Duitse regelgeving en bestellingen bij Pollin

Op 30 augustus 2021 20:48:57 schreef maartenbakker:
Let op dat het dan waarschijnlijk nooit meer als bezorgd wordt genoteerd in track&trace maar meestal wel gewoon aankomt.

Mijn tracking systeem wordt steeds beter. Dan haal je dat er ook steeds makkelijker uit. LY187884353DE LY192702393DE Zoek zelf maar waar je die kan traceren....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Denk dat de postbode in jouw buurt zaterdag geen zin meer had, het pakje is niet mee gegaan naar buiten.. De jouwe was de enige. alle andere zijn wel gewoon zaterdag afgeleverd.

Dat zou best eens kunnen, ik merk het hier als het hard regent. Dan komt de post van die dag ook niet. Bel je er over dan is het : "Sorry, wij mogen er 3 dagen over doen".
Waar ik de klok op gelijk kan zetten in weer en wind zijn de jongens/mannen van Weener XL (sociale werkplaats die post rondbrengt in de gemeente).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fatbeard

Honourable Member

Op 31 augustus 2021 00:15:51 schreef rew:
[...] Zoek zelf maar waar je die kan traceren....

Voor wie geen zin heeft om te zoeken: 17track.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
blackdog

Golden Member

Hi,

Ik heb een paar dagen geladen als bedrijf wat besteld bij Pollin.
Tijdens het bestel proces kwam er één artikel naar voren waarvan werd verteld dat dit niet aan Nederland geleverd kon worden.

Verder het hele proces door gegaan, opdracht tot levering gegeven en wachten tot ze mijn BTW nummer hebben gecontroleerd en een factuur zouden sturen voor de items die geen melding gaven.
Ruim een dag later een sorry e-mail dat ze niet konden leveren aan mij...

Nou jammer dan er zijn meer bedrijven die wel willen leveren.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Semtexx

Golden Member

Op 20 augustus 2021 13:44:49 schreef McAwesome:
Pollin is maar een raar bedrijf en ik heb er slechte ervaringen mee. Ik heb ooit in 2011 bij hen een account aangemaakt en geprobeerd wat te bestellen. Die bestelling is nooit doorgegaan en ook mijn e-mails bleven onbeantwoord.

Pollin zit in Beieren en ik heb toen van een Duitse concullega gehoord dat ze een verschrikkelijk dikke nek hebben en zelf wel beslissen wie ze als klant aanvaarden en wie niet. Het heeft blijkbaar iets te maken met een Beiers superioriteitsgevoel ofzo.

Ik vermoed dat het nu wel beter zal zijn, maar ik heb eigenlijk nooit meer geprobeerd om zaken met hen te doen en heb ook geen plannen in die richting. Al met al blijft het een vreemd verhaal :?

Ik zie dit topic te laat. Ik woon in Bayern, praktisch 1 dorp verwijderd van Pollin. Ik haal mijn bestellingen er altijd persoonlijk op en je kan er zelfs direct uit het complete assortiment afhalen als je in de winkel beslist wat je wil hebben. 5 minuten later is dat uit het magazijn getrokken. Wie er wat wil bestellen en opgestuurd wilt hebben, geen probleem. Melden per PM en we regelen dat. De mensen zijn er verschrikkelijk vriendelijk, en ik kan me voorstellen dat je collega uit Noordduitsland komt ;) Soort Randstedelingen vs. Limburgers-syndroom.

Overigens is ook die Curryworst-hype door de Nederlanders volkomen uit zijn verband getrokken. Er is bij VW 1 kantine, waar op verzoek van de medewerkers een gezonde, vegetarische keuken wordt aangeboden en de curryworst geschrapt is.
Alle overige kantines (geloof me, dat zijn er veel!!!) op het fabrieksterrein bieden op dinsdag de curryworst nog gewoon aan.

En dan vragen wij ons maar af waarom de Nederlanders en Duitsers elkaar niet begrijpen. Lulkoek en oude vetes in stand houden zijn we goed in.

Groeten,
Een Nederlander die al geruime tijd in Bayern woont...

McAwesome

Golden Member

Ik heb nog even naar mijn mails van toen (november 2011) gekeken en blijkbaar was ik niet de enige die toen problemen had met Pollin.

De Duitser waar ik het over had, zat toen in Nürtingen, toch ook niet echt in het noorden. Dit is wat hij toen schreef:

They do not answer via email? This is "normal" for Bavarians. We are the "Sau-Preusen" and so they don't like us.

Voor zover ik weet kon hij wel gewoon bij Pollin bestellen en had hij me aangeboden om voor mij bij Pollin te bestellen en de spullen naar mij door te sturen. Uiteindelijk is het niet doorgegaan omdat ik andere leveranciers had gevonden.

Ik vond ook nog dit op het internet:

Your guess is pretty much spott on "Sau Preusse" or "Sau-Preiss" as a Bavarian would pronounce it is a derogatory word for Northern Germans. It has loads of different tones, and can be used in a fully offensive way and a nice playful way. "Sau" is a female pig by the way, the English word for which escapes me just now.

I find it hard to translate "Sau" into English, as the words that come to mind are too strong in my opionon.

As Bavarians consider anything North of the Donau (for the really strict ones, at least) to be Preussen, regardless of history or other such inconveniences, it is liberally applied to any person hailing from there or even other countries, specifically Northern ones. This line is also called the "Weisswurstäquator", Weisswurst being a Bavarian speciality that you can usually only get South of the WW-equator (or so they want to make you believe)

Despite of their reputation for being grumpy unfriendly people, most Bavarians are quite nice to get along with, and no, we don't eat other people, despite of what you might be told ;-)

[Bericht gewijzigd door McAwesome op dinsdag 31 augustus 2021 16:22:00 (47%)

Rob W.

Honourable Member

Op 30 augustus 2021 11:05:54 schreef fatbeard:
[...]
goed taai plakband (heel wat beter dan de zooi die je in de gemiddelde bouwmarkt krijgt aangeboden)... Merk/type?

Geen merknaam te vinden, dit is het label op de doos:

Op 31 augustus 2021 08:32:46 schreef bprosman:
[...]
Dat zou best eens kunnen, ik merk het hier als het hard regent. Dan komt de post van die dag ook niet...

Hier ook! Als het zaterdags regende kwam er geen post maar de maandag erop wel.. terwijl ze op maandag niet meer bezorgen 8)7

Leest mee sinds 19 augustus 2001..

Maandag niet bezorgen geldt voor "brievenbuspost" de pakjesmensen werken wel gewoon.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Op 31 augustus 2021 17:54:58 schreef Rob W.:
[...]
Geen merknaam te vinden, dit is het label op de doos:
[bijlage]

Ook geen merknaam op de binnenkant van de rol? Ik kom bij Recypack vergelijkbare artikelnummers tegen, maar deze nog niet gevonden.

Veel tapes zijn 28u of 30u dik, deze is 32u dik dus dat verklaart al een verschil.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
blackdog

Golden Member

Hi Rob W., :-)

Ik heb een hele andere herrinnering aan: Master Tape Low Noise

Ik heb wat Master Tapes versleten bij het onderhoud van professionele bandrecorders.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Update: heb m'n pakje ontvangen! :)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Rob W.

Honourable Member

Mooi :)

Nu nog witte rook uit België.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..

Pakketje vandaag ontvangen.
Waarvoor dank.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Turbokeu

Golden Member

Op 1 september 2021 11:33:52 schreef Rob W.:
Mooi :)

Nu nog witte rook uit België.

Witte rook is toegekomen!

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Rob W.

Honourable Member

Fijn om te horen dat alles is aangekomen!

Leest mee sinds 19 augustus 2001..