Bezos is geen Chinees, maar toch.
Iets besteld (vrijdag), wordt maandag geleverd maar met Prime is dat zondag als ik het aanvink ('gratis' omdat we daar al 2,99€/maand voor betalen).
Zondag ochtend staat het nog steeds niet op "verzonden" op de Amazon site, maar wel dat het voor 20:00 uur op zondag geleverd wordt.
Dan opeens een trackingnummer van Post.nl. Wordt voor 20:00 uur geleverd volgens de site van Post.nl En dit staat er nog steeds om 19:56 vandaag. En er staat OOK dat ze het pakket nog niet ontvangen hebben...
Dan is het 21:00 uur en is de boodschap bij Post.nl is aangepast: sorry voor de vertraging, maar voor 22:00 wordt het nog steeds geleverd (maar nog steeds niet ontvangen door Post.nl)
Inmiddels (23:46 op zondag): Post.nl: we hebben het pakket nog niet ontvangen en "vandaag tussen 10:00 en 20:00 uur" staat letterlijk doorgestreept.
Op de Amazon site: wordt tussen 25 en 26 april geleverd, zo niet kun je 27 april je geld terug vragen.
Krijg ik dan het geld + product?
Want ik wil mijn geld niet: als ik iets koop wil ik dat product liever dan het geld dat ik er voor inlever, dus als ik alleen dat geld terug krijg, ga ik er op achteruit.
En met de huidige stand van techniek/voorraadbeheer/etc geloof ik niet in de misschien morgen gebruikte uitvluchten dat er geen voorraad was.
Daarnaast had het spoed, vandaar dat ik het zo gekocht had, dus dagen uitstel betekent dat ik het beter bij een lokale winkel had kunnen kopen.
PS: betreft een 5TB harde schijf van 89€ voor back-up van een laptop schijf voordat we een windows-repair erop uitvoeren. Windows heeft iets vernachelt tijdens een update en het sprookje dat persoonlijke files niet aangetast worden tijdens reparatie is al eens eerder in een nachtmerrie geëindigd (alles kwijt ondanks de plechtige belofte geen persoonlijke files te zullen wissen tijdens reparatie door windows-repair). Meeste belangrijke files staan op onedrive (online), maar muziekcollecties e.d. niet.