Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Op 6 mei 2021 23:34:35 schreef brains:
En wat met pakketjes waarvan aliexpress zegt dat ze in 10 dagen er zijn maar later komen dan 1 juli?

Many thanks ik dacht 1 juni, blijkbaar nog 23 extra dagen om te bestellen, zodra het door de douane is, is het goed, zal vast nog wel een doorloop tijd in zitten, maar ergens gaat het ophouden.

Ze worden hier zo gek van me, ik krijg alleen nog maar op de maandag pakketjes :P

Alles met een knipoog ;-)
Arco

Special Member

Bij Banggood mag je geen hele grote foto's meesturen...: :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik kan op aliexpress ook dieren kopen, ze passen in de brievenbus met 300 stuks. Kijk maar bij specifications ;)
https://www.aliexpress.com/item/32981894398.html?spm=a2g0o.store_pc_gr…

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben bezig met meer informatie te vinden over emg sensor en welke ik ga gebruiken in een project. En ik kwam volgende zin tegen op een website https://www.instructables.com/Muscle-EMG-Sensor-for-a-Microcontroller/

Note: This sensor is not intended for use in the diagnosis of disease or other conditions, or in the cure, mitigation treatment, or prevention of disease, in a man or other animals.

Dus in een vrouw mag wel 8)7
Ik vindt het een discriminerende zin of ligt het aan mij?

Jinny

Golden Member

Vrouwen kunnen gewoon meer hebben dan mannen.
Als mannen moesten bevallen dan was er acuut op iedere hoek vd straat een kliniek voor abortus, gratis en zo...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Vraagje: ik wil misschien iets van Taobao kopen. De verkoper verzend niet zonder meer naar nederland.
Het gaat om iets van formaat schoenendoos, minder dan 1kg zwaar.

Nu is er een service, 42agent.com die de boel af kan handelen voor europese kopers.
Waar ik tegenaan loop, is dat in tegenstelling tot op Ali en Ebay er flinke verzendkosten worden gevraagd.

Hoe zit dat? Zijn er andere taobao brokers/tussenpersonen die gebruik maken van de gesubsidieerde goedkope chinese post?

Ik zoek een 'ik geef jou de link en het aantal en stuur je via paypal 't geld, jij doet de rest en verzendt het naar mij als de verkoper niet naar nederland verstuurt' achtige service.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

ik heb daar al gekocht en bij familie laten leveren. toaboa levert enkel op het chinese vaste land.
daarna bracht ik het gewoon zelf mee naar belgie.
helaas door corona ga ik ook effe niet naar ginder de komende maanden.

was er destijds niet een webshop van een nederlander die in NL zat (iets met leds buy of zoiets???)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
mel

Golden Member

Op 21 mei 2021 18:21:40 schreef Jinny:
Vrouwen kunnen gewoon meer hebben dan mannen.
Als mannen moesten bevallen dan was er acuut op iedere hoek vd straat een kliniek voor abortus, gratis en zo...

gelukkig heb ik geen last van mn baarvader :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 21 mei 2021 19:03:29 schreef fcapri:
was er destijds niet een webshop van een nederlander die in NL zat (iets met leds buy of zoiets???)

Volgens mij heet ie "Niels" en zijn bedrijfje "leds-buy". https://www.leds-buy.nl/ . Ik dacht dat ie Belg was, maar misschien niet. Leds-buy heeft een nederlands moederbedrijf, website en postadres.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hoe zit dat? Zijn er andere taobao brokers/tussenpersonen die gebruik maken van de gesubsidieerde goedkope chinese post?

Vast wel, ik had onlangs een pakket voor mijn Chinese bovenbuurman van 26kg uit China. Hij was niet thuis, en de bezorger had geen zin het weer mee te nemen. Hij laat daar alles verzamelen en het komt dan in bulk naar NL. Als je de Chinese taal niet beheerst zul je voor dergelijke diensten wel de hoofdprijs betalen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
bprosman

Golden Member

Op 22 mei 2021 09:49:28 schreef rew:
[...]Volgens mij heet ie "Niels" en zijn bedrijfje "leds-buy". https://www.leds-buy.nl/ . Ik dacht dat ie Belg was, maar misschien niet. Leds-buy heeft een nederlands moederbedrijf, website en postadres.

Leds-buy is niet van Niels maar van Harald

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Op 21 mei 2021 18:08:44 schreef brains:
Ik ben bezig met meer informatie te vinden over emg sensor en welke ik ga gebruiken in een project. En ik kwam volgende zin tegen op een website https://www.instructables.com/Muscle-EMG-Sensor-for-a-Microcontroller/
[...]
Dus in een vrouw mag wel 8)7
Ik vindt het een discriminerende zin of ligt het aan mij?

Een vrouw valt duidelijk onder andere beesten ;-)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Eén stuks was gratis verzenden, twee stuks niet. En twee aanbieders hadden dezelfde prijs. Dus bij verschillende aanbieders gekocht. Nu is er ééntje binnen (~25 april) en de andere niet. Verzend informatie is vrijwel identiek met hier en daar een dag verschil. Trackingnummer op de verpakking lijkt absoluut niet op trackingnummers in Aliexpress systeem. Dus hoe weet ik nu welke er binnen is?
Tja, ik hoop maar dat de andere alsnog binnenkomt en ondertussen bewaar ik de verpakking er maar bij.

Andere is eergisteren binnengekomen. Was al berichtjes aan de verkopers aan het sturen om uit te vinden welke van de twee WEL was aangekomen, maar communicatie is lastig...

Bestelling 30 maart 2 stuks zelfde product en prijs maar bij verschillende aanbieders
Binnenkomst ~25 april de eerste
Binnenkomst ~20 mei de tweede

zoals fcapri schreef,stukjes besteld zelfs onder de euro en daar dan 15€ en meer moeten op bij betalen,dan mogen ze het van mij steken waar het nooit geen daglicht niet meer ziet.Wat moet dat nu niet kosten om daar personen op te zetten om dat uit te rekenen en dan eventueel terug te sturen naar herkomst.Als dat zo gaat gebeuren dan zal ik wekelijks onder de euro iets bestellen om hen bezig te houden.

maartenbakker

Golden Member

Dan doe je je naam eer aan en schiet je een kemel, of jezelf in de voet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een vrouw valt duidelijk onder andere beesten ;-)

Per definitie andere monsters

Op 7 mei 2021 19:22:25 schreef #jeffrey#:
Retour adres was in Georgië. Want de Georgië post zou dit pakket leveren. Heel raar dit. En nee helaas niet ontvangen.

Sinds dat er niet meer nationale postwetten zijn en dat ieder land gewoon een overheids-post-bedrijf heeft, moeten ook de grenzen open voo concurrentie. PostNL kan dus beslissen om post-diensten in Belgie te gaan aanbieden.

Maar wat postbedrijven ook doen is een kantoortje openen in zeg "hong kong" en dan aanbieden: "hier kan je post naar NL versturen voor haast het NLse tarief, of naar europa voor haast het tarief wat nederlanders zouden betalen". Dat doet natuurlijk niemand, want PostNL is F***ing duur. De georgische post heeft kennelijk meer succes.

Ik heb nu een pakketje wat 4-7 mei "rondje luik" heeft gedaan, maar sindsdien geen voortgang lijkt te boeken.... Dat is relatief normaal: Het gebruikt de goedkope verzendmethode en kan zomaar een paar weken blijven liggen voor het de laatste paar honderd km doet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat pakketje is toch 18 mei geleverd. Het is mij al een paar keer vaker op gevallen dat in de postNL soms dingen worden aangegeven die niet kloppen. Dan heb ik het vooral over de foto's die gemaakt worden. Soms staat er dat ik post krijg die dag en dan krijg ik het een paar dagen later. Ook een keer mee gemaakt dat ik post zag voor een ander adres in Nederland.

Zo ben ik ongelooflijk klaar met Wish...
Ik heb daar ooit een robot arm gekocht, volgens de productfoto met servo's erbij, wat ook redelijk de prijs was, als je het vergelijkt met Nederlandse prijzen.
Mooi binnen voor 5 december, is het een simpel houten bouwpakketje. OK, dat mag... Maar vervolgens géén Servo's erbij...
Fok it!

Goed... had ik onvoldoende opgelet oid. Lamagaan.

Even geleden zag ik een mooie krimptang voor 1 euro. Natuurlijk een promotieprijs, maar goed... Ik heb hem besteld en na enige tijd, waarbij ik ook al te horen kreeg dat het geregeld zou worden, kreeg ik bericht dat het product niet meer leverbaar was.
Men was zo fatsoenlijk om die ene euro terug te storten.
Gatverdegatver... Ik wil gewoon die tang voor die prijs. Zeg dat bij het bestellen dat ze er niet meer zijn of dat ik telaat ben. Niet nog eens na bijna een week.

Onlangs een mooi bandschuurmachientje gezien op die mooie Facebook popup reclames. Ook daar weer afwegend een te verwachten prijs van 16,- voor iets wat in Nederland ca 40,- zou kosten.
Het komt binnen, blijken het alleen schuurbanden te zijn. Voor een prijs die in Nederland nooit op 16 euro zou komen.
De foto liet duidelijk een machine zien.
Verlakkerij dus...
Maar goed, ze zijn hypergevoelig voor negatieve reclame, dus dat ook geuit.

Jullie snappen wel dat ik HELEMAAL klaar ben met Wish.
Behoudens een paar artikelen die niet snel genoeg werden geleverd, heb ik eigenlijk nooit ellende gehad met Ali Express.

Nu ik Wish reclames op mijn Facebook heb geblokkeerd, krijg ik allemaal reclames van andere (onbekende) spelers, die na opening toch weer Wish blijken te zijn.
Wat een ratten... :(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
maartenbakker

Golden Member

Chinese importproducten via Facebookreclames zijn altijd onbetrouwbaar. Van Wish dacht ik dat het redelijk betrouwbaar zou zijn, maar ik heb er dus duidelijk goed aan gedaan om het op Aliexpress te houden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

op facebook reklame ook al in het zak gezet, en als je googled, komt het veel voor.
nep pakketten die worden opgestuurd zodat ze tracking codes hebben, of ze leveren iets dat alles behalve eruit ziet zoals de add, en dan geven ze helft van het geld terug (lees: jij koopt iets van 20€, je hebt iets gekregen dat 1€ waard is, en ze geve je 10€ terug. ben je alsnog in het zak gezet).
wil je de volledige 20€ terug, dan eisen ze het terugsturen van dat 1€ prul (wat je meer kost van 10€), dus je gaat akkoord....

ik heb het gehad met die FB adds, ik rapporteer elke reklame die er nog door geraakt (heb add blocker die verdomd goed is), niet enkel de zijbalken zijn gefilterd, maar ook de add berichten tussen posts van je kennissen.
voor FB telt enkel de reklame inkomsten, dat iedereen bedrogen wordt, doen ze weinig aan.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Thevel

Golden Member

Ik hoor het al, ik ben blij dat ik nooit op Facebook zit.

maartenbakker

Golden Member

Ook een hoop nepnieuwsachtige (soms wat gewonere) advertenties voor de yuancoin op Facebook. Bijna altijd van ongerelateerdachtige accounts, net als vaak bij goedkope (nep)producten. Ik weet niet of ik het gemeld had, maar ik had eens een nixieclock besteld +1 gratis. 49,95 betaald en een LED-klokje van nog geen 10 euro (als je hem via aliexpress bestelt) gekregen. Eentje, dus niet +1 gratis wat voor dat geld makkelijk had gekund. Ik trapte erin omdat het adres van de webshop erg op dealextreme leek... Nou zou het kunnen dat de verkoper min-of-meer te goeder trouw handelde omdat nixie kennelijk ergens fout in het zakwoordenboekje staat dat ze daar gebruiken, maar alsnog was het een eendagsvlieg waar geen verhaal te halen was.

Wat je nu trouwens weer in de Westerse media gaat tegenkomen, is de campagne van China tegen de Bitcoin. Vreemd genoeg stellen kranten daar geen vraagtekens bij maar nemen de argumenten gewoon over. Ze hebben geen enkel idee dat het om de interne "strijd tegen corruptie" gaat, tussen aanhalingstekens omdat daar ook weer een voetnoot van een pagina bijhoort, maar dat wordt hier wel erg off-topic.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 24 mei 2021 01:41:28 (12%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 24 mei 2021 00:34:41 schreef Thevel:
Ik hoor het al, ik ben blij dat ik nooit op Facebook zit.

De pijn zit niet bij Facebook hoor.
Maar bij een enkele advertentie die je door je eigen interesses voorbij ziet komen. Indirect, wanneer je de algoritmes als oorzaak ziet, kun je FB daar natuurlijk wel de schuld van geven.

Ware het niet dat ik via FB nog contact heb met veel oud collega's bij defensie, anders was ik er ook mee gestopt...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Dit topic is gesloten