Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Lijkt me niet, daar zijn de tanden "te bot" voor. Ik denk eerder aan een index of verdeel tandwiel om elke keer een kleine rotatie slag te maken als er een pal overheen gaat.
Dit soort constructies zaten ook in de oude telefoonkeizers.

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 30 maart 2021 19:00:19 (15%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
benleentje

Golden Member

Dan denk ik te weten waar ze vandaan komen van een oud staalband-spanner daar zat een ratel constructie in om het staalband op spanning te trekken, alleen dan is het weer vreemd dat het er zoveel zijn want die staalband-spanner is al 25 jaar oud en word bijna dagelijks gebruikt en ik heb nog nooit problemen gehad met de ratel constructie of het is van nog ouder maar ik werk er pas 20 jaar :).

IK heb blijkbaar 2 types 384 en 358 maar hebben allebij 28 tanden.

Ik heb ze net ook even als tandwielen laten draaien en toch zijn het verder goed passende tandwielen alleen dan tanwielen voor 1 draairichting.

[Bericht gewijzigd door benleentje op dinsdag 30 maart 2021 19:45:06 (22%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Het lijken onderdelen van/voor een schaafbank(planer).Bij het terugkeren van de snijkop,dus na elke snijbeweging,wordt het werkstuk een weinig verplaatst zodat een nieuwe spaan kan worden weggenomen.
Door middel van een ratel,kan dan één of meerdere tanden worden ingesteld.

Zoek bij Yout... even op Planer.

benleentje

Golden Member

Het lijken onderdelen van/voor een schaafbank(planer).

We hebben vroeger inderdaad een schaafbank gehad en die stand naast de draaibank die ik heb gekregen van mijn baas anders ging die de metaalcontainer in. En aangezien ze naast elkaar stonden is het wel logisch dat de onderdelen ook makkelijk door elkaar gemixt zijn.

Een metalplaner hebben we nooit gehad zoiets wat wij hebben gehad heet blijkbaar een metalshaper in het engels.

Bij een planer gaat het bed heen en weer en bij een shaper gaat de kop heen en weer en staat het werkstuk stil.

https://www.youtube.com/watch?v=_Xn-rSl0ZqE
En ca 8:21 zie je onder de groene kap met pijltje naar rechts en naar beneden inderdaad precies zo een zelfde tandwiel als ik voor me heb.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
RAAF12

Golden Member

Weet iemand hoe zo'n invalide moer met een hap eruit heet? Ringetje en moer schuiven over de connector heen en is m.i. niet noodzakelijk.

Een IP68 camera https://nl.aliexpress.com/i/32944618681.html

bprosman

Golden Member

Weet iemand toevallig een link naar een manual van een Philips SBC520 LF Function generator.
Foto even geleend vanuit een ander draadje :

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Snap nut?
Zijn er ook in andere modellen:
https://uk.misumi-ec.com/linked/material/mech/ESC1/PHOTO/221005802730.jpg?$product_main$

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ha RAAF12,

Wat jij laat zien is een eenzijdige open zeskantmoer......
Die Arco laat zien is veel mooier ;)

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
RAAF12

Golden Member

open zeskant dus, ik had het kunnen verzinnen :-)

Nou zit ik met nog iets die cam heeft een IP rating en wordt in weer en wind net onder de nummerplaat op de onderzijde richel van de bumper geplaatst. Circa 30cm vanaf het wegdek.

Rechts op de foto zie je een zacht stuk rubber en een 3M plakfolie. Volgens mij gaat het rubber direct op de voet van de camera en heb ik die eenzijdig plakkende folie helemaal niet nodig.

@Arco: Dat is een hele mooie en nog nooit in het echt gezien! Bedoeld voor hele speciale ontoegankelijke constructies?

Hieronder een vergroting

Ha bprosman,

Ik heb wat schema's iets te groot voor CO dus ik stuur ze naar je PM.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
hobby luke

Honourable Member

@electron920:

Ik heb deze 2 toestellen in mijn bezit.
Zou het mogelijk zijn de schema's ook naar mij te sturen aub?
Altijd handig als er eens iets defect raakt.

Bij voorbaat dank,
Luc.

bprosman

Golden Member

Op 11 april 2021 18:30:57 schreef hobby luke:
@electron920:

Ik heb deze 2 toestellen in mijn bezit.
Zou het mogelijk zijn de schema's ook naar mij te sturen aub?
Altijd handig als er eens iets defect raakt.

Bij voorbaat dank,
Luc.

Schema's inmiddels bekeken en zijn (helaas) van de 521 die toch anders in elkaar zit. @Electron920 , heb je die toevallig ook ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ha hobby luke,

Ik ga ze naar je toe sturen altijd makkelijk zeg ik dan maar ook voor @bprosman ga ik verder kijken.......

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Tidak Ada

Golden Member

Op 11 april 2021 17:23:35 schreef RAAF12:
open zeskant dus, ik had het kunnen verzinnen :-)

Nou zit ik met nog iets die cam heeft een IP rating en wordt in weer en wind net onder de nummerplaat op de onderzijde richel van de bumper geplaatst. Circa 30cm vanaf het wegdek.

Rechts op de foto zie je een zacht stuk rubber en een 3M plakfolie. Volgens mij gaat het rubber direct op de voet van de camera en heb ik die eenzijdig plakkende folie helemaal niet nodig.

@Arco: Dat is een hele mooie en nog nooit in het echt gezien! Bedoeld voor hele speciale ontoegankelijke constructies?

Hieronder een vergroting

[bijlage]

Ik denk inderdaad dat wat zuurvrije vaseline of kranenvet een betere waterdichtheid geeft dan doe 3M-plakker.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Ik denk dat die zelfklevende sticker bedoeld is om tussen de camera en het zacht rubberen voetje te zetten? De fabrikant geeft geen volgorde van monteren aan. Het zou ook nog kunnen dat die 3M sticker tussen het rubber en de bumper moet worden geplakt. Iemand die me uit de droom kan helpen?
Vaseline zie ik niet zitten dat druipt eruit als ik in de zon sta met de auto in Z-Spanje (binnenkort weer als de grens opengaat)

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 13 april 2021 18:17:41 (18%)

Wie weet wat dit is? Komt uit een Quad hoogspanning. Waarschijnlijk een passieve stabilisatie van de spanning. Geen type aanduiding en geen meetwaarden waar ik iets uit af kan leiden. Op internet ook geen beschrijving gevonden.

Het is waarschijnlijk een spanningsafhankelijke weerstand, maar ook tot 1000 volt geen stroom. Defect, waarschijnlijk. Geen verdere info: waar moet ik het mee vervangen?

Een VDR uit de hoogspanningsvoeding van een ESL63.
Hij is 950V.

Philips codenummer 2322 564 90005.
Quad code RT298ZZ. Goede kans dat Quad hem wel wil leveren.

Jac
p.s. Waarom denk je dat hij defect is? Is de hoogspanning niet goed?

[Bericht gewijzigd door Mr Y op woensdag 14 april 2021 18:16:04 (17%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nou, dat verklaart dat ik niets kon meten en ook wat ik heb waargenomen.

Er ontbrak er eentje (!!) van de twee in een ESL-63 waardoor de hoogspanning 7 kV was geworden. En bij gebrek aan informatie wist ik niet wat ik als kapot of goed kon kwalificeren.

Dank voor de snelle hulp; ik zat al een paar dagen te puzzelen wat het kon zijn.

RAAF12

Golden Member

In de laatste revisie zit voor de cascade maar 1 VDR dus heb je schema 1 of 2 :-)
https://www.meddens.eu/audio/esl63.htm

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 14 april 2021 19:02:41 (12%)

@Raaf12:
Dank voor de info. Ik heb een van de eerste versies, serienummer onder de 2000, dus echt oud. De VDR op de print, de enige die ik nog had, blijkt defect. Ik heb een handmatige hoogspanningsregeling gemaakt en ik kan nu een VDR-regeling maken.

Dank allen! Component nu bekend, getest en kapot bevonden en inzicht verkregen in een eenvoudige oplossing!

Shiptronic

Overleden

Op 11 april 2021 17:23:35 schreef RAAF12:
open zeskant dus, ik had het kunnen verzinnen :-)

[bijlage]

Even zelf de ijzerzaag in een moer zetten ?

Die 3M tape is tegen roteren/beschadigen? (zeker dat het niet dubbel zijdig is? Soms zit aan 1 kant een blanke laag.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

Aan de kleur te zien (blauwe band) is het een 2322 564 02602 (560 volt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Brightnoise: Ik heb nog een hele zwik van die dingen:

groen, geel, rood, blauw, pastelgroen, wit, etc.
Ik doe er niks mee.
@Arco, het is zwart/blauw.
Van de zwart/blauwe heb ik precies 1 stuks, kun je zo van me hebben.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten