Ik denk dat het stuk gaan van de driver in de ecu eerder aan een kortsluiting in de bedrading ligt. De drivers die gebruikt worden zijn allemaal stroom begrensd enige waar ze stuk van gaan is er 12v opzetten.
Overigens al de pomp en plunjer en opvoerpomp vervangen?

Edit: is de software nog standaard? Als iemand de software heeft ‘getuned’ is het niet onmogelijk dat hij de pwm tabel voor de druk regeling ‘getuned’ heeft.

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op 2 november 2021 07:48:30 (17%)]

De auto kwam binnen met een defecte zekering hierop is inderdaad de complete pomp gewisseld. (De actuator is niet los te verkrijgen) Na de montage van de nieuwe brande de zekering er nog net zo snel uit.
Schema nagekeken en de bedrading van af de zekeringkast tot aan de actuator en vanaf de actuator tot aan de ecu gecontroleerd en doorgemeten.
Hier zijn helaas geen afwijkingen te ontdekken.

Software is standaard inderdaad.
Bedankt voor jou reactie

1 Ohm bij 15A, geeft een spanningsval van 15 Volt! Dat ga je niet halen op een 12 volt autoaccu.........

Dank je wel ik zal eens aan het rekenen, dit was zo even een gedachte niet een overdachte berekening. Ik moet wel onder de 15a uitkomen natuurlijk anders word de zekering wel erg geplaagd met continu de maximale belasting.

Bij wijze van test zou je eens een autolamp in je kring kunnen plaatsen. Mogelijks krijg je zo al een idee van het te verwachten resultaat.
Zoals hier eerder al aangegeven zal je weerstand redelijk wat vermogen moeten disciperen bij dergelijke stromen.
Als er continu 10+ Ampére door je actuator stroomt zal deze, vrees ik, er spoedig de brui aan geven.

even off topic: rechtsboven in iedere post staat een icoontje, dit is de quote functie (tekstballonetje), gebruik deze functie als je de tekst van andere posts wil overnemen in je eigen post. Zo maak je een onderscheid tussen je eigen post en datgene waarop je wenst te reageren. Dat leest wat prettiger.

Met alle respect, geknutsel met serie weerstanden leidt tot niks.
De PID regeling van de raildruk breng je zo mega in de war de ecu zal dan fouten gaan detecteren.
Toen je de ecu gewisseld was de drukregeling toen tijdelijk wel OK?
De gewenste waardes en werkelijk waardes in VCDS?

Geloof me, ik zie er geen heil in. Ergens in de meet/regelkring is iets stuk. Vermoedelijk zal er spoedig iets volgen, de tijd zal het uitwijzen.