Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Weet iemand wat voor type connector dit is (die met de rode circel er omheen) ?
Ik gok Molex - Mini fit
Gaat me voornamelijk om de datasheet en pin nummering.

Pen 1 is niet gemarkeerd op de print.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
RAAF12

Golden Member

'

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 12 juli 2021 14:40:30 (100%)

fatbeard

Honourable Member

@bprosman:
Molex Mini-Fit Jr. of Micro-Fit

Herlezen: Dit is wat je zoekt, denk ik: https://www.molex.com/pdm_docs/sd/039290083_sd.pdf

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 12 juli 2021 14:47:59 (22%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
pa3gws

Golden Member

Wie o wie kan mij helpen aan een LA5515 of een link waar hij nog te koop is (geen china rommel s.v.p.)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
bprosman

Golden Member

In een "Grundig" sigaretten aansteker -> USB convertertje zit een LT3018C. Nu kan ik er wel iets van vinden maar niet echt een datasheet.
Ben ik nu zo kippig of is dit Chinees staatsgeheim ?

http://www.cxwic.com/case_view.aspx?typeid=143&id=510&fid=t4:1…

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Het kan zijn dat het een "namaak" chipje is. Dus dat een andere xxx3018 nagemaakt is. Ik vond dat AOZ3018 voor je. Kan dat kloppen?

https://datasheet.lcsc.com/lcsc/1808141125_Alpha-&-Omega-Semicon-A…

Hmm. andere pinout dan op jou link.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Herkent iemand deze connector en is dit nog te koop? Zowel het chassisdeel als de steker zijn gebroken.

[Bericht gewijzigd door wieltje op zaterdag 24 juli 2021 08:59:35 (35%)

Arco

Special Member

Ik heb er nog wel liggen, maar daar zit een schakelaar aan (weet niet of je daar ruimte voor hebt.)
Inbouwopening is 13.5 x 18.5 mm

Is volgens mij een oude Japanse netentree, de AC-15: https://nl.aliexpress.com/item/32967863334.html

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 24 juli 2021 09:34:55 (24%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Arco,is dit niet een aansluiting voor 12 V DC?Misschien niet geschikt voor 230.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

TS zegt toch ook niet dat 'ie er 230v op zet?
Zijn er trouwens wel voor gemaakt, is een vroeger veelgebruikte net-entree (er staat '250V AC / 6A' op)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Lijkt me ook niet geschikt voor dc, want hij is niet gepolariseerd.

edit:
Kun je het niet vervangen door en entree voor en '8'-je?. Dan kan je standaard netsnoeren gebruiken.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 24 juli 2021 15:55:50 (46%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is hier toegepast voor een 12v pompje. Eea kan natuurlijk omgebouwd worden maar een-op-een vervangers zijn natuurlijk het handigst.

Arco, je hebt mail want ik kan het stekkerdeel nergens vinden.

Tidak Ada

Golden Member

@Arco

Ah, ik heb een niet gepolariseerde ergens liggen en jij sprak over een Japans net entree, vandaar de verwarring. ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ik ken die stekkers wel, die worden bij horeca koffiemelk koelers gebruikt met een peltier, 12V idd. zaten in de 70's en 80's ook aan cb apparatuur meen ik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij net-stekkers zou "gepolariseerd" ook niet verkeerd zijn. Denk aan franse, zwitserse, engelse en amerikaanse netstekkers (met aarde). Die zijn gepolariseerd.

Als je dan goed afspreekt dat de N op 1 en de L op de andere poot moet, dan kan je apparaten NET wat veiliger maken: Bijvoorbeeld: bij een apparaat wat een enkelpolige aan/uit schakelaar heeft, zet je die in de L. Denk aan een wasmachine: Dat ding zit bovenop. Heb je dan een overstroming, dan is er nergens spanning/kortsluiting totdat het water de schakelaar bereikt!

Maar goed, het is nu te laat om zoiets in te gaan voeren, dus dat gaat nooit meer lukken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Wie kent deze ledjes

Zijn geplaatst in een marktwagen. Voorkant is gewoon een rondje. Afmetingen geef ik door zodra ik ze heb.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Ik zie alleen een metalen schijfje? (geen led)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Led zit aan andere zijde. Maar daar staat helemaal geen typenummer op of wat dan ook dat een aanknoping kan geven.

Hier zie je de ingebouwde ledjes. Per paneel van 27 leds zijn 2 MeanWell LPC 20-350 350mA stroombronnen geplaatst.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Sine

Moderator

Niet voor een typenummer, maar voor hoe ze er uit zien ;)

Arco

Special Member

'Wie kent deze ledjes' is wat moeilijk te beantwoorden als we ze niet mogen zien... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Ik heb die spijtig genoeg niet bij de hand. Straks ga ik ze volledig opmeten en er foto's van maken.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Eindelijk de foto's binnen gekregen. Wagen was op onderhoud tijdens de vakantie.

Zijkant van de led. Onderste deel is 7mm dik. Bovenste ring is 3mm dik. Onderste deel is 38mm doorsnede. Bovenste deel is 27mm doorsnede.

De leds hangen met 5 in serie aan elkaar. Geen schroeven of wat dan ook aan de led. Alleen een rode + en een zwarte -.

Minder goede kwaliteit maar zoals je kan zien is er slechts 1 led chip aanwezig.

Transformator.

Verder nergens aanwijzingen of logo richting fabrikant. Zoeken op LED 27mm, 38mm, 350mA, wall mount, ... geeft geen hits.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Noemt men een 'puck led'...

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0049/2434/2361/products/2_pin_black_cable_cabinet_light_dd68ca27-3b2f-4018-abc5-b231e77a3172.jpg?v=1544768577

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten