och , ik een lekke remslang.. das erger.Maar ik heb geen last van ontstekingen..zit er niet op..
Golden Member
och , ik een lekke remslang.. das erger.Maar ik heb geen last van ontstekingen..zit er niet op..
Special Member
Net Chinees gehaald..
De P38 staat nog voor de deur daar...
Hij startte niet meer.
Morgen ff kijken wat het probleem is...
Golden Member
Special Member
Zeker jij zou toch weten wat Land Rover allemaal maakt.
Dit was project Pegasus.. vandaar de P.
38 komt van het blok waar het development team zat: blok 38a.
Daarom is voluit P38a.
Maar voor velen: Range Rover model 1994 tot 2001.
Overleden
En auto alweer bij de chinees opgevist?
Special Member
Nope, wordt morgen i.v.m. andere verplichtingen.
Kan ik ook meteen evt een startmotor halen, want alles blijft aan en hij gaat niet rond...
Special Member
Nou net hier recht voor de chinees eronder gekropen:
overal krijg ik 12V, maar start relais bleek niet fris (begon emt 9V door te geven en pas later kwam er 12V)
accus spanning zakt in tot 11.23 V
Spanning op startmotoe doet ca hetzelfde
geen spanningsval tussen blok en minpool
Startrelais geeft dus eerst 9 V door en daarna wel netjes de 11.23
echter blok gaat niet rond en doet ook geen poging.
Heb er nog even een dopsleutel op gezet en getornd: blok staat niet vast.
Dus de startmotor zelf is doorgebrand en dat kan ik niet doen in de dorpsstraat voor de chinees Auto wordt zo opgehaald en ik ga op zoek naar een startmotor.
Special Member
Na een hele sloop partij kon ik ook de 2e bout eruit krijgen.
Startmotor uit elkaar gehaald.
Bleek dat de koolborstels verdwenen zijn..
Nee niet versleten, maar compleet verdwenen!!
Dus wat er gebeurd is weet ik niet.
Compleet weg alle 4 kan slijtage zijn. Maar kan ook iets tussen gezeten hebben wat ze kapot geslagen heeft
Een lamel van de collector kan de borstel nog wel slopen maar dan moeten er wel restanten zijn, zomaar in het niets verdwijnen?
Bleek dat de koolborstels verdwenen zijn..
Nee niet versleten, maar compleet verdwenen!!
Dus wat er gebeurd is weet ik niet.
Vraag eens aan de chinees ...
Golden Member
Lucas' versie van het Philadelphia experiment?
Special Member
Op 4 oktober 2021 20:37:53 schreef elektrofix:
[...]
Vraag eens aan de chinees ...
Aha, was dat die zwarte boontjes saus?
Of soya saus
Of hoi sin saus
Gon BAO
Goh. Ik snap ineens die passie voor koolstof...
Bijna alle Chinese sauzen zijn rood of zwart (sambal bij??)
Special Member
Nieuwe (Lucas!!!) Startmotor zit erin en de 4.6 V8 spint weer als een tevreden katje..
tja, bij sommige merken kost een revisie startmotor een paar tientjes minder als een nieuwe, dan beter een nieuwe. revisie is ook een groot woord, getest is wat dat meestal alleen betekent..
Special Member
Ach op LPG is goed te doen.
En startmotor was nog geen 300 euro incl. Pakkingen voor uitlaat die ook weg moest + wat ander klein spul.
Kun je beter voor nieuw gaan als 2e hands... Da's ca 65 maar je weet niet hoeveel koolborstel daar nog in zit.. en mijn relais was ook niet altijd even fris.
Overleden
Dus, op naar het volgende probleem
Op 5 oktober 2021 21:00:44 schreef Shiptronic:
Dus, op naar het volgende probleem
in de planning voor half november, anders heb je straks de gereedschapset weer uit de wagen gegooid want die gaat toch niet meer stuk
Golden Member
Zoals de meeste V8's trekt ook die van Sven op bepaalde stukken weg altijd naar rechts.
Special Member
ja, en steevast tussen de 200 en 400 km...
dan is er meestal zo'n groene afslag met een soort van bloempje of eentje die ik TOTAL niet kan missen.
De Schelpen strandjes zijn meestal te duur om naar rechts te gaan en de EX-on wilde ik ook geen Ali Mentatie aand betalen
[Bericht gewijzigd door High met Henk op woensdag 6 oktober 2021 10:39:07 (29%)
Golden Member
Is t je bedrijfsauto of is ie wegenbelastingvrij?
LPG is nog wel voordeel, maar je betaalt soms maar zo 150 euro of
meer per maand aan houderschapsbelasting.
Special Member
Niet belasting vrij en gewoon daily driver: ik draai ca 40 tot 50k per jaar met het apparaat. Die 150 euro haal ik er in brandstof DIK uit
Overleden
Op 6 oktober 2021 11:08:33 schreef EgbertG:
Is t je bedrijfsauto of is ie wegenbelastingvrij?LPG is nog wel voordeel, maar je betaalt soms maar zo 150 euro of
meer per maand aan houderschapsbelasting.
Met G3 of R115 valt dat meestal wel mee, anders eens kijken naar een iets jonger modelletje?