Windows 10 -> 11

Arco

Special Member

De firma Eico heeft ooit een buizentester uitgebracht onder het typenummer '666'. Die verkocht totaal niet.
Bleek te komen doordat '666' ook staat voor de duivel, en die wilden Amerikanen niet in huis hebben... ;)

Men heeft toen het apparaat onder nummer 667 uitgebracht, en toen verkocht 'ie uitstekend...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 12 oktober 2021 10:28:51 schreef Hoeben:
[...]

Edge is heel goed hoor want je kunt er Chrome en Firefox mee downloaden.

Hahahah _/-\o_

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Ik gebruik Windows 10 sedert de eerste versie en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Ik ben er heel tevreden van en het eerste BSOD moet nog altijd komen, hoewel ik games als Resident Evil7 of 8 en Red Dead Redemption II speel.

In vrije tijd speel ik graag nog wel eens een spel. Zeker met die adembenemende beelden die je ziet bij de huidige games.

Ik weet zeker dat Windows 11 het ook wel prima zal doen, eens het goed en wel overal uitgerold is.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Shiptronic

Overleden

Op 12 oktober 2021 11:04:58 schreef Arco:
Ik ben benieuwd of ze in de toekomst Windows 13 overslaan... (Amerikanen zijn nogal bijgelovig... ;) )

Ha ha, pas in het ziekenhuis update's moeten uitvoeren op kamer niveau, op de IC heb ik me rot gezocht naar kamer 13, toen maar de verpleegkundige gevraagt.

Meneer kamer 13 hebben we niet, Boink kwartje viel :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Op m'n krantenroute vroeger ging het in één straat van nummer 9, 9A, 9B, 15... De huizen stonden er dus wel, alleen de nummers niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Op 7 oktober 2021 19:07:13 schreef Shiptronic:
Al mis ik wel het snel menu rechts onder in de hoek , Maar misschien nog beter zoeken :)

Met de muis rechtsklikken op de startknop daar zitten de ingewanden van Windows 11.

Shiptronic

Overleden

ik zocht het menu wat nu onder, WiFi/Speaker/Accu zit.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 12 oktober 2021 19:25:07 schreef Shiptronic:
[...]

Ha ha, pas in het ziekenhuis update's moeten uitvoeren op kamer niveau, op de IC heb ik me rot gezocht naar kamer 13, toen maar de verpleegkundige gevraagt.

Meneer kamer 13 hebben we niet, Boink kwartje viel :)

er schijnen zelfs hotels te zijn zonder een 13e verdieping :)

Arco

Special Member

Vaak wordt die 13e verdieping als serviceverdieping gebruikt voor apparatuur en voorraden.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Op 5 november 2021 12:20:54 schreef Arco:
Vaak wordt die 13e verdieping als serviceverdieping gebruikt voor apparatuur en voorraden.

Arme bijgelovige bevoorraders.. :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shiptronic

Overleden

Op Windows 10 kon ik nog prima het Win7 software/drivers pakket instaleren van mijn Brother MFC440-CN netwerkprinter/scanner. Bij 11 lukt dan niet meer en krijg ik foutmelding bij de netwerk driver.

Iemand hier al een work around voor gevonden? Of word dit ook prima werkende printer weggooien? (ja hij is oud)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

wij zijn net klaar met de W10 mingratie op alle vaartuigen.

nog 4 jaar en we kunnen dus weer. Heeft allemaal behoorlijk wat impact bij ons op bedrijf. een office omgeving is zoveel makkelijker.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hugo Welther

Moderator

Op 5 november 2021 14:48:18 schreef Shiptronic:
Op Windows 10 kon ik nog prima het Win7 software/drivers pakket instaleren van mijn Brother MFC440-CN netwerkprinter/scanner. Bij 11 lukt dan niet meer en krijg ik foutmelding bij de netwerk driver.

Iemand hier al een work around voor gevonden? Of word dit ook prima werkende printer weggooien? (ja hij is oud)

Ik neem aan dat je de nieuwste drivers heb opgehaald bij Brother? W10 driver zal wel werken.

https://www.brother.nl/ondersteuning/mfc-440cn/downloads

Zelf mijn oude HP Deskjet970 werkte met de W10 driver. USB1.0!

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
RAAF12

Golden Member

Op 8 november 2021 14:47:03 schreef High met Henk:
wij zijn net klaar met de W10 mingratie op alle vaartuigen.

nog 4 jaar en we kunnen dus weer. Heeft allemaal behoorlijk wat impact bij ons op bedrijf. een office omgeving is zoveel makkelijker.

Tis allemaal voor de veiligheid tegen hackers en aanverwant gespuis in de modernere (ca 5 jaar jong) hardware zit een TPM 2 processor voor encryptie en daar vraagt de Windows 11 versie om. Bij Office in de cloud werken heb je weer andere problemen, valt je draadloze netwerk aan boord uit val je ook helemaal stil.

High met Henk

Special Member

De meeste PC's zijn gewoon desktops, dus draaien niet op WiFi.

en inderdaad Intermep is heel belangrijk. daarom hebben wij ook sateliet verbindingen en 4G verbindingen (4G is goedkoop en snel)

wachten is op Starlink...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Die Brother MFC440-CN is 15 jaar oud, dat daar geen support meer voor is kan ik me voorstellen...
(ik heb hier een PC van 5 jaar oud die al niet meer gesupport wordt onder Win11)

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 8 november 2021 15:35:54 (30%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een Samsung printertje uit 2003 dat nog braaf ondersteund wordt onder win10.
Idem dito voor de antieke Laserjet 4 of 5 uit midden jaren 90 (maar mijn PC heeft geen parallelle poort meer...)

Dat inkjet printertjes na 15 jaar niet meer ondersteund worden snap ik, maar laser en matrixprinters kunnen decennia lang meegaan.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

Op 8 november 2021 15:48:16 schreef Ledlover:
Ik heb een Samsung printertje uit 2003 dat nog braaf ondersteund wordt onder win10.
Idem dito voor de antieke Laserjet 4 of 5 uit midden jaren 90 (maar mijn PC heeft geen parallelle poort meer...)

Dat inkjet printertjes na 15 jaar niet meer ondersteund worden snap ik, maar laser en matrixprinters kunnen decennia lang meegaan.

Vergeet het maar . Ik heb een HP laserjet 5000, en voor windows werkt het echt niet meer.. Gelukkig hebben ze de drivers wel onder Linux. En die par poort, daar heb ik een printservertje voor. Ethernet in, par. uit. werkt prima. :9

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shiptronic

Overleden

Op 8 november 2021 15:26:09 schreef High met Henk:

wachten is op Starlink...

Is voor NL al operationeel, doet me wel denken, hoe gaat China en Rusland dit blokkeren? Die zitten niet te wachten op "vrij" internet.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Sine

Moderator

Op 4 november 2021 23:09:11 schreef RAAF12:
[...]

Met de muis rechtsklikken op de startknop daar zitten de ingewanden van Windows 11.

En die van windows 10 ook overigens.

bprosman

Golden Member

Gelukkig hebben ze de drivers wel onder Linux.

Kun je nagaan hoe ver die achter lopen :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
joopv

Golden Member

Op 8 november 2021 17:51:31 schreef Shiptronic:
[...]

Is voor NL al operationeel, doet me wel denken, hoe gaat China en Rusland dit blokkeren? Die zitten niet te wachten op "vrij" internet.

Daar is genoeg over te lezen.
Je zult om te beginnen de user equipment nodig hebben. Hoe kom je daar aan?
Verder kun je de organisatie verbieden om downlink grondstations in jouw land te plaatsen.

https://medium.com/@khaledmokhtar_40352/can-governments-block-the-inte…