WD Elements HD werkt niet met bijgeleverde USB3 kabel

nog xp draaien anno 2009? dat is oude software voor nieuwe hardware, toen was win7 al uit. loopt zeker niet stabiel. de p4p800e heb ik zelf gehad, rond 2004 dacht ik.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 17 november 2021 20:36:10 schreef testman:
pc was nog geleverd met win xp!!?? in 2005 was er al vista, dus nogal gedateerde pc is dat onderhand..

Ik heb zelf XP geleverd totdat Windows 7 uitkwam, en diverse andere fabrikanten ook.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

tja, vista was niks net als ME dus ik heb die ook overgeslagen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 6 november 2021 23:17:20 schreef Henk H.:
Maakt het nog verschil of je een USB poort op het frontpaneel van de computer gebruikt of een aan de achterkant (vanaf het moederbord)? Soms werkt t op frontpaneel niet en op het moederbord wel. Externe kabel zit dan in de marge en icm een dun kabeltje van moederbord naar frontpaneel is de weerstand net te hoog.

Dit is ook mijn ervaring. Al diverse keren meegemaakt dat devices niet op de front aansluiting werken en wel op de main-board aansluiting. (ivm het tussen-kabeltje wat vaak bagger is)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Bapaktus

Special Member

@Henri62
Dit is ook mijn ervaring. Al diverse keren meegemaakt dat devices niet op de front aansluiting werken en wel op de main-board aansluiting. (ivm het tussen-kabeltje wat vaak bagger is)

Daar is in mijn situatie geen sprake van.
Ik heb duidelijk geschreven dat de twee USB3 aansluitingen zaten op een PCIe kaart, direct op het moederbord geprikt.!!!

@Testman
Misschien loop ik wat achter met mijn hard- en software :S .
Maar ik heb toch het idee dat sinds mijn zelfgemaakte computerbordjes met een 6502 (programma's schrijven in Mnemonics, beginnen met 4C en eindigen met 60). Daarna met OHIO superbord spelletjes maken met basic Peek en Poke commando's, daarna knutselen met Visual Basic etc ik toch redelijk meeloop. Alleen koop/bouw ik pas wat nieuws wanneer ik vastloop doordat ik nog met "oude troep" werk.

ruud

Nu ik de foto van die kaart heb gezien en je eerder post dat je de firmware hebt geüpdatet

"Ik heb de driver van 2.0.26.0 vervangen door 3.0.26.0"

Ik denk dat daar iets fout is gegaan, ik had het namelijk niet over een driver maar de firmware zelf en voor jou kaart is dat dus "3.0.3.4" https://www.station-drivers.com/index.php/en/driverss/Drivers/Renesas-…

Jou kaart heeft de aller eerste usb 3.0 chip die op de markt is gekomen en die echt die 3.0.3.4 firmware nodig heeft om een beetje aan de usb 3.0 specificaties te voldoen.
Windows 10 zegt ook dat die alleen aan de 0.96 preview specificatie voldoet

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
Bapaktus

Special Member

@ Switching Power.
Jou kaart heeft de aller eerste usb 3.0 chip die op de markt is gekomen en die echt die 3.0.3.4 firmware nodig heeft om een beetje aan de usb 3.0 specificaties te voldoen.

Hier heb ik wat aan.
Ik meld mij wel weer.
bedankt, ruud

Bapaktus

Special Member

Ik heb de nieuwste driver verwijderd en die driver 3.0.3.4 geïnstalleerd.
Maakt geen verschil. :(
Maar ik ga hier geen tijd meer aan besteden.
Dus 1 WD4 TB op USB3 snelheid.
De ander op USB2 snelheid.
Iedereen bedankt, ruud

Zoals ik eerder al zei in het begin, de fout is gevonden...
Probleem lag dus bij je pc zoals ik ook eerder vertelde.
Je hebt een pcie kaartje met een NEC chip erop, dat verklaart alles dus.
Ze brachten snel enkele firmware updates uit en drivers, maar het bleef bagger met veel problemen.

Jij hebt nog geluk, kan je makkelijk vervangen, van mij zaten twee van die krengen op het moederbord gesoldeerd.
Gelukkig kon ik ze in het bios uitschakelen.

Het kaartje dat je nu hebt kan zo de kliko in, en bestel er eentje met een Asmedia chip erin. En geniet van een snelle en vooral stabiele usb 3.0 verbinding.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Bapaktus

Special Member

@ CrossFireX
Zoals ik eerder al zei in het begin, de fout is gevonden...
Probleem lag dus bij je pc zoals ik ook eerder vertelde.

Tja, een twijfellende kaart
Ik heb nu de volgende voorlopige oplossing in gebruik genomen.
1 WD 4 TB aan de kaart met USB3
1 WD 4 TB aan de PC met USB2
De andere USB3 aansluiting op de kaart gebruik ik voor mijn USB3 sticks of mijn WD "My Passport" externe HD.
Dit werkt (nog) prima.
Zie bijgaande scherm print.
En op mijn dooie gemak op zoek naar een échte USB3 PCIe kaart.
Iedereen bedankt, ruud

Arco

Special Member

Neem een kaartje van een betrouwbaar merk, zoals DeLock...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik volg dit topic gewoon uit interesse, maar kan TS @Bapaktus aub de quote functie gebruiken? Ik moet telkens terugkijken om te checken of je quote of antwoord.

Dank u wel.

Mvg Bart

edit: @Bapaktus, dank u wel. _/-\o_

mvg Bart

[Bericht gewijzigd door 60204 op donderdag 18 november 2021 18:53:16 (12%)

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Arco

Special Member

Het zal ook wel per toepassing (USB, LPT, COM poort) verschillen.
Ik heb serieele adapters van Startech gehad, werkte voor geen meter (de i/o mapping deugt niet), die van Delock werkten uitstekend...

Met Asus ook slechte ervaringen: rond 2000 hebben we veel boards (en problemen) met Asus gehad. (compatibiliteit en betrouwbaarheid)
Na een paar jaar aanmodderen vonden we het genoeg geweest en hebben we Asus verbannen... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bapaktus

Special Member

Sine: Voor dit soort dingen heb ik zelf goede ervaringen met startech:
https://tweakers.net/pricewatch/1386740/startech-punt-com-4-poorts-pci

Dit leek mij een goede keuze. Ik ga er over nadenken en een (Nederlandse leverancier zoeken).
Goede documentatie (CD) en beschrijving van de installatie. ruud
NB, Ik heb nu de Quote gebruikt. :)

Arco

Special Member

Voor beschrijving op CD ben je 10 jaar te laat... ;)
(in geen enkele recente pc zit meer een CD speler...)

Als 't perse in Nederland moet zijn kun je bijv. naar MaxICT en Megekko...

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 18 november 2021 18:40:54 (27%)

Sine

Moderator

Op 18 november 2021 18:20:09 schreef Bapaktus:
[...]

Dit leek mij een goede keuze. Ik ga er over nadenken en een (Nederlandse leverancier zoeken).
Goede documentatie (CD) en beschrijving van de installatie. ruud
NB, Ik heb nu de Quote gebruikt. :)

Als je een slot hebt waar het in past zou ik zelf voor het ASUS kaartje gaan.

https://tweakers.net/pricewatch/442693/asus-usb-31-type-a-card.html

De mogelijke leveranciers staan er meteen bij.

Bapaktus

Special Member

@ Sine
Als je een slot hebt waar het in past zou ik zelf voor het ASUS kaartje gaan.

https://tweakers.net/pricewatch/442693/asus-usb-31-type-a-card.html

De mogelijke leveranciers staan er meteen bij.

Bedankt voor de link. Ik ga echter niet op Tweakers inloggen.
Teveel risico i.v.m. mijn eigen websites. Alhoewel ik een goed Antivirus programma heb en "AdBlockerUltimate" gebruik heb ik toch veel last van , via sluipwegen, binnen gekomen rotzooi.
Maar ik ga wel op zoek naar dat ASUS kaartje. Mijn moederboard is ook van ASUS. Bedankt, ruud

Naschrift: Azerty kan dat kaartje leveren. Paradigit levert dat kaartje niet meer.

Arco

Special Member

Ik ga echter niet op Tweakers inloggen.

Er valt ook niks in te loggen...

Welk merk maakt eigenlijk niet zo veel uit, als er maar een chip van AsMedia op zit. De drivers zijn ook van AsMedia. Dus er kan eigenlijk weinig mis gaan. Windows laad zelf de nieuwste driver, je hoeft niks te doen.

De drivers zijn natuurlijk ook te vinden bij Asus en zo, maar dat is niet meer dan een plakkertje. De drivers zijn en blijven van AsMedia, verwerkt in een installer van Asus. Als er een chip op zit van de types;

ASM1041
ASM1042
ASM1142
ASM2142
ASM3142

Dan zit je wel goed.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Bapaktus

Special Member

@Arco

Ik ga echter niet op Tweakers inloggen.

Er valt ook niks in te loggen...

Ik heb de keuze van "Cookies accepteren" NOOIT :(
en
Abonnement>Account en dan inloggen Ook niet :(
ruud

Bapaktus

Special Member

@ CrossFireX

De drivers zijn natuurlijk ook te vinden bij Asus en zo, maar dat is niet meer dan een plakkertje. De drivers zijn en blijven van AsMedia, verwerkt in een installer van Asus. Als er een chip op zit van de types;

ASM1041
ASM1042
ASM1142
ASM2142
ASM3142

Genoteerd, bedankt, ruud

Sine

Moderator

Op 19 november 2021 10:02:34 schreef Bapaktus:
@Arco[...]

Ik heb de keuze van "Cookies accepteren" NOOIT :(
en
Abonnement>Account en dan inloggen Ook niet :(
ruud

Cookies zijn niet des duivels Ruud ... en die gaan ook je eigen website niet opvreten. Als je echt van meuk af wilt zijn een goede ad en tracking blocker veel belangrijker.

Maargoed, er zijn maar twee winkels waar hij te krijgen is volgens Tnet

https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-usb-3-1-type-a-interfacekaart-adapter…

https://maxict.nl/asus-usb-31-type-a-intern-usb-31-interfacekaart-adap…

Arco

Special Member

Ik heb ze zelf niet, maar je ziet echt heel erg veel klachten over die Asmedia USB chips...

Sine

Moderator

Oh, ik durf daar nog verder mee te gaan, ALLE discrete USB3 hostcontrollers zijn suboptimaal.

Maar daar heeft Bapaktus weinig aan.