Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Mijn ervaring de laatste tijd, bij meerdere bestellingen binnen een paar dagen bij verschillende verkopers, kies overal de goedkoopste verzending. Ze worden samengevoegd tot 1 pakket <Combined Delivery> en verzonden met AliExpress Saver Shipping.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

De meeste shops via AliExpress zijn betrouwbaar, maar nu heb ik toch te maken een slimmerik die mij een loer draait en daar wil ik voor waarschuwen:

Aideepen ELEC&Lifes stores

Na bestelling van een DDS voor een kortegolfontvanger:

https://nl.aliexpress.com/item/4000333317182.html?gatewayAdapt=glo2nld…

kreeg ik een DDS toegestuurd die slechts ten dele werkte: hoge vervorming in enkele frequentiegebieden. De verkoper biedt 90 dagen geld-terug garantie en een 100% tevredenheidsgarantie. En ik heb kopersgarantie via PayPal. Dat kan niet fout gaan dacht ik.

Klachten:
De normale procedure is dat je via het AliExpress berichtencentrum (message center) in contact treedt met de verkoper om het "geschil" op te lossen. En dan begint er een spel van de verkoper die eerst zegt instructies te sturen, die komen in het Chinees, mijn melding dat ik dat niet begrijp, daarna excuses en instructies in het Engels, geen nieuwe informatie overigens. Dan moet je een video sturen, dan zijn garantie dat hij het op gaat lossen, dan een week niets. En dan vraag ik hoe het er mee staat en krijg je EXACT dezelfde vragen van hem, eindigend met "geen zorgen, we gaan het oplossen" en "stuur een video met het probleem". Uiteindelijk zelfs voor de derde keer!

Na een paar weken discussie via het berichtencentrum dan toch maar een klacht proberen in te dienen bij AliExpress en daar krijg je de melding: "dat kan alleen binnen 10 dagen na ontvangst". Dus de klacht is niet ontvankelijk.

PayPal zeurt nu ook dat, gezien de beschrijving op de website, ik aanspraak moet maken op de geboden kopersgarantie. En probeer bij AliExpress maar eens een gewoon email adres te vinden. Of een klachtenformulier zonder dat je een ordernummer moet vermelden en de melding krijgt dat de termijn verstreken is.

Kortom: na drie maanden heb ik nog geen stap vooruitgang kunnen boeken.

En ik kan alleen maar deze verkoper, Aideepen ELEC&Lifes afraden. Tot nu toe heb ik bij alle transacties via AliExpress alleen maar positieve ervaringen. Maar deze slimmerik traineert en vertraagt de klachtenprocedure.

Ik moet toegeven: hij pakt het slimmer aan dan ik.

@Brightnoise idd. Altijd opletten dat je je niet laat "pushen" om je rechten bij Aliexpress of Paypal te verliezen.

Het zou best kunnen dat ze het gevoel hebben dat wij westerlingen hun altijd proberen op te lichten. (of in ieder geval regelmatig). Dus dat ze zich gerechtigd voelen om er alles aan te doen om dat niet te laten gebeuren.

Ik heb vandaag een pakje binnen gekregen dat ik op 6 oktober had besteld. Ondertussen is de "niet aangekomen" klacht al lang afgehandeld.

Rond begin oktober is er een batch stuff-uit-china ergens halverwege blijven steken en mogelijk begint dat weer los te komen....

Ik heb nu trouwens ook een zending..... verrek dat is deze die net binnen is... waarbij ik onder protest van de chiness m'n geld terug zou moeten krijgen, maar van de 6 producten staat er nu 1 op "refund processing" en de rest op "dispute finshed, will process refund".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

En de "niet ontvangen" melding heeft al tot een terugbetaling geleid?

Mijn status:
PayPal accepteert mijn claim sinds vanmorgen (19 jan 2022) opeens wel. Na indienen van een "vraag" daarover; met gedetailleerde informatie. En dan gaat het snel opeens. Die winkel Aideepen wil opeens hemel en aarde bewegen om mij de klacht bij PayPal in te laten trekken. Wordt vervolgd.

Meestal is dat in een dag of drie geregeld. Nu dus al 13 dagen nog niet... Maar nu na 13 dagen nadat Aliexpress de case in mijn voordeel heeft beslist zijn de goederen aangekomen. Ik ga voor dit ene geval dus niet meer moeite er in steken om Aliexpress te dwingen dit nu af te handelen. Misschien vinden jullie mij flauw, maar als de verkoper zegt: Tjeempie wat duurt het lang, sorry, meestal is het sneller, maar hier heb je je geld terug. Dan betaal ik als ie alsnog binnenkomt. Als ze maximaal tegenstribbelen dan laat ik het zitten als het alsnog binnenkomt. Nu laat ik ook de terugbetaling zitten nu die niet goed lijkt te gaan.

Ik heb nog een case lopen, dwz. die is vandaag in mijn voordeel beslist. Als daar de terugbetaling ook mis loopt dan ga ik natuurlijk wel zeuren. (maar ook die zou het komend halfjaar alsnog kunnen binnenkomen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Behalve de dip in okt waar Rew ook naar refereert komt bij mij alles weer redelijk snel (2 weken en in een verzamelzak).
Echter heb ik nu een pot SMD soldeerprut besteld , die duurt wat langer en heeft ook een wat afwijkende verzending (tracking), het heeft de term "special goods"

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Je hebt van langzaam naar snel:
* Cainiao super economy
* Cainiao standard for special goods
* Aliexpress saver shipping
* aliexpress standard shipping
* Aliexpress standard shipping 10 days.

P.S. Ik heb een BLDC motor besteld. Die was "return to sender" volgens de aliexpress waar is m'n pakketje. Ga je dan op cainiao site kijken staat er een hoop chinees tussen, maar net voordat ie terug gaat staat er ???? https://prive.bitwizard.nl/magnetic.png ... hetgeen "magnetic items" schijnt te betekenen....

Edit2: Hmm. Plaatje van gemaakt, CO doet geen buitenlandse tekens?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Op 23 december 2021 20:44:40 schreef Thevel:
[...][bijlage]Zo beter?

Ja maar ik zie niet wat daar mis mee zou kunnen zijn?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb nu al 7 keer een bestelling geplaatst bij Ali en nu het eerste probleem tegengekomen.
Laatste bestelling was een gecombineerde levering dus 2 artikels van verschillende leveranciers in 1 pakje.
Het pakje ontvangen maar met maar 1 artikel in.
De verkoper gecontacteerd maar die zegt " ik heb verzonden" trek uw plan.
Ik laat hem niet gerust.
Hij vraagt foto's....zou niet weten van wat maar neem overal schermafdrukken van en stuur die hem door.
Hierop antwoorde hij dat ik een geschil moest indienen.
Dit geschil kan ik maar indienen half februari.
Het was geen duur artikel maar ben nu eens benieuwd hoe Ali hier gaat op reageren.

EricP

mét CE

Ik heb die discussie ook ooit eens gehad. Artikel niet ontvangen. Volgens T&T wel. Ze wilden bewijs. Een foto van een lege brievenbus was niet goed. Hoe ik dan moest bewijzen dat ik niks ontvangen heb? Geen idee. Zij wisten het ook niet. Uiteindelijk ben ik de 'het bokje'.

Het probleem is dat je niet met een mens aan het mailen bent, maar met een computer. Een mens zou nog eens naar je order history kunnen kijken en denken... tsja, die is volgens T&T nooit aangekomen, maar wel 'confirmed'. Het 10-voudige van dit bedrag... Het zou kunnen dat deze klant te goeder trouw is...

Dat hoort er zo nu en dan blijkbaar een beetje bij met de internetchinees. Ofwel: incalculeren dat het ook wel eens fout gaat. En dan niet te hard gaan piepen.

Gelukkig zijn de 'duurdere' artikelen wel allemaal netjes aangekomen.

[edit]De laatste grap van de internetchinees: Iets aanbieden met 'free shipping'. Waarop ik dan denk... hoe kunnen ze het voor nog geen 90 cent hier krijgen? Maar goed, dat is hun probleem.
Vervolgens klagen dat shipping zo duur geworden is en of je nog even 7 dollar (!) shipping kunt bijbetalen.
Eh... nee dus... Cancel de order maar.
En dan zien dat het item vandaag ook niet meer te koop aangeboden wordt, maar... sinds vandaag wel een identiek item in dezelfde shop. Nu 1 cent duurder. Met 'free shipping'...
Sommige spelletjes zijn ZO doorzichtig.

[Bericht gewijzigd door EricP op vrijdag 21 januari 2022 09:09:14 (26%)

Op 20 januari 2022 15:25:59 schreef v4lover1:
Ik heb nu al 7 keer een bestelling geplaatst bij Ali en nu het eerste probleem tegengekomen.
Laatste bestelling was een gecombineerde levering dus 2 artikels van verschillende leveranciers in 1 pakje.
Het pakje ontvangen maar met maar 1 artikel in.
De verkoper gecontacteerd maar die zegt " ik heb verzonden" trek uw plan.
Ik laat hem niet gerust.
Hij vraagt foto's....zou niet weten van wat maar neem overal schermafdrukken van en stuur die hem door.
Hierop antwoorde hij dat ik een geschil moest indienen.
Dit geschil kan ik maar indienen half februari.
Het was geen duur artikel maar ben nu eens benieuwd hoe Ali hier gaat op reageren.

Ik zie nu pas dat je bij deze shop kan betalen met PayPal.
Wil dit dan zeggen dat ik mijn centen terug krijg als het pakje niet aankomt?

Van pakweg 30 bestellingen zijn er bij mij 2 niet aangekomen, 1 een ander artikel en nu een defect apparaat. Altijd met PayPal betaald.

Meestal was een klacht indienen (niet bij PayPal, maar bij AliExpress) genoeg om het geregeld te krijgen: geld terug.

Misschien is het betalen van de klant via PayPal al een dwingende kracht voor AliExpress winkels om zorgvuldiger te reageren.

Maar nu heb ik een hardnekkig conflict met Aideepen ElecStores (zie hierboven) en heb ik de hulp van PayPal ingeroepen. Ik laat het weten. Binnenkort hoop ik.

Conclusie voor mij voorlopig: ik durf niet te bestellen buiten PayPal om!

fzwart

Golden Member

De truuk van rekken tot de termijn verstreken is heb ik ook al meegemaakt, ze blijven vragen stellen en dagenlang niets van zich horen in de hoop dat je dat niet door hebt. Maar zodra je dus vlak voor het verloopt een dispute opent komen ze opeens wel met een oplossing door.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Op 19 januari 2022 22:33:23 schreef rew:
Meestal is dat in een dag of drie geregeld. Nu dus al 13 dagen nog niet...

Toen ik IRL dit geval aan iemand uit aan het leggen was... bedacht ik me dat ik op de verkeerde rekening had zitten kijken. De meeste dingen koop ik op de zaak, maar dit was een prive uitgave. Die is dus correct binnen een paar dagen teruggestort, alleen de berichtgeving via "order details -> financial" is niet goed.

Edit: Nieuw record: 3 minuten tussen bestellen en versturen op Aliexpress (177 seconden).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 21 januari 2022 12:08:05 schreef Brightnoise:

Misschien is het betalen van de klant via PayPal al een dwingende kracht voor AliExpress winkels om zorgvuldiger te reageren.

Maar nu heb ik een hardnekkig conflict met Aideepen ElecStores (zie hierboven) en heb ik de hulp van PayPal ingeroepen. Ik laat het weten. Binnenkort hoop ik.

Aanbod: geld terug na retourzenden naar China. En PayPal betaalt tot 30 euro mee aan de kosten van retourzenden. Die bedragen, inclusief de vereiste verzekeringen minimaal 30 euro (2022). Dat is meer dan de waarde van de goederen...

Helaas, de frauduleuze webshop Aideepen Elec Life Stores heeft gewonnen.

Nuttige informatie: https://chinesewebshop.net/pakket-naar-china-sturen/

@Brightnoise met https://order.nlebv.nl/ kun je wel goedkoop pakketjes sturen naar China. Ik heb het vorig jaar zonder problemen gebruikt, weet van Chinezen in NL die dit gebruiken voor het versturen van melkpoeder ed. PostNl en consorten zijn allemaal veel te duur.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Dank je.

Tsja. Ik klik maar ergens op, maar het blijft een raadsel wat er gevraagd wordt en wat het antwoord is :)

rob040

Golden Member

Dat dacht ik eerst ook, maar onderaan kun je voor Engels kiezen...

@ Roland: Goeie tip!

Aaah... Daar had ik overheen gekeken. Notabene de enige twee letters die ik herken. Dank!

De claim is door mij ingetrokken. Het ging teveel tegen mijn gevoel in om een terugbetaling van 28 euro te krijgen bij retourzending, waarvan PayPal 30 euro betaalde en ik nog 1,30 euro. Ik "neem mijn verlies".

Met een verrassende uitkomst: nu kon ik er aan gaan meten en solderen. En ik vond twee slechte soldeerverbindingen. Af en toe contact en dan leek het te werken.

Waar het om gaat is dit, en misschien zijn er andere COL-leden met deze module: een DDS voor 5 tot 55 MHz. In principe vanaf nul, maar dan moet je nog wat wijzigen in de componenten. Ze hebben allemaal (nou ja, gebaseerd nu op twee modulen) het probleem dat in bepaalde frequentiegebieden, rond 20 MHz, het uitgangssignaal oploopt tot +8 dBm en meer maar vooral uit vervorming bestaat. Ik heb de oorzaak gevonden en wanneer iemand dit probleem herkent: laat het weten en ik leg het uit. Voor minder dan 30 euro heb je een module die na modificatie als signaalgenerator kan dienen van 100 kHz tot 40 MHz en -40 dB of minder spurious en harmonischen als uitgangssignaal heeft.

Omdat alle modules (kleine steekproef, maar wel toevallig exact dezelfde afwijking) dezelfde fout hebben denk ik dat het een productiefout is en deze modules voor weinig geld (een AD9850 kost alleen al dit bedrag) gedumpt worden. Doe er je voordeel mee wanneer het je past. En koop NIET bij Aideepen ElecLife Store, want dat is een "lastige verkoper".

Module:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003204997371.html?spm=a2g0o.product…

Rotary encoder:
https://nl.aliexpress.com/item/10000000931574.html?spm=a2g0o.productli…

[Bericht gewijzigd door Brightnoise op zaterdag 29 januari 2022 12:05:34 (19%)

Het is paypal die deze ABSURDE eisen heeft dat je dingen terugstuurt en je toestaat om zoveel keer per jaar "no questions asked" de boel te retourneren.

Ik had eens iets wat niet geleverd was. Of ik de boel wilde terugsturen. Nou, nee: het probleem is dat ik het niet ontvangen heb. Of ik het toch wilde versturen.

Als je dat soort STOMME eisen stelt dan ga ik in malicious compliance mode. Ik heb een grote lege doos teruggestuurd. En ik heb m'n geld teruggehad.

PS: De stuff die eind oktober besteld is en allemaal niet aankwam is ondertussen aan het binnendruppelen.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 29 januari 2022 13:55:26 (10%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Nou, niet alleen chinezen kunnen er ook wat van.
Donderdag een pakketje bij een dpd punt afgeven hier in Brugge. De tracking geeft aan dat ik het afgeven is in Aalter |:(
Dat is toch een eindje ergens anders dan Brugge(en stuk marginaler of mag ik dat niet zeggen :+ )
Update, Aalter en Aalst door elkaar gegooid. Aalter is natuurlijk wel vrij dicht bij Brugge.

[Bericht gewijzigd door brains op maandag 14 februari 2022 13:57:03 (15%)

Vraagje over een geschil bij Ali.

Bestelling geplaatst op: 2021-12-20 01:47
Het werd een gecombineerde levering met nog iets anders wat ik wel ontving.
Als ik nu een geschil wil openen moet ik dan effectief wachten tot 20-3??

If your order does not arrive on 2022-03-20 , you can apply for a refund by opening a dispute.

Aangezien ik nu wel een geschil kan indienen voor volgende redenen:

Dus wachten tot 20-3 of niet?
Thx

Jinny

Golden Member

Op 29 januari 2022 12:01:45 schreef Brightnoise:
De claim is door mij ingetrokken. Het ging teveel tegen mijn gevoel in om een terugbetaling van 28 euro te krijgen bij retourzending, waarvan PayPal 30 euro betaalde en ik nog 1,30 euro. Ik "neem mijn verlies".

Met een verrassende uitkomst: nu kon ik er aan gaan meten en solderen. En ik vond twee slechte soldeerverbindingen. Af en toe contact en dan leek het te werken.

Waar het om gaat is dit, en misschien zijn er andere COL-leden met deze module: een DDS voor 5 tot 55 MHz. In principe vanaf nul, maar dan moet je nog wat wijzigen in de componenten. Ze hebben allemaal (nou ja, gebaseerd nu op twee modulen) het probleem dat in bepaalde frequentiegebieden, rond 20 MHz, het uitgangssignaal oploopt tot +8 dBm en meer maar vooral uit vervorming bestaat. Ik heb de oorzaak gevonden en wanneer iemand dit probleem herkent: laat het weten en ik leg het uit. Voor minder dan 30 euro heb je een module die na modificatie als signaalgenerator kan dienen van 100 kHz tot 40 MHz en -40 dB of minder spurious en harmonischen als uitgangssignaal heeft.

Omdat alle modules (kleine steekproef, maar wel toevallig exact dezelfde afwijking) dezelfde fout hebben denk ik dat het een productiefout is en deze modules voor weinig geld (een AD9850 kost alleen al dit bedrag) gedumpt worden. Doe er je voordeel mee wanneer het je past. En koop NIET bij Aideepen ElecLife Store, want dat is een "lastige verkoper".

Module:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003204997371.html?spm=a2g0o.product…

Rotary encoder:
https://nl.aliexpress.com/item/10000000931574.html?spm=a2g0o.productli…

Ik heb er ook twee gekocht, levering laat nog even op zich wachten, maar ik heb -wel- graag je bevindingen.
Mag via mail eventueel.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Dit topic is gesloten