Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Shiptronic

Overleden

Ik zie er dan weer een kameleon in :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
If you want to succeed, double your failure rate.
fatbeard

Honourable Member

Lijkt niet eens op een ComputeCard...
Het heeft meer van een Intel Compute Element, maar die is weer veel te jong (en een stuk groter).

edit:
Die AQ7-LN lijkt er inderdaad wel heel veel op, al zit daar een Atom N455 op.
_/-\o_ Dank, ik kan hiermee even verder.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 3 januari 2022 20:48:53 (31%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

De naam onderin het kader van dat logo lijkt mij te bestaan uit twee woorden met een koppelstreepje ertussen, waarbij het tweede woord heel erg lijkt op "tree".

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Arco

Special Member

Zoals ik eerder dacht, is een environmental logo. Heb een leesbare gevonden... :)
Er staat 'Toxin-free'...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wat staat er op de print rechts onder het vierkante stickertje (behalve de 94V0, flamability class text). En evt onder PASS.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fatbeard

Honourable Member

helemaal nix...

detail:

Ook aan de andere kant is niets extra te vinden.

Edit: Zelfs op het "moederboard" is geen aanduiding van betekenis te vinden...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 5 januari 2022 09:58:26 (28%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
maartenbakker

Golden Member

"Made in Taiwan" beperkt de keus ook al iets, in tegenstelling tot China hebben ze daar geen schier oneindig aantal fabrieken die dit soort dingen maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Hier is er weer een: (her)kent iemand deze connector?

Buitenmaat is 8.00 x 29.87mm, 3.67mm hoog; op een van de zijkanten staan een S en een B:

Is een docking connector en de enige plaats waar het hele geval op te laden is (het vinden van de juiste accupacs is dan de volgende stap).
Ik zoek dus het tegendeel...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Thevel

Golden Member

in een bakje kwam ik deze 2 transistors tegen, beide in een TO-1 behuizing en meten beide germanium PNP.

Op de foto is het niet goed leesbaar maar de ene is een ON133 en de ander een ON134 (de O kan misschien ook een nul zijn)

Ik kan er niets over vinden.
Ik heb de transistors niet nodig maar ik ben benieuwd of iemand er iets van kan vinden.

Arco

Special Member

@fatbeard:

Connector deed me aan de eerder genoemde DF12 van Hirose denken . En ja hoor, is ook van Hirose: de EX80 serie...

(hopelijk wel minder gammel als de DF12... ;) )

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 6 januari 2022 20:36:09 (15%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@ thevel: hieronder kan je de datasheet vinden van de on133 blz 6 onderaan rechts. ik vermoed dat de on134 niet veel zal verschillen van de 133

https://nvhrbiblio.nl/biblio/boek/Aurora%20prijscourant%201972.pdf

Thevel

Golden Member

hieronder kan je de datasheet vinden van de on133 blz 6 onderaan rechts

Die had ik nog niet gevonden, bedankt.

fatbeard

Honourable Member

@Arco:
_/-\o_ _/-\o_

Terzijde: de DF12 is géén docking connector... :7

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Nee, laatst had je die ergens anders voor nodig, een gammel ding zoals toen vermeld... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 6 januari 2022 17:17:16 schreef Thevel:
[bijlage]in een bakje kwam ik deze 2 transistors tegen, beide in een TO-1 behuizing en meten beide germanium PNP.

Op de foto is het niet goed leesbaar maar de ene is een ON133 en de ander een ON134 (de O kan misschien ook een nul zijn)

Ik kan er niets over vinden.
Ik heb de transistors niet nodig maar ik ben benieuwd of iemand er iets van kan vinden.

Dat is wel heel gaaf want ik heb nog nooit germanium ON-torren in TO-1 huisje gezien; misschien wil je ze in het grote OM-halfgeleiders topic plaatsen? Daar is de kans misschien nog wat groter dat er nog eens een liefhebber langskomt. Ik neem ze in elk geval in de lijst op. De kans lijkt me groot dat het om geselecteerde ACxxx types gaat of eventueel customvarianten. Is de ON134 ook een PNP? Staan er ook datumcodes op? Omdat de ON133 op hFE geselecteerd is, zou dat ook voor de ON134 kunnen gelden maar dan met een andere waarde, bijvoorbeeld.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Dat staat er

beide germanium PNP

:-)
In de Kontaktgids nr.38 uit oktober 1971 die hier ligt staat de ON133 transistor niet.

fatbeard

Honourable Member

@Arco: Ik had die DF12 niet direct nodig, maar die zat op een RFID reader waar ik iets voor zou hebben moeten maken.
Project is (gelukkig) afgeblazen...

Een spinoff daarvan niet, maar daar ben ik voor de ERF8/ERM8 serie van Samtec gegaan. Stukken steviger, hittebestendig(er) en als je ze in paren gebruikt ERG stabiel.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ah mooi, precies die Samtec serie gaat volgende week een design in.

If you want to succeed, double your failure rate.

Om de warmte van transistoren en spanningsregelaars goed af te voeren naar het koelblok, wordt koelpasta toegepast. In sommige gevallen wordt er een isolatieplaatje toegepast wanneer het koellichaam van het component een ander potentiaal heeft dan het koelblok.
Maar nu zie ik ook dit soort plaatjes voorbij komen. Een soort rubberachtig plaatje. Is dit een vervanger voor de koelpasta? Of moet er altijd koelpasta aan te pas komen?

Dat ding dat is maar voor 1 doel gemaakt: Thermisch geleiden en elektrisch isoleren. Ik zou aannemen dat ie "zo goed mogelijk" beide taken vervult.

De thermische weerstand wil je zo laag mogelijk. En die is recht evenredig met de lengte van het thermische pad. Je wilt deze dingen dus zo dun mogelijk dat evt oneffenheden geen "luchtspleet" veroorzaken, maar dik genoeg dat het wel blijft isoleren (ook als je er even tegenaan stoot).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Oke, dus toevoeging van koelpasta is niet nodig met deze plaatjes..

Anoniem

Nee, niet nodig.
Ik weet niet of u het merk en type kent van de isolator die u toont maar in bijlage vindt u een document van de producent van Sil-Pad. (volgens mij de bekendste en waarschijnlijk ook een van de meest gebruikte van deze isolators).

Er staat veel interessante info in, data, een beetje achtergrondinfo, etc.

Oke dankjewel voor je antwoord.
Volgens mij is dit het plaatje was is afgebeeld.

Dit topic is gesloten