Geluidsniveau evenement meten registreren alarmeren

Op 13 mei 2022 12:59:12 schreef Arco:
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com/item/32729311244.html?gatewayAdapt=glo2nld

[bijlage]

Is er ook met RS232-USB kabel voor logging.

Optionele Accessoires:
1. ND9 sound level meter calibrator
2. USB, RS-232 Data Kabel Met Software
3. Bluetooth Data Out zet Met Software

Goede specs, maar
Hoe kom je dan aan die software als die niet te koop wordt aangeboden?
Krijg je een CD ofzo? Hoe oud is die software, welk besturingssysteem? Is er een website waar die op staat?

P.S.:
Ik vind hier wat: http://landtek.com.cn/en/h-pd-1957.html
De software is zo'n rare .rar.
NOTE: The name of RS232 Software is 'RS232_EN_4.0.rar' after downloading. Just decompress 'RS232_EN_4.0.rar' with Decompress Software, Enter password:www.landtek.cn. a folder named 'RS232_EN_4.0' is abtained. There are RS232 Software and install instruction inside the folder.
En zo waar een Manual

Zou ik voor de koop eerst even proberen of dat allemaal wel werkt.

P.S.2:
De calibrator ND9A is haast nergens te vinden.
Wel hier https://www.tokopedia.com/ulsya/landtek-nd9a-professional-sound-level-…
Prijs indonesian Rp2.650.000, omgerekend €172,-

Helemaal niet nodig om naar Ali te gaan. Nette Nederlandse (Groningen) site die bijna alles te koop heeft en met héél veel info: https://decibelmeterstore.nl/

[Bericht gewijzigd door Spog2 op zondag 15 mei 2022 13:04:37 (22%)

Ha Spog2,

Zou ik voor de koop eerst even proberen of dat allemaal wel werkt

Maar weet je dan wel hoe je moet meten :?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Op 15 mei 2022 13:20:27 schreef electron920:
Ha Spog2,

[...]
Maar weet je dan wel hoe je moet meten :?

Groet,
Henk.

Op de gevel dus, volgens mij op 1,5m hoogte dat ding met z'n kont op de muur houden.
Maar dat zal een niet-professional wel niet (rechtsgeldig) kunnen. ;)
"-geluidsniveau op de gevels van omringende woningen is niet hoger dan 70dB(A) tot 22 uur, van 22 uur tot 24 uur geldt een norm van 50dB(A)"

High met Henk

Special Member

Op 51 zullen ze niet moeilijk doen en ik denk zelfs op 53 niet.

70 dB of meer is echt niet prettig meer.

Bij ons regelmatig feestjes in dorp, ben slechte slaper..
Slaap er prima bij...
Maar die vogels om 5.00 mogen ze van mij afschieten!!!
Ook vanochtend weer..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Op 13 mei 2022 11:50:21 schreef vergeten:
Uittreksel uit de APV mbt geluidsoverlast.

dat is niet "de" APV, die bestaat niet. Dit is de model APV van de NVG. Per gemeente kan dit afwijken. Bovendien heeft deze tabel niets met de aktiviteiten van TS te maken. Willekeurige wetsartikelen citeren is niet zinvol.

Op 13 mei 2022 08:07:58 schreef big_fat_mama:
Het probleem wordt de ijking!

Ik vroeg me af of ijken in een dode kamer moet, maar het schijnt te kunnen met een opsteekapparaatje.
Norsonic geeft hier uitleg werking/opbouw ijkapparaat.

Maar eh... waarom zit dat niet gelijk in de meter gebouwd?

Arco

Special Member

Mijne heeft voor 'simpele' afregeling een intern 94dB calibratie signaal, of een externe (exactere) via een ND9 calibrator...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als gemeenten mekkeren over een evenement wat éénmalig is, moeten eerst de kerkklokken in de nacht maar eens tot zwijgen brengen die het gehele jaar voor herrie zorgen!

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Op 16 mei 2022 14:22:13 schreef Spog2:

Maar eh... waarom zit dat niet gelijk in de meter gebouwd?

Omdat ALS de meter zou vallen de interne kalibratie ook niet meer betrouwbaar is. Je ijkt daarnee ook alleen de elektronica, daarmee kun je het microfoon kapsel niet ijken. En juist die is van belang ivm luchtvochtigheid, luchtdruk en temperatuur.

hier heb je wat leesvoer voor vanavond: HRM industriegeluid

RTFM, dan pas vragen...
GJ_

Moderator

Op 16 mei 2022 15:02:20 schreef Hunebedbouwer:
Als gemeenten mekkeren over een evenement wat éénmalig is, moeten eerst de kerkklokken in de nacht maar eens tot zwijgen brengen die het gehele jaar voor herrie zorgen!

Het een heeft niks met het ander te maken. Dat gaat TS dus ook niet helpen. Bovendien kan een gemeente niet zomaar kerkklokken het zwijgen opleggen.

De grootste ergernis voor de omwonenden zijn de lage tonen, dus eigenlijk geen subs gebruiken.
In de buurt waar ik woon is het iedere mooie zomerdag weer prijs, dan gaan de stereo's naar buiten en zelfs met gesloten deuren en ramen, hoor je het beuken van de bassen.
Het gaat dan gewoon over huis stereosets.....
Zelfs 70dB is dan behoorlijk hinderlijk.
Lage tonen zijn ook nauwelijks te isoleren.