Over het gebruik contactspray is hier al veel over geschreven en gediscussieerd
Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen. er zijn zoveel discussie erover, ook over hoe krakende schakelaars en potmeters in orde te maken. Ik zie de bomen door het bos niet meer
Maar ik zit met het volgende probleem. Ik help sinds vorige week bij een lokale vzw waar ik help met de binnengekomen elektronica te testen en evt te repareren. De organisatie zamelt huisraad in om mensen met weinig geld weer te helpen een nieuw leven op te starten.
Nu heb ik veel draagbare radiio/cdspeler/audio waarbij het gekende probleem van krakende schakelaars, meestal die voor selectie am/fm en radio/cd/cassette/aux heb. en natuurlijk vervuilde volumeknoppen (potmeters dus)
Wat zou hier een goede middenweg in zijn om het op te lossen?
1 is natuurlijk vervangen, of 2 de schakelaar openmaken en schoonmaken. Maar zijn er misschien ook andere oplossingen mogelijk die minder tijd kosten of omdat geen vervangende schakelaar of volumeknop te vinden is? Ik bedoel een middenweg?
ansich ben ik ben zeker niet beroerd om als het om standaard niet dure schakelaars gaat die te vervangen. Je vindt vast op aliexpress voor niet veel. En voor veel apparaten is dat waarschijnlijk niet slechter dan origineel al in zat
Maar dat zal in meeste gevallen niet de oplossing zijn omdat je maar net de juiste schakelaar moet vinden. Tijd zal vooral kruipen in vinden van de juiste schakelaar of potmeter ben ik bang. En in sommige gevallen met openmaken.
ja, ik weet dat de oplossing eigenlijk niet uit een busje komt.
Maar kan als middenweg voor schakelaars het volgende doen. Schoonmaken met ipa of (cantactspray van griffon en daarna ipa voor uitspoelen) en smeren met contact 61? Ik ben ook tegengekomen dat je tunerspray 600 of 390 spray kan gebruiken hiervoor.
Voor potmeters had ik begrepen dat je Tunerspray, Contact cleaner 390 of Kontakt gold kunt gebruiken.
Ik ben het overzicht een beetje kwijt wat de verschillende sprays doen en hoe ze te gebruiken
Dus als iemand me daarmee op weg wilt helpen