Raar startprobleem

mel

Golden Member

och , ik een lekke remslang.. das erger.Maar ik heb geen last van ontstekingen..zit er niet op.. ;) :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

Net Chinees gehaald..

De P38 staat nog voor de deur daar...
Hij startte niet meer.

Morgen ff kijken wat het probleem is...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fred101

Golden Member

De P38 is mijn favoriete WWII vliegtuig, die zie je niet dagelijks bij de Chinees staan :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
High met Henk

Special Member

Zeker jij zou toch weten wat Land Rover allemaal maakt.

Dit was project Pegasus.. vandaar de P.
38 komt van het blok waar het development team zat: blok 38a.

Daarom is voluit P38a.

Maar voor velen: Range Rover model 1994 tot 2001.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
mel

Golden Member

vliegtuig vind ik toch mooier ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shiptronic

Overleden

En auto alweer bij de chinees opgevist?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

Nope, wordt morgen i.v.m. andere verplichtingen.

Kan ik ook meteen evt een startmotor halen, want alles blijft aan en hij gaat niet rond...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Semtexx

Golden Member

Lucas, The Prince of Darkness...

High met Henk

Special Member

Nou net hier recht voor de chinees eronder gekropen:

overal krijg ik 12V, maar start relais bleek niet fris (begon emt 9V door te geven en pas later kwam er 12V)

accus spanning zakt in tot 11.23 V
Spanning op startmotoe doet ca hetzelfde
geen spanningsval tussen blok en minpool
Startrelais geeft dus eerst 9 V door en daarna wel netjes de 11.23

echter blok gaat niet rond en doet ook geen poging.

Heb er nog even een dopsleutel op gezet en getornd: blok staat niet vast.

Dus de startmotor zelf is doorgebrand en dat kan ik niet doen in de dorpsstraat voor de chinees ;) Auto wordt zo opgehaald en ik ga op zoek naar een startmotor.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

Na een hele sloop partij kon ik ook de 2e bout eruit krijgen.

Startmotor uit elkaar gehaald.
Bleek dat de koolborstels verdwenen zijn..

Nee niet versleten, maar compleet verdwenen!!

Dus wat er gebeurd is weet ik niet.
Compleet weg alle 4 kan slijtage zijn. Maar kan ook iets tussen gezeten hebben wat ze kapot geslagen heeft

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Een lamel van de collector kan de borstel nog wel slopen maar dan moeten er wel restanten zijn, zomaar in het niets verdwijnen?

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Anoniem

Bleek dat de koolborstels verdwenen zijn..
Nee niet versleten, maar compleet verdwenen!!
Dus wat er gebeurd is weet ik niet.

Vraag eens aan de chinees ...

maartenbakker

Golden Member

Lucas' versie van het Philadelphia experiment?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Op 4 oktober 2021 20:37:53 schreef elektrofix:
[...]
Vraag eens aan de chinees ...

Aha, was dat die zwarte boontjes saus?
Of soya saus
Of hoi sin saus
Gon BAO

Goh. Ik snap ineens die passie voor koolstof...
Bijna alle Chinese sauzen zijn rood of zwart (sambal bij??)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

Nieuwe (Lucas!!!) Startmotor zit erin en de 4.6 V8 spint weer als een tevreden katje..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Lambiek

Special Member

Heb je er een tankwagen bij. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

tja, bij sommige merken kost een revisie startmotor een paar tientjes minder als een nieuwe, dan beter een nieuwe. revisie is ook een groot woord, getest is wat dat meestal alleen betekent..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

Ach op LPG is goed te doen.

En startmotor was nog geen 300 euro incl. Pakkingen voor uitlaat die ook weg moest + wat ander klein spul.

Kun je beter voor nieuw gaan als 2e hands... Da's ca 65 maar je weet niet hoeveel koolborstel daar nog in zit.. en mijn relais was ook niet altijd even fris.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Dus, op naar het volgende probleem :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 5 oktober 2021 21:00:44 schreef Shiptronic:
Dus, op naar het volgende probleem :)

in de planning voor half november, anders heb je straks de gereedschapset weer uit de wagen gegooid want die gaat toch niet meer stuk :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Zoals de meeste V8's trekt ook die van Sven op bepaalde stukken weg altijd naar rechts.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
High met Henk

Special Member

ja, en steevast tussen de 200 en 400 km...

dan is er meestal zo'n groene afslag met een soort van bloempje of eentje die ik TOTAL niet kan missen.
De Schelpen strandjes zijn meestal te duur om naar rechts te gaan en de EX-on wilde ik ook geen Ali Mentatie aand betalen

[Bericht gewijzigd door High met Henk op woensdag 6 oktober 2021 10:39:07 (29%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
EgbertG

Golden Member

Is t je bedrijfsauto of is ie wegenbelastingvrij?

LPG is nog wel voordeel, maar je betaalt soms maar zo 150 euro of
meer per maand aan houderschapsbelasting.

High met Henk

Special Member

Niet belasting vrij en gewoon daily driver: ik draai ca 40 tot 50k per jaar met het apparaat. Die 150 euro haal ik er in brandstof DIK uit

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Op 6 oktober 2021 11:08:33 schreef EgbertG:
Is t je bedrijfsauto of is ie wegenbelastingvrij?

LPG is nog wel voordeel, maar je betaalt soms maar zo 150 euro of
meer per maand aan houderschapsbelasting.

Met G3 of R115 valt dat meestal wel mee, anders eens kijken naar een iets jonger modelletje? ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.