Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Uiteindelijk werden we door de overburen gebeld dat ze (en ik) zaterdagavond(!) alle post van de afgelopen periode hadden gekregen....

Toen ik nog in Almere op huisnummer 1 woonde gebeurde dat ook regelmatig, bezorger geen zin, slecht weer, alles bij mij voor de hele straat door de brievenbus. PostNL stuurt excuus, nieuwe bezorger en de ellende begint weer opnieuw, zal vast iets met de vergoeding te maken hebben van de bezorgers...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Met als kanttekening dat ik me door mijn teamleiders wel gerespecteerd voelde, geldt wel een beetje 'pay peanuts, get monkeys'. Het is gewoon minimumloon en je kan er niet van rondkomen. Post bezorgen wordt gepresenteerd als tijdelijk bijbaantje dat je 'effe' doet.
Dat impliceert helaas ook dat het niet superbelangrijk is.

Mijn teamleiders deden nooit moeilijk als je een paar uur extra schrijft omdat er meer post was/het keihard regende/m'n band lek was. Ik ben met flinke herfststormen wel eens 4 uur extra kwijt geweest (op een dag van normaal 4 of 5 uur) omdat het allemaal veel trager gaat met harde wind en regen. Zware dagen. Maar altijd zonder morren uitbetaald.
Maar ik kan me ook voorstellen dat er hier en daar 'bean counters' tussenzitten en als je extra uren die je maakt dan afgekeurd worden, tsja - dan zou ik ook gewoon de post ergens binnenflikkeren of terug in de oranje bus doen (mag absoluut niet).

[Bericht gewijzigd door Ledlover op dinsdag 5 april 2022 14:20:27 (13%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Als er gezegd wordt dat het pakket in "uw land" is, betekend dat volgens mij gewoon dat het in Frankrijk is aangekomen, waar mijn pakketjes meestal landen.

Dan moet het nog naar nederland.

bprosman

Golden Member

Op 5 april 2022 20:59:55 schreef nijhuisr:
Als er gezegd wordt dat het pakket in "uw land" is, betekend dat volgens mij gewoon dat het in Frankrijk is aangekomen, waar mijn pakketjes meestal landen.

Dan moet het nog naar nederland.

Volgens mij niet want de douane controle volgt meteen

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

De mijne komen vrijwel altijd via Luik. Da's toch belgie?

Ik DENK dat postnl zodra ze het in Luik in ontvangst nemen, een bericht naar de nederlandse douane sturen: "we hebben 10000 pakketjes in ontvangst genomen, die komen morgen naar Nederland, tracking nummers zijn .... en dit is de douane status". Douane status kan dan zijn: "BTW wordt geind", of "is btw vrijgesteld", of "BTW en import heffingen moeten geheven worden".

De douane geeft dan terug: Accoord, maar pakje X, Y en Z moeten jullie bij ons ter controle laten zien. En dan mogen alle 9997 andere pakjes zomaar het land binnen.

Ik denk dat het zo ongeveer werkt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Na bijna 3 mnd zijn mijn meetnoertjes eindelijk aangekomen...
(waren in 10 dagen in Nederland, en hebben toen nog meer als 2 maanden bij de douane doorgebracht... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb ook spullen van een bepaalde verkoper die gewoon prima binnen komen in 1-2 weken elke keer weer. Wel hogere shipping kosten van 5 euro.

Gratis verzending is toch helemaal weg, wat het natuurlijk niet was maar te goedkoop.

Vroeger kon je spullen van 1 a 2 euro gratis laten komen, en dat werkt ook nog eens. duurde ook 1 a 1,5 maand, maargoed.

Je hebt ze die nog steeds gratis verzending doen. Voor de goedkope dingetjes is dat dan "cainiao super economy global". Dat duurt lang.

Voor duurdere dingen doen ze het ook wel. Dan zit de "aliexpress standard shipping" (ongeveer EUR 5) gewoon in de prijs opgenomen.

Hier free shipping maar niet "standard shipping" want volgens mij mogen de batterijen daar niet bij mee.
https://www.aliexpress.com/item/32826639827.html

Hier gewoon 1 van de homepage geplukt die 'standard shipping' gewoon in de prijs doorberekent.
https://www.aliexpress.com/item/1005001829770499.html

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wel raar dat die batterijtjes uit China komen nadat ze eerst gemaakt zijn in UK!

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op zaterdag 9 april 2022 09:57:13 (10%)

En deze nog: na twee maanden mijn (kleine) bestelling nog niet ontvangen. "Onderweg bij bezorging in uw land". Dus bij PostNL ergens in een loods.

De termijn om te reclameren verloopt bijna. Refund gevraagd, met de opmerking dat het pakketje mogelijk nog aan komt.

Discussie met de verkoper, die dit bevestigt en mij vraagt "please cancel dispute". Maar een "dispute" dat gesloten is kun je niet weer opnieuw openen. Dus mijn aanbeveling: doe dat niet!

Tekst van de verkoper:

hi,friend
so sorry for so late, in this time the mail work no very well,some of the items will late,
you can see we had send it on time,can you pls wait for more 10-15days,if you still no received it,we can full refound for you,
the goods is on the way,it will arrived soon,pls cancel the dispute,is that ok?
pls!
becouse the dispute will Affect our business,pls cancel the dispute and wait for 15days,if you can not get,we full refound,
is that ok?
thanks!

Lucky Luke

Golden Member

In een dergelijk geval heb ik wel eens gevraagd de kopersbescherming te verlengen, dan heb je meer tijd om te claimen mocht het niet aankomen. (Maar, dus nog vòòrdat je een dispute opent)

(Dus in dit geval mosterd na de maaltijd)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 9 april 2022 16:20:38 (11%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Die oplossing lijkt logischer, ja. Dank voor de tip!

Thevel

Golden Member

Ik had laatst ook een bestelling van AliExpress wat bij PostNL is zoekgeraakt, na "einde looptijd" (3 maanden) een dispute aangemaakt.
De bestelling bestond uit 14 verschillende componenten, je moet dus voor elk component een dispute aanmaken (ben je wel ff bezig)
Je kan misschien wel een dispute aanmaken voor een complete bestelling maar ik heb dat niet kunnen vinden...
3 dagen later stond het geld keurig op mijn rekening.

Maar het gaat lekker bij PostNL, momenteel zijn er 2 bestellingen al ruim 2 weken in NL maar PostNL zegt (nog) niets ontvangen te hebben.
1 van de bestellingen is een samengesteld pakket, als ik daar allemaal afzonderlijk een dispute voor aanmaken ben ik wel ff aan het tikken....

rob040

Golden Member

Iemand wel eens opgevallen dat de levertijd omgekeerd evenredig is met de haast die je er mee hebt?

Diverse dingen besteld bij AliE en sommige zeer snel geleverd, maar er is één onderdeel die blijft liggen en er zit niet veel beweging in.
En natuurlijk, daar zit ik op te wachten. De rest was voor later.

mel

Golden Member

Ik bestel bij Reichelt, nog geen problemen gehad.(even afkloppen...)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Nu zojuist toch ontvangen na twee maanden in NL !

Zie post : donderdag 31 maart 2022 09:03:48

Die "datum" die je boven aan een post ziet, is een link. Als je daar "copy link" van doet, dan kan je die inje posting zeten. HIer is de link. . (later toegevoegd: daarnet kon ik niet lekker typen).

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 13 april 2022 19:55:04 (38%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ah, thanks! Ging al een beetje raar met copy-paste ja...

Touchscreen bel of mechanische bel.

Vandaag is er voor mij een mysterie opgelost. Soms worden we verrast met een briefje, dat we afwezig waren tijdens de bezorging. En dat terwijl er toch echt iemand aanwezig was om een pakje aan te nemen. Vandaag, een uurtje geleden gebeurde me het volgende.

Ik verwachtte een pakketje met DHL. Ik sta in de keuken en kijk -toevallig- even naar de voordeur. Ik zie een bezorgster in een vreemde houding voor de deur staan. Ik loop meteen er naar toe en open de deur. Prompt krijg ik te horen : Nou, goed dat u de deur open doet, want ik was net een briefje aan het schrijven ("wij kwamen langs maar u was niet thuis").
Ik vraag haar of ze dan ook aangebeld heeft, want ik heb niets gehoord. "Ja" : zegt ze.

Ik vraag haar om nog eens op de bel te drukken : ze raakt de (mechanische !) deurbel aan alsof het een touchscreen is.

Pfffrt ! Moet ik nou ook een briefje aan de deur hangen met "dit is een mechanische bel", of moet er een bel-diploma bijkomen voor bezorgers ?!

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
fatbeard

Honourable Member

Allebei...
En als ze zakken voor het bel-diploma twee weken bootcamp van het leger...

edit
Misschien is het een van de Jetsons die in deze tijd is gestrand...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op donderdag 14 april 2022 14:22:08 (31%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Deze ervaring: ik zie DHL door de straat rijden en loop naar de voordeur. Volgens track-trace is dit ook het moment van bezorgen. DHL rijdt voorbij. TrackTrace wordt aangepast. Volgende dag wordt het gewoon bezorgd.

Een gesprekje met de bezorger gehad: "5 % van de bezorgingen mag gemist worden. Met een beetje geluk ben ik 's middags eerder klaar wanneer ik 95 % gehaald heb.....".

Zo werkt dat dus!

Lucky Luke

Golden Member

De Germanen kunnen er ook wat van, kwa rare kromme vertalingen... Ik kon de 10 polige boxed headers niet vinden bij Reichelt. Dat blijkt onder "posten en gootsteenstops" gezocht te moeten worden, een ondercategorie van "posten, mes- en veerlijsten"...

(Ik keek bij de pinheaders, en daar staat alleen de variant zonder schroud/box/omlijsting)

(Op de Engelstalige site vallen ze onder "Connecting Plugs, Male Multipoint, F-Connectors ? Header and Tray Plugs".. Dat dekt de lading allicht beter dan gootsteenstop.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Bezos is geen Chinees, maar toch.
Iets besteld (vrijdag), wordt maandag geleverd maar met Prime is dat zondag als ik het aanvink ('gratis' omdat we daar al 2,99€/maand voor betalen).

Zondag ochtend staat het nog steeds niet op "verzonden" op de Amazon site, maar wel dat het voor 20:00 uur op zondag geleverd wordt.

Dan opeens een trackingnummer van Post.nl. Wordt voor 20:00 uur geleverd volgens de site van Post.nl En dit staat er nog steeds om 19:56 vandaag. En er staat OOK dat ze het pakket nog niet ontvangen hebben...

Dan is het 21:00 uur en is de boodschap bij Post.nl is aangepast: sorry voor de vertraging, maar voor 22:00 wordt het nog steeds geleverd (maar nog steeds niet ontvangen door Post.nl)

Inmiddels (23:46 op zondag): Post.nl: we hebben het pakket nog niet ontvangen en "vandaag tussen 10:00 en 20:00 uur" staat letterlijk doorgestreept.

Op de Amazon site: wordt tussen 25 en 26 april geleverd, zo niet kun je 27 april je geld terug vragen.

Krijg ik dan het geld + product?
Want ik wil mijn geld niet: als ik iets koop wil ik dat product liever dan het geld dat ik er voor inlever, dus als ik alleen dat geld terug krijg, ga ik er op achteruit.

En met de huidige stand van techniek/voorraadbeheer/etc geloof ik niet in de misschien morgen gebruikte uitvluchten dat er geen voorraad was.

Daarnaast had het spoed, vandaar dat ik het zo gekocht had, dus dagen uitstel betekent dat ik het beter bij een lokale winkel had kunnen kopen.

PS: betreft een 5TB harde schijf van 89€ voor back-up van een laptop schijf voordat we een windows-repair erop uitvoeren. Windows heeft iets vernachelt tijdens een update en het sprookje dat persoonlijke files niet aangetast worden tijdens reparatie is al eens eerder in een nachtmerrie geëindigd (alles kwijt ondanks de plechtige belofte geen persoonlijke files te zullen wissen tijdens reparatie door windows-repair). Meeste belangrijke files staan op onedrive (online), maar muziekcollecties e.d. niet.

PostNL weet drommels goed dat zij makkelijk aangewezen worden als de boosdoener wanneer ze de boel inklaren en dan niet op de afgesproken dag komen bezorgen. Dus als ze bang zijn dat ze het niet redden op een dag, dan doen ze de "import scan" gewoon niet. Dat is lastig als jij met inleverbewijs bij een postnl punt hebt gestaan, maar (grote) bedrijven leveren het in het groot in en krijgen geen individueel inleverbewijs. Natuurlijk heeft het geen zin om bij zeg "informatique" om 09:00 te komen zeuren: "hebben jullie al pakjes die morgen bezorgd kunnen worden?" Dat kan je veel beter om 17:00 of 21:00 doen. (*) Dus ik verwacht dat postnl vanochtend plots je pakje "vind" (op een raar moment om pakjes bij Amazon op te halen!) en vandaag gaat bezorgen....

(*) bol had een tijd terug ook een ophaling om 06:00 voor aflevering op dezelfde dag. Dan bestel je op dinsdag woensdag bezorgd, krijg je om 0:01 een mailtje: Sorry het is niet gelukt om het op dinsdag te versturen, komt wat later. Vervolgens wordt het door postnl om 06:00 ingelkaard en wordt het om 17:00 bezorgd! Maar dat is al weven geleden....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Geloof dat je gelijk hebt, rew...

Amazon: 24 april 18:04: pakket aangekomen bij transportdienst

In de chronologische tijdlijn van Post.nl staat:

24 april 18:04 zending gesorteerd
24 april 18:21 pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
25 april 7:33 pakket ontvangen door PostNL, bezorgtijd: morgen

Trage computers hebben ze daar, als het ene systeem het inboekt om 18:04 en het andere systeem dat nog niet weet om 18:21. Ik neem aan dat als iets gesorteerd is, je dat toch onder 'verwerkt' zou scharen.

En oorspronkelijke levertijd zou zijn MAANDAG. Ik heb een extra contract met hen waardoor het zondag geleverd zou worden maar dat wordt nu dus dinsdag? Zou het wel maandag zijn geweest als ik geen snellere levering had aangevinkt?

Questions, questions...

EDIT: 10:43 uur is het pakketje bezorgd volgens PostNL en Amazon. Wacht nog op conformatie door de ontvanger (dochter, 250km verderop) Er wordt momenteel in het studentenhuis rondgevraagd wie hem (mits aangekomen) achterover heeft gedrukt >:)

EDIT2: gevonden bij de voordeur. Aangezien die altijd dicht zit in het slot, zal waarschijnlijk iemand hem toch wel aangenomen hebben en mijn dochter (3m verderop met open kamerdeur) niet hebben geroepen. Maar ze heeft ook geen bel gehoord. Beetje onduidelijk allemaal, maar goed, het pakket is er in ieder geval.

[Bericht gewijzigd door r-p op maandag 25 april 2022 12:59:39 (13%)

Dit topic is gesloten