Je mooiste meetapparatuur. Deel 10

Dit topic is gesloten

electron920
Gepost vrijdag 11 juni 2021 14:44:14 |

Quoten

Ha Ex-fietser,

Dat kan ik stuur je volgende week een P.M. ik heb het al eens gepost volgens mij misschien een jaar of twee geleden komt goed...

Groet,
Henk.

Ik heb nooit een berichtje van je ontvangen. Een week later heb ik nog wel een email naar je toegestuurd. Maar geen antwoord.

EgbertG

Golden Member

Mooi die HP nixie counter/dvm!

Ik heb de HP 5326B en de HP 5326A

[Bericht gewijzigd door EgbertG op zaterdag 11 september 2021 19:16:47 (12%)

Ha Ex-fietser,

Ik mag mij diep schamen :+ mail heb ik gelezen was van plan voor je te kijken helemaal door mij heen geschoten O-)
Nu heb ik weer wat anders naar voren getrokken en aangevoerd maar ik ga volgende week mijn best doen !

Ha EgbertG,

Leuke counter die heb ik niet meer nog wel een stuk of 6 met 7-segment display.......

Ha wellenkino,

Ik heb die maar dan in dezelfde kleur als de plugin, hele stabiele oven tijdbasis met deler voor extern gebruik, diverse plugin heb ik waarscheinlijk ook wel dubbele !
Ook de opvolger heb ik met diverse plugins waaronder de 4 GHz unit, maar ook een accu pack / plugin.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Arco

Special Member

Mijn PM6630 is ook nog steeds akelig nauwkeurig... ;)
(nauwkeuriger als de PM6622 die eronder staat rechts. Maar die heeft ook geen oven...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
EgbertG

Golden Member

Wist niet dat Philips ook van die nixie beauties had!
Zeldzamer dan HP denk ik?

[Bericht gewijzigd door EgbertG op zaterdag 11 september 2021 20:32:26 (20%)

Arco

Special Member

Die heb ik ook nog staan,hoor... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die 2423 heb ik ook staan. Ooit meegekregen bij een aankoop in Rosmalen. Hij wijkt geen digit af van mijn toen (is een paar jaar geleden) ooit nieuwe fluke 787. Die toen dus ook een nieuwe had.

Die flips gebruik ik ook nog best veel. Gewoon omdat hij altijd klaar staat en heel erg goed blijkt. Die fluke is nogal vervelend met de levensduur van zijn batterijen. :/

Thanks electron920. Ik ben benieuwd wat voor dingen het zijn en of ze passen op mijn meetapparaat.

Ik heb overigens deze teller de HP5340A:

En ook deze teller werkt erg goed.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op zaterdag 11 september 2021 22:44:37 (22%)

Arco

Special Member

De PM2423 is niet een door Philips ontwikkelde meter, maar een omgelabelde Takeda Riken meter...

https://www.uploadarchief.net/files/download/dsc04335_cleaned.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ok Bij mij heet het ding philips. Zouden er nog ergens schema's van bestaan?
Dat scheelt voor als ik hem ooit moet repareren. Het is al een oud beestje.

Sine

Moderator

Gaan we voltmeters met vreemde displays doen?

Of counters ...

Arco

Special Member

Zouden er nog ergens schema's van bestaan?

Jazeker... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Op 11 september 2021 22:49:12 schreef Sine:
Gaan we voltmeters met vreemde displays doen?

[bijlage]

[bijlage]

Of counters ...
[bijlage]

Ah een edge-lit display! :9~
Die Systron-Donner is ook een aparte, maar wel gewone nixies....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

TR6534 is geen mini-multimeter :)
"Nordmende" = OEM: Takeda Riken

[Bericht gewijzigd door wellenkino op zondag 12 september 2021 08:03:05 (24%)

Op 11 september 2021 22:52:38 schreef Arco:
[...]
Jazeker... ;)

Bedankt Arco. Altijd handig zo'n manual. Of beter een heel boek in dit geval.

Arco

Special Member

Nog een mini-metertje (met een schattig mini nixiebuisje als laatste cijfer). Van Asahi Keiki.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

mooi,Asahi Keiki.

@Sine:

Digitec mashine:

Motoraangedreven display met een 10-omwentelingen potentiometer die constant wordt vergeleken met de meetingang, weergave door vooruit, stop, achteruit:-)

EgbertG

Golden Member

Dat is de mooiste buizentester die ik ooit heb gezien!!!

RAAF12

Golden Member

Mooi spul, mooier idd dan die grote AVO daar zat een heel handboek bij, dit werkt met kaarten. JA is Duits voor anodestroom?

fred101

Golden Member

Het voordeel van een boek en schakelaars zoals bij mijn Weston is dat je heel makkelijk zelf buizen kunt toevoegen. (daar zit een lijst in die is opgerold en zichtbaar door het venster rechts onder. Ik heb er een mapje bij waar ik de toevoegingen op noteer. Door metingen en bestuderen van de settings voor buizen van de oprollijst heb ik kunnen achterhalen wat elke schakelstand en potmeter doet. Met de buisdatasheet erbij kan ik zo een toevoeging maken. Niet dat dat vaak nodig is want de meest gangbare buizen staan op die rol.

[Bericht gewijzigd door fred101 op dinsdag 21 september 2021 10:06:53 (64%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten