelinkje voor maken met labvoeding om te kunnen meten.
Ondertussen weet ik dat ik voordat ik een microgolf (of combi) aanzet ik al heel veel kan meten zonder dat het onder spanning hoeft te staan.
Wat gebeurd er eigenlijk als de vrijloopdiode in sluiting is?
@vasonline merci voor je link, die ga ik eens lezen op mijn gemak.

Al dat meten. Veel werk en geen werkelijke "doet ie het" test. Met 3 bruggetjes heb je een zekere test. Enfin, zie maar, allemaal niet zo belangrijk. Een kortgesloten vrijloopdiode vernielt de stuurtransistor. Gebeurt nooit maar mss dat de spanningstest het klaar gekregen heeft. Uithalen is de enige mogelijkheid tot definitie conclusie.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Met deze versie heb je mazzel en er zit een ULN2003 op om de relais te bedienen op??

@smd: die van mij? Nee, tss de relais spoel pootjes zitten smd transistortjes en een 1N4148 als diode. Op die van brains zie ik er ook geen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?