en zijn er best dingen in je huis die wel degelijk besparen bij een lagere netspanning
Of het werkelijk besparen is is wat lasterger te bepalen. Er zijn genoeg apparaten die op een hoger spanning meer vermogen opnemen, maar staan ze ook net zolang aan of juist korter?. Veel andere apparaten nemen juist minder vermogen op op een hoger spanning, het is maar net hou de balans is.
Een haarfohn op 240V ipv 230V verbruikt inderdaad een stuk meer, maar hij word ook warmer en hij verdampt dan ook meer water en je haar is sneller droog. Omdat je haar sneller droog is gebruik je dan ook korter dat hogere vermogen.
Een vaatwasser zal toch wel een thermostaat hebben? Als het dan op hogere spanning werkt is het water sneller warm en dan schakelt de thermostaat uit. Een circulatie pomp voor bv je cv die zal zeker meer gaan verbruiken, maar die zal toch ook niet de hele dag draaien?
Maar verder kan ik me geen witgoed voor me halen die ook echt minder energie gaat verbruiken.
Zelfs mijn compressor zal niet eens meer energie verbruiken als die op druk is stop hij ermee, en als de motor sneller draait is hij ook sneller op druk.
Bruingoed is een heel ander verhaal zeker de oudere apparatuur met gewone transformator voedingen zoals Oudere meetapparatuur zal zeker meer vermogen gaan opnemen op een hogere spanning. Maar feitelijk is dat al apparatuur dat alleen maar geld kost en niks nuttig doet .
Met als gevolg dat de omvormer van je panelen afslaat omdat deze simpelweg de opgewekte stroom niet kwijt kan op het net. De Kubie brengt het voltage omlaag, waardoor je in die gevallen gewoon stroom kunt blijven leveren.
Dit klopt echt voor geen meter. Wat ik denk dat er gebeurt is dat de kubie de spanning van de omvormer juist nog verder omhoog stuwt tot boven de 253V, wat mij dan weer illegaal lijkt.
die vent met z'n wateronthardermagneetje is veel ergere oplichting dan dit
Oplichten is oplichten. En als de kubie er voor zorgt dat de netspanning hoger word dan 253V vind ik ik het op zijn minst een illegale praktijk.
Nee als je echt wilt bezuinigen dan heb je ook helemaal geen vaatwasser nodig, maar wil wil dat nu? Dan wil je dus ook niet echt bezuinigen toch?
[Bericht gewijzigd door
benleentje
op zaterdag 7 augustus 2021 19:05:46
(45%)