Sorry mensen dat jullie zolang iet van me gehoord hebben.
Helaas is de energie de laatste tijd niet veel. En zeker niet om achter mijn laptop te kruipen om te reageren. (kost me altijd veel energie)
Even een update. Ik heb 1 relais kunnen los solderen. En buiten de pcb werkt hij wel. Aan de andere relais ben ik nog niet geraakt. De printspoortjes liggen vrij dicht op elkaar en ik wil niets slopen nu ik moe ben. Verder was het lastig om de soldeer goed los te krijgen.
Ik zal toch echt eens flux moeten kopen. Of zelf maken want ik zag dat bigclive het zelf maakt met dennenhars en isapropanol alcohol. Nu wordt dennenhars ook gebruikt voor strijkinstrumenten dus ik wilde een dezer dagen eens langs een muziekwinkel. Ik kan het online kopen maar ik weet niet of het puur dennenhars is of een mengsel.
https://www.instructables.com/Make-your-own-Eco-friendly-soldering-flu…
Deze lijkt me leuk om te doen wanneer het herfst is. Boswandeling maken en dennenappels verzamelen.
maar de 3 vrij loopdiodes zijn ook verdacht. 2 meten in beide richtingen. Maar om er bij te geraken om een pootje los te solderen om goed te meten moeten eerst de relais eruit.
De hoofd relais zou ik nooit overbruggen maar wisselen met werkende van gril is wel een idee. Maar eerst desolderen en meten. Want meten is weten
Kortom, ik heb nog niet opgegeven en word vervolgd