Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Op 13 augustus 2021 09:58:58 schreef buckfast_beekeeper:
Zijkant van de led. Onderste deel is 7mm dik. Bovenste ring is 3mm dik. Onderste deel is 38mm doorsnede. Bovenste deel is 27mm doorsnede.

Lijkt wel iets van Lumoluce, alleen de bedrading vind ik niets voor hun (die hebben vaak 2 draden die aan dezelfde kant het huis verlaten)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ben op zoek naar een "TPS7A6633QDGNRQ1" of een passende vervanger voor een herstelling. Iemand enig idee waar deze te bestellen zou zijn, zonder al te hoge kosten?

Arco

Special Member

Is (zoals meeste halfgeleiders) bijna nergens meer op voorraad.
Hier hebben ze er nog 2...: https://lcsc.com/product-detail/Low-Dropout-Regulators-LDO_TI_TPS7A663…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 13 augustus 2021 18:29:38 schreef Arco:
Is (zoals meeste halfgeleiders) bijna nergens meer op voorraad.
Hier hebben ze er nog 2...: https://lcsc.com/product-detail/Low-Dropout-Regulators-LDO_TI_TPS7A663…

Doordat ze geen VAT aanrekenen komt daar wel een grote invoerkost bij. Kan ik dat op een of andere manier vermijden?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 13 augustus 2021 20:48:52 schreef Memorex:
[...]

Doordat ze geen VAT aanrekenen komt daar wel een grote invoerkost bij. Kan ik dat op een of andere manier vermijden?

Kan je daar niet voor kiezen bij de transportmethode? Bij het aan het gelieerde JLCPCB kan dat wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bij LCSC hebben ze denk ik "DDP" als verzendmethode, dan betaal je de boel vooraf. Dat is een verouderde regeling waarbij de douane kosten prepaid worden door de verzender. Dan betaal je de inklaringskosten ook gewoon vooruit.

Op 13 augustus 2021 18:29:38 schreef Arco:
Hier hebben ze er nog 2...:

Nu niet meer.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 13 augustus 2021 10:31:53 schreef Arco:
Noemt men een 'puck led'...

[afbeelding]

Spijtig genoeg kan ik ze ook niet met die zoekterm vinden. Eens overleggen met de eigenaar hoe we dat kunnen oplossen. Alles vervangen wordt niet zo evident.

Op 13 augustus 2021 10:59:03 schreef weardguy:
[...]
Lijkt wel iets van Lumoluce, alleen de bedrading vind ik niets voor hun (die hebben vaak 2 draden die aan dezelfde kant het huis verlaten)

Ook bij Lumoluce niets gelijkaardigs gevonden.

Ik begin stilaan te vermoeden dat ze niet meer in de handel zijn. Een serie die vervangen werd is gewijzigd van warm wit naar koud wit. Mogelijk door dezelfde reden.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op zaterdag 14 augustus 2021 09:53:21 (34%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

zoeken op led opbouwspot al zal het lastig zijn precies dezelfde te vinden

[Bericht gewijzigd door klaasy op zaterdag 14 augustus 2021 10:52:51 (51%)

Arco

Special Member

't Is geen opbouwspot, maar een inbouw (of onderbouw)...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Heeft IKEA niet iets dergelijks? (Er staat me vaag iets bij).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Weet iemand hoe deze IC voet contactjes heten en waar te krijgen (datasheet). Wil best zelf zoeken maar ziet hier met bijna geen bereik en ben op zoek naar de PCB boormaat. Padmaat lukt me nog aardig met de schuifmaat.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 14 augustus 2021 13:32:30 schreef Tidak Ada:
Heeft IKEA niet iets dergelijks? (Er staat me vaag iets bij).

Ik veronderstel niet dat ze van Ikea komen. In deze marktwagen zitten er >250 van deze. In niet eens de ganse voorkant zitten er al 44*3=132. Ook in de marktwagen zelf zitten er nog eens evenveel in het plafond.

Op 14 augustus 2021 10:50:18 schreef klaasy:
zoeken op led opbouwspot al zal het lastig zijn precies dezelfde te vinden

Het zijn achterbbouw spotjes. In de panelen zijn gaten van 27mm gefreesd en daar achter zitten de leds. Ze allemaal vervangen zal ook snel in de papieren lopen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
maartenbakker

Golden Member

IKEA koopt ze ook ergens in... Als dat toevallig dezelfde zijn dan is dat misschien voldoende als je er maar een paar nodig hebt.

@bprosman: Heeft Philips niet gewoon gedraaide buscontacten in de print verzonken? Normaal koop je die voor montage op de print, maar pennetjes afknippen en uit het plastic halen is misschien al genoeg.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 14 augustus 2021 14:01:39 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

@bprosman: Heeft Philips niet gewoon gedraaide buscontacten in de print verzonken? Normaal koop je die voor montage op de print, maar pennetjes afknippen en uit het plastic halen is misschien al genoeg.

De "gewone gedraaide contacten" liggen nog vrij hoog boven de print. Alhoewel als je de pinnen afknipt kan het misschien ook. Maar ik weet dat ze ook los te krijgen zijn, ze worden dan op een soort "kammetje" geleverd. Weet iemand de diam (boor) van het dikke deel van een precisie IC voet ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Dat kon wel eens per fabrikant schelen, ze zijn tenslotte daar niet voor bedoeld...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Kan je hier wat mee? Dan is de boor diameter 1.00-1.10

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Precidip heeft die pinless contacten ook (15035 bijvoorbeeld). Die bk opgeeft lijken wel te klein.

Zoekterm "Socket contact without solder tail".
Die busjes zonder pinnen worden ook voor SMD montage gebruikt.

Zie de pagina van precidip hier:

https://www.precidip.com/clip.aspx/page/ClipContacts/252663d4-b396-45e…

Alleen de vraag bij welke distributeur kun je ze makkelijk kopen in kleinere aantallen?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
flash2b

Special Member

Iemand deze temperatuur zekering in zijn lade ?

Type is Panasonic EYP2BH102

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
pa3gws

Golden Member

in het verleden zo rond de jaren 80 werd deze helium neonbuis met grote aantallen verkocht in de verschillende elektronica winkels
nu zoek ik zo'n laserbuis voor de reparatie van een Philips video disk speler
Heeft iemand nog ergens in zijn verzameling zo een laserbuis waar hij of zij van af wil?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
mel

Golden Member

Die gaan toch nooit stuk :?

[Bericht gewijzigd door mel op zaterdag 28 augustus 2021 13:39:49 (28%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pa3gws

Golden Member

Een kennis van mij is op zoek naar het ding.
Zal eens vragen of die inderdaad stuk is kan natuurlijk ook mechanisch om zeep zijn geholpen. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit topic is gesloten