Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

KGE

Golden Member

Op 27 augustus 2021 17:18:26 schreef pa3gws:
in het verleden zo rond de jaren 80 werd deze helium neonbuis met grote aantallen verkocht in de verschillende elektronica winkels
nu zoek ik zo'n laserbuis voor de reparatie van een Philips video disk speler
Heeft iemand nog ergens in zijn verzameling zo een laserbuis waar hij of zij van af wil?

Ik heb nog een complete machine staan, een professionele Philips met volgens mij een zelfde laserbuis. Heeft al jaren niet meer aan gestaan. Ik heb er in het verleden een digitale audiodecoder bijgemaakt want hij kon alleen FM audio laserdiscs afspelen.

fatbeard

Honourable Member

Die gaan toch nooit stuk :?

Ik heb vroeger een He-Ne lasertje gehad (volgens zeggen uit een beveiligingssysteem) maar daar kwam amper licht uit, en van de verkeerde kleur. Na een paar uur spelen was het uit met de pret: de exciter werkte nog prima, maar er kwam geen licht meer uit de laserbuis...
Klaarblijkelijk was de kit die gebruikt werd om de spiegeltjes vast te zetten toch nog iets poreus...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
pa3gws

Golden Member

Ik heb die dingen zelf in de winkel verkocht met een schema erbij.
Dat was niet heel veel meer dan een trafo (spanning weet ik niet meer) met daar achter een cascade.
@KGE wil je er vanaf?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
KGE

Golden Member

Op 14 augustus 2021 13:50:50 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Ik veronderstel niet dat ze van Ikea komen. In deze marktwagen zitten er >250 van deze. In niet eens de ganse voorkant zitten er al 44*3=132. Ook in de marktwagen zelf zitten er nog eens evenveel in het plafond.

[...]

Het zijn achterbbouw spotjes. In de panelen zijn gaten van 27mm gefreesd en daar achter zitten de leds. Ze allemaal vervangen zal ook snel in de papieren lopen.

Zoek eens op flat deck light of recess light.
Voorbeeld:
https://www.atenlighting.co.uk/dl1.html

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
maartenbakker

Golden Member

Op 29 augustus 2021 15:28:23 schreef KGE:
[...]

Heb je een mail gestuurd.

Ik heb nog een professionele machine in sloopstaat liggen. Misschien is er een soort driehoekstransactie mogelijk voor de laser daaruit of uit een VP720 die ik ook nog heb, voor de complete professionele machine? Ik denk dat ik er daarmee nog niet ben... Maar ik heb een K40 met touchscreen-kap staan die op een of andere manier op zo'n professionele machine moet worden aangesloten. De digitale geluidsmod klinkt ook interesant.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pa3gws

Golden Member

@maartenbakker.
Het enige waar mijn kennis eigenlijk interesse in heeft is de laser.
Dus als jij het op een akkoordje kan gooien met KGE en mijn kennis een laser heeft is iedereen gelukkig. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
KGE

Golden Member

Op 30 augustus 2021 00:25:28 schreef maartenbakker:
[...]Ik heb nog een professionele machine in sloopstaat liggen. Misschien is er een soort driehoekstransactie mogelijk voor de laser daaruit of uit een VP720 die ik ook nog heb, voor de complete professionele machine? Ik denk dat ik er daarmee nog niet ben... Maar ik heb een K40 met touchscreen-kap staan die op een of andere manier op zo'n professionele machine moet worden aangesloten. De digitale geluidsmod klinkt ook interesant.

Mail verstuurd.

benleentje

Golden Member

Voor een Cybelec CNC7300PS besturingskast zoek ik een drukknop/ druktoets.Afmeting 28 x 19. Een andere gelijkende toets met afwijkende maten mag ook of een link naar een 3D model.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Hubie

Special Member

Waar verkopen ze nog kleine vertinde blikken H.F. doosjes?
75 x 55 x 20 mm hoog.
Alles wat ik vind is groter en 30 mm hoog.

Op 31 augustus 2021 18:53:39 schreef benleentje:
Voor een Cybelec CNC7300PS besturingskast zoek ik een drukknop/ druktoets.Afmeting 28 x 19. Een andere gelijkende toets met afwijkende maten mag ook of een link naar een 3D model.
[bijlage][bijlage][bijlage]

gebruik een knop die amper gebruikt wordt als donor?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Bapaktus

Special Member

@Hubie
Probeer eens bij Display-Eurosound-hf-electronics.
https://www.hf-electronics.nl/
Daar koop ik mijn blikjes altijd.
Wel zelf in elkaar solderen en/of op maat knippen.
ruud exPA0ROJ

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

@bapaktus,precies die bedoel ik.
@Arco,ja Teko blikjes,ik ken ze.Die zijn wel een stuk dikker maar hebben als voordeel dat ze fingerstock (of hoe heet dat ook alweer)dekseltjes hebben.vingerdeksels?? ;-)

Het word weer tijd voor een beurs,de blikjes zijn op en de voorraad maagdelijke printplaat is ook bijna op.

[Bericht gewijzigd door Hubie op zaterdag 4 september 2021 14:15:07 (21%)

flash2b

Special Member

Op 25 augustus 2021 21:18:09 schreef flash2b:
Iemand deze temperatuur zekering in zijn lade ?

[bijlage]

Type is Panasonic EYP2BH102

Deze (10 stuks) gekocht voor €1,70 bij https://nl.aliexpress.com/item/32985887199.html en 2 weken later ontvangen, en de voeding werkt weer !!

Waar kan ik tegenwoordig nog low density 3.5" diskettes kopen? (720kB)

Of heeft een forum lid er nog een aantal liggen die ze aan me wil verpatsen?

-edit- Ja ik weet het is DD! Double density (mag geen HD zijn = high density).

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 14 september 2021 18:25:57 (21%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Die zul je niet zo snel vinden. Zelfs toen de floppy nog 'mainstream' was, was het al geen erg gangbaar artikel...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

En wat ik 20 jaar verkeerd heb geweten: Je kan niet een HD flop gebruiken op LD: De "moeite" (magnetische veldsterkte) die je moet doen om een bit te schrijven is hoger voor een HD flop. Dus je LD drive zou wel eens niet kunnen schrijven op een HD flop..... (eenmaal met voldoende sterke lees-/schrijf-kop geschreven kan ie hem wel lezen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Met wat zoeken vind je ze hier en daar nog wel: https://www.directnine.nl/products/maxell-mf-2-dd-double-sided-double-…
Standaard 720k is geen LD, maar DD. (ze zijn er in DS/DD en SS/HD trouwens)

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 14 september 2021 17:49:50 (19%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

Op 14 september 2021 17:22:19 schreef henri62:
Waar kan ik tegenwoordig nog low density 3.5" diskettes kopen? (720kB)

Of heeft een forum lid er nog een aantal liggen die ze aan me wil verpatsen?

Nieuw in gesealde doos:

Mail maar hoe we het willen regelen, ik had vroeger een Atari ST.

@flash2b: Een kennis heeft er ook nog wat liggen hoorde ik net. Geen idee wat de status is moet ik effe kijken. Anders kom ik er op terug.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
flash2b

Special Member

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik heb hier een warmhoudlade van miele. De print gaf een ntc foutcode maar de ntc bleek ok. Na nader onderzoek zg ik dat verschillende via's een soort metaalachtige uitbloeding hadden. Komt nog voor en meestal ga ik er met een fiberstift over en werkt de zaak terug. Hier ook maar gezien dit een heel duur toestel is met een bedieningsprint van 2 keer niets die 400€ blijkt te kosten wil ik deze wat extra liefde geven in de vorm van een degelijke lak. Bijkomend gegeven is dat deze print over de ganse lengte met dubbelzijdige tape op het glas zat. De print moet daar dus terug tegen geraken. Enige suggesties naar lak toe?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Op zo'n 'vergezicht' foto valt weinig te zien behalve dat het om een lange print gaat... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten