AT&T onbekend component

Thevel

Golden Member

Uit een nalatenschap heb ik een aantal van deze componenten gekregen en zo te zien zijn ze nooit gebruikt.
Het "blokje" meet 1x1cm.
Ik meet helemaal NIETS tussen de pootjes en kan er ook niets over vinden op het www.

Wat is het?
Knap als iemand het wel weet!

EgbertG

Golden Member

dat schuine kantje doet me denken aan gelijkrichter/diodeblok, maar ja .. als je niks meet dan is dat t niet (meer).

Heb je alleen ohms gemeten?

Thevel

Golden Member

Ohms, diode overgang, capaciteit, op de componententester en allemaal helemaal niets.

EgbertG

Golden Member

Keramisch filter wellicht dan...

Kun je m op een VNA zetten?

Thevel

Golden Member

Henry S.

Moderator

Misschien bi-directionele TVS's, dan meet je alleen wat bij een hogere spanning.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Thevel

Golden Member

Zal kunnen maar het blijft vreemd dat er helemaal niets over te vinden is.

Kruimel

Golden Member

AT&T doet denken aan iets telefonie gerelateerd, misschien een 'reed switch' of anders misschien een temperatuurschakelaar. Dat zijn makkelijk te testen opties, want verder zou ik het ook niet weten. Overspanningsbeveiliging is dan ook aannemelijk maar is lastig te testen zonder dat je spijt krijgt als je het mis hebt.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Thevel

Golden Member

AT&T doet denken aan iets telefonie gerelateerd, misschien een 'reed switch' of anders misschien een temperatuurschakelaar.

Goeie tip!
Zal het morgen eens testen.

EgbertG

Golden Member

reed switch = reed relais?

Dan zou toch ergens de wikkeling moeten zitten....

Een switch ken ik als een ding waarbij je extern dan maar voor het veld moet zorgen om hem te activeren. Dat zou best kunnen dat er een tijd geweest is dat at&t het handig vond om de spoelen van de relais elders te kopen dan de schakel-elementen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Kan je ook bekrachtigen met een magneet, is pool gevoelig, dus wat draaien met de magneet tot je een zwak klikje hoort.

Guus@Sint-Michielsgestel
Arco

Special Member

Reed switch in 1x1cm is heel erg klein, nog nooit gezien (en zeker geen wissel)
Wellicht een Hall switch? (haakkontakt telefoon).
Als de opdruk '92' het jaartal is, dan is 'ie nog niet zo heel erg oud...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Maar meet een Hall switch niet gewoon ergens een weerstand- of diodeovergang? 1x1cm is vrij groot dus een rietcontact sluit ik zeker niet uit.

Op 17 november 2021 15:32:39 schreef Arco:
Wel grappig om te zien: oude doos van elco's met 3 merken er gezamelijk op... ;)

[bijlage]

Leuk! Telefunken, vermoedelijk de componentenafdeling die later Temic werd, heeft in 1958 de Neurenbergse Schroeven Fabriek overgenomen en die naam nog zeker 20 tot 30 jaar gevoerd. De doos was bestemd voor Loewe Opta. Ik ken van NSF naast elco's ook vooral van televisietuners, waardoor het soms wel eens verward werd met de Nederlandse radiofabrikant met dezelfde naam. De Nederlandse NSF voerde daarom in o.a. Duitsland de merknaam Aristona - en de rest is geschiedenis.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 3 december 2021 11:30:45 schreef Arco:
Reed switch in 1x1cm is heel erg klein, nog nooit gezien (en zeker geen wissel)
Wellicht een Hall switch? (haakkontakt telefoon).
Als de opdruk '92' het jaartal is, dan is 'ie nog niet zo heel erg oud...

Ohja, 06-1-92 : week 6, dag 1, 1992.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
EgbertG

Golden Member

Waarom zou dat een date code zijn?

PE9SMS

Special Member

De 9 en de 2 staan dichter op elkaar. Dus misschien moet je 0619 en 2T apart zien van elkaar, met 0619 als datumcode 2006 week 19. En 2T als locatie of lot code ofzo.

This signature is intentionally left blank.
Arco

Special Member

De 9 en de 2 staan dichter op elkaar.

Dat zegt juist dat ze dus bij elkaar horen... ;)
Ik geloof niet trouwens dat AT&T zelf nog componenten maakte in 2006...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
EgbertG

Golden Member

1515F is dan de identificatie van het onderdeelnummer als de rest de date code is?

Waarom is de date code dan prominenter afgebeeld?

Arco

Special Member

Je moet niet altijd een reden achter iets zoeken: soms is die er gewoon niet... ;)
Type en fabricage info worden wellicht apart gestempeld en hoeven dus niet gelijk uit te zien...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Op 2 december 2021 23:12:47 schreef Kruimel:
AT&T doet denken aan iets telefonie gerelateerd, misschien een 'reed switch' of anders misschien een temperatuurschakelaar.

Inmiddels even gemeten, geen van beide dus.

Ik heb de achterkant open geslepen en nu is er een beetje binnenwerk te zien.
Onderling tussen de koperen vlakjes meet ik helemaal niets.
Iemand nu een idee wat het kan zijn?

Arco

Special Member

Surge protector? (alleen de bovenste 2 eilandjes begrijp ik dan niet)
Of er moet aan de voorkant nog wat zitten...

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 3 december 2021 16:36:24 (25%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die verdikkingen op de pinnen links en rechts zijn bondpads. Er zit dus een chip in die met wirebonding is aan gesloten.

Meestal zit de chip aan de voorzijde, tekstzijde (bij SMD aan de bovenzijde). Je ziet nu het leadframe van de achterzijde, wat niets zegt.

Gewoon in de breedte in je bankschroef zetten en openknakken. Met een beetje geluk breekt het plastic open, los van de chip, en kun je hem goed zien.

De tekstopdruk op de chip zit ook aan de component-tekstzijde.

PE9SMS

Special Member

Op 3 december 2021 13:46:28 schreef Arco:
[...]
Dat zegt juist dat ze dus bij elkaar horen... ;)
Ik geloof niet trouwens dat AT&T zelf nog componenten maakte in 2006...

Dat kan uiteraard ook. :) Mijn interpretatie was: het kunnen twee losse strings zijn, misschien niet tegelijk gestempeld/gegraveerd, vandaar de afwijkende afstand.

This signature is intentionally left blank.