Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

Op 28 mei 2021 09:50:41 schreef Sine:
Het toverwoord is "kool composiet"

Bedankt, daar kan hij verder mee.

Op 27 mei 2021 12:33:40 schreef Retiredat55:
[...]

Heb je al iets gevonden?
Ik heb misschien wel een paar, weet niet of je dit precies bedoelt,
maar is voor 1,6 mm pin en kontakten gold plated.

[bijlage]

Twee soorten bevestiging.

Die bovenste is precies die ik nodig heb, weet je nog hoe je eraan gekomen bent?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

@henri62

Ja, op mijn werk vroeger werden er bij bepaalde apparaten extra
connectors geleverd. Deze bevatten die mooie bussen, zonde om weg te gooien! Er waren ook male connectors, heb dus ook de male pennen,
maar die zijn allemaal in de soldeerversie. (De housings -zonder de connectors- heb ik er ook een paar van bewaard.)

Ik kan er zo wel 20 busjes missen, dan houd ik er nog een paar over.

Stuur maar een email voor details!

Edit - Ik zag overigens ook dat ze bij Tyco Electronics stonden.

Type 66101-4

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op zaterdag 29 mei 2021 10:10:18 (10%)

De bussen die je op de foto hebt gepost zijn niet de busjes die ik nodig heb (die clipjes rondom de bus horen er niet op). Vandaag busjes via een kennis gevonden bij Kramp en 10 besteld. Eens kijken of dat de goede zijn.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zaterdag 29 mei 2021 19:32:26 (11%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Die clipjes zijn alleen om ze te locken in de connector.

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op zaterdag 29 mei 2021 20:26:56 (10%)

Bij deze wel, had de eerste foto toch verkeerd als de goede gezien (op de telefoon en dan lijken ze goed).

Maar op de busjes die ik nodig heb is de vergrendeling toch net anders en boven de rand van de bus.

Deze:
https://nl.farnell.com/deutsch/1062-16-0622-ps/contact-socket-20-16awg… (geen voorraad en ik heb de gold plated nodig)
OF:
https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/stekkerpen-ds16-fem.--AMH1062160122 (die is nu besteld, op hoop van zegen).

@Retiredat55: Bedankt voor het aanbod.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Goed, als je daarmee geholpen bent.
Je had er zo een aantal kunnen krijgen van mij.

Arco

Special Member

Bij Aldi zijn de NiMH's in de aanbieding. Er viel me wel iets heel verdachts op: de 'C' en 'D' cellen zijn beide 4000mAh...
(Of een typo, of er zit gewoon een 'C' cel in die 'D' cel...)
https://www.aldi.nl/aanbiedingen/vanaf-maandag-31-05/nimh-batterijen-4…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Het laatste ... er zit een C in de D.
Dat doet men helaas al jaren, soms zitten er zelfs twee AA's in.

Een echte volle D-cel doet 9+ Ah

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 31 mei 2021 15:25:47 (16%)

Arco

Special Member

Ik had een soldeerboutje gekocht op Ali met bewegingssensor erin (handig, dan kan de bout 'in slaap vallen' als er niks te doen is)
Echter werkte die heel hardnekkig: pas na op de tafel slaan ermee ziet 'ie beweging.
De verkoper zag daar geen probleem in, maar daar dacht ik (en Ali) toch heel anders over.

Halve bedrag teruggekregen en een paar sensors besteld (ik nam aan dat 'ie kapot of een verkeerde was)
Helaas zijn de nieuwe net zo slecht. (ik denk dat 'ie bij een aardbeving van 9 op de Richterschaal nog niet eens afgaat...)

https://nl.aliexpress.com/item/4001159919787.html?spm=a2g0s.9042311.0.…

Zijn er ook echt gevoelige versies in dit model?:
(de modellen met kogeltjes erin zijn niet echt bruikbaar want die zijn positie afhankelijk, en kwik is er niet meer...)

https://ae01.alicdn.com/kf/H08f349addd4e4509bcd3f9b4700cb74bW.jpg]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Had gehoopt deze bij Farnell te vinden maar ze lijken ze niet te hebben of ik kijk kippig.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Op 4 juni 2021 21:00:03 schreef bprosman:
Had gehoopt deze bij Farnell te vinden maar ze lijken ze niet te hebben of ik kijk kippig.
[bijlage]

https://nl.farnell.com/w/c/passive-components/potentiometers-trimmers-…

68 stuks

En niet naar de plaatjes kijken !! das maar een willekeurige uitvoering spec's lezen!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Thevel

Golden Member

OEO (voorheen EOO) heeft ze ook nog op voorraad,
LIN
LOG

bprosman

Golden Member

Ah die laatste is nog mooier. Dank

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Op 4 juni 2021 20:24:00 schreef Arco:
Zijn er ook echt gevoelige versies in dit model?:

Een paar jaar geleden heb ik een partijtje van deze bij AliEpress gekocht maar de verkoper heeft ze nu niet meer.
Het kogeltje rolt soepel en maakt prima contact, je hoeft er in igg niet mee op tafel te slaan :)
Ik heb er nog zat, als je er een paar nodig hebt mail je maar, duw ik er wel een paar in een envelop.

en kwik is er niet meer...

Bij Alie wel.
3mm
5mm
6mm

Arco

Special Member

.

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 5 juni 2021 01:36:22 (100%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Het probleem met kogeltjes en kwik is dat het positiegevoelig is.
In de standaard staat de bout onder een 45 graden hoek, en tijdens solderen ook.
Je moet dan iedere minuut of zo even schudden met de bout en dat vind ik ook niet acceptabel.

Ik heb een andere bout waar het uitstekend werkt, schijnbaar met een soort touch schakeling.
(als je de bout ook maar nadert in de standaard springt 'ie meteen aan...)
Hoe ze dat gedaan hebben weet ik niet want ik krijg hem niet open. (er is in ieder geval maar weinig vrije ruimte in de bout, milimeter werk)

In die trillingssensortjes zit een middenpin met daaromheen een veertje met een zwaar gewikkeld uiteinde, dus bewegingen laten het veertje tegen de pin komen.
Ze zijn er in vele gevoeligheden. Helaas zeggen alle Ali's 'high sensitivity'... (ook al zijn sommigen bom-proof... ;) )

https://dmohankumar.files.wordpress.com/2016/04/vibration-sensor1.jpg?w=700

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Ik heb hier 2 relais die ik moet vervangen maar ze zijn nogal bejaard. Ik ben compleet niet thuis in relais benamingen dus ik heb geen idee hoe ik dit zoek omdat ik helemaal niks op het type nummer kan vinden.

De kapjes zijn doorzichtig en daar staat STC made in England op in relief
Op de eerste staat het nummer 24A02C14G
Deze is DPDT als ik de term goed gebruik.

Maar het grootste probleem is de tweede, daar is het nummer niet meer leesbaar. Alleen 25A0....G Als ik gok qua restant afdruk dan iets als 25A0 --9/8/0--A/4--1/4--1/7/4-G.
Hij heeft 6 schakelaars die normally open zijn. Dus dat heet denk ik 6PST (of 6 x SPST of 6x ST)

Beide zijn 12V en zitten gesoldeerd op een pcb. Ze schakelen 12V.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Zijn kamrelais, o.a. van Siemens:

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

De levertijden zijn soms wel zorgwekkend/belachelijk... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

Op 8 juni 2021 13:16:11 schreef fred101:
Ik heb hier 2 relais die ik moet vervangen maar ze zijn nogal bejaard. Ik ben compleet niet thuis in relais benamingen dus ik heb geen idee hoe ik dit zoek omdat ik helemaal niks op het type nummer kan vinden.

De kapjes zijn doorzichtig en daar staat STC made in England op in relief
Op de eerste staat het nummer 24A02C14G

Beide zijn 12V en zitten gesoldeerd op een pcb. Ze schakelen 12V. [bijlage]

Ik heb alleen deze:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20210608_134258_resized.jpg

Maar die grotere zijn allemaal 4x wissel.

flash2b

Special Member

Deze ook nog gevonden, ze zijn NOS ! Varley made in UK..

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20210608_135000.jpg

6x maak contact, moet de spanning nog bepalen geen tijd voor nu. Spoel is 890Ω

Arco

Special Member

Kontaktconfiguraties voor de Siemensversie staan op blz 7:

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Die 6-polige dingen zijn die staand of liggend van constructie?

ITT (ik denk SEL en niet STC, maar die bedrijven waren wel verwant dus mogelijk deelden ze ontwerpen of produceerden voor elkaar) had op een gegeven moment ook veelpolige liggende relais voor wat kleinere signalen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten