Ik mag aan de slag voor de wens om zelf een Land Rover te bezitten en mag nu tussenbakken restaureren. Wanneer dit project klaar is ga ik steeds verder en ook dieper in op het electronica gedeelte.
En toen stond er een gestripte Fiat Doblo in de tuin en begin ik nu aan elektronica. Dus het doel is nu concreet geworden. Het meest belangrijke is nu de climate Control en gassen meten.
Ja, dat is wat ik wil en via een RPi zero zoveel mogelijk aansturen. Maar wat ik zij, ben moe en overladen de afgelopen tijd.
Ik begrijp niet helemaal meer wat je nu eigenlijk wilt.
Je hebt een paar volledig mechanische versnellingsbakken die wilt repararen. En geen bijbehorend voertuig. Ik heb trouwens nog wel een paar paar defecte S2 en S3 bakken liggen trouwens.
Dan heb je het ineens over een fiat waarin je aan het prutsen bent met het motor management systeem?
Dan heb je weer over een camper en het bouwen van de elektrische systemen?
Vervolgens ga je het hebben over een RPI en daarmee iets besturen. Wat dan?
En daarna heb je het over de kwaliteit van een spotgoedkope multimeter die je hebt gekregen. En je hebt 6000 euro uitgegeven aan blijkbaar onduidelijke en niet echt handige dingen. Met die multimeter kun je met een paar nieuwe batterijen overigens prima meten. Maar hij heeft zo zijn beperkingen.
Ik denk dat je even een pas op de plaats moet maken en bedenken wat je nu eigenlijk wilt. Elk item dat genoemd is een fikse studie op zich met flink steile leercurven. M.a.w.: Je doet het niet zomaar. Veel co-ers hier hebben grote delen van de kennis over deze onderwerpen opgedaan op speciale dagschool met een opleiding die een aantal jaren geduurd heeft. De rest van de kennis is dan vergaart door jarenlange ervaring en zelfstudie en specialistische door de werkgever betaalde dure cursussen.
Er is dus voor elk onderwerp een flinke studie en veel tijd nodig. Zo'n oude versnellingsbak is relatief eenvoudig. Maar het uitshimmen van zo'n bak is dat bepaald niet. Ik heb het wel eens gedaan met redelijk resultaat. Het programmeren van een rpi en het bedenken van de erbij benodigde hardware is iets totaal anders en ook een totaal andere studie.
Dus vertel nu gewoon eens wat je eigenlijk wilt gaan doen. En begin met iets eenvoudigs als bijvoorbeeld het inbouwen van een door de deurschakelaar gestuurde binnen verlichting in een auto. En niet meteen de gasmetingen en motormanagement systemen van een auto.
Deze topic is redelijk eindeloos en gaat op deze manier eigenlijk nergens over.