Wat bedoel je met "dit keer niet kapot"? Ging die RK dan stuk? Met wat heb je die vervangen?
Ik heb hier nu geen print om even op te volgen maar ik dacht dat die RK diende om de + vd 47uF te voeden via de +vd motorbruggelijkrichter? De ander 2 RK's die in serie staan voeden de +vd 47uF via de 230v wisselspanning.
Ik vraag me af of (gezien de voeding van de rode RK vd motorbrug komt) er geen motorstoringen door komen. Mss wat storingen van een rotte wikkeling die een hoge stroompiek of EMK geeft telkens de kool over de desbetreffende collectorlamel passeert. Dat merk je niet op het oog of gehoor. Soms hoor je een tik bij het draaien met de trommel telkens de collector beschadiging de kool passeert. Als de beschadiging er is. Soms zie je op het kooloppervlak een anomalie. Meestal aan de stompe hoek vd kool.
Een reserve motor zou een snelle diagnose mogelijk maken. Maar ik vermoed dat je die niet zomaar op je salontafel te raap hebt?
Mss is er in de emk demping wat mis (igbt-flyback circuit). Een rotte condensator weerstand diode...?
Het is in ieder geval een speciaal probleem. De mijne hier draait ondertussen nog steeds. Kwestie van geluk komt er ook bij kijken. Soms val je er direct op en soms blijft het ploeteren.