Off grid woonhuis met werkplaats

jij kunt zat panelen kwijt daar hmh, de bijgebouwen hebben een groot dak. daar kun je zonder vergunning meer mee als windmolens. 370W zijn niet de huidige grootste overigens 410W zijn momenteel de grootste dacht ik.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 19 juni 2022 21:21:54 (16%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 19 juni 2022 20:41:22 schreef High met Henk:
...
Zonnepanelen: ik denk aan ca 26 panelen van 370 kwp..

Dat zijn knappe panelen.

Vervangen DOOR.
Tidak Ada

Golden Member

@HMH
20-30? Doet me aan een feestje van Fritz the Cat denken. Hoplijk hebben z n gschikte badkuip >:)

Die loodsen worden hopelijk niet bewoond??

Maar zondr dollen.

  1. Misschien kan Hermandad en oogje in't zeil houden? met van die minicameraatjes? Mogelijk wordt er 'chemie op kleine schaal' bedreven.
    Daar kunnen de jutten wel wat mee....
  2. Is er een ontbindende clausule in je koopcontract?
  3. Iets van "direct zonder lasten te aanvaardn" Niet de juiste formulring, maar je begrijpt wat ik bedoel

@TESTMAN:
Als er veel wind is, is er in het algmeen weinig zon....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Op 19 juni 2022 21:44:49 schreef Boudie:
[...]
Dat zijn knappe panelen.

370 Wp natuurlijk, dank voor het wijzen hierop

Nope, geen ontbindende voorwaarde: heb juridisch nodige uitgezocht en waar ze heen gaan boeit mij niet.. als ze maar weg zijn..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 19 juni 2022 21:05:04 schreef testman:
jij kunt zat panelen kwijt daar hmh, de bijgebouwen hebben een groot dak. daar kun je zonder vergunning meer mee als windmolens. 370W zijn niet de huidige grootste overigens 410W zijn momenteel de grootste dacht ik.

Als je genoeg dak oppervlak hebt kun je beter meer goedkopere panelen leggen met meer opbrengst. Bij mij achter hebben ze net 600 panelen gelegd lelijke blauwe 300 Watt. Aangezien geen hond daar verder van wakker ligt. Wel net is dat het hele dak gewoon van rand tot rand vol ligt. Ziet er beter uit als dat ik dacht.

Op 19 juni 2022 22:13:37 schreef Peter112:
[...]

Als je genoeg dak oppervlak hebt kun je beter meer goedkopere panelen leggen met meer opbrengst. Bij mij achter hebben ze net 600 panelen gelegd lelijke blauwe 300 Watt. Aangezien geen hond daar verder van wakker ligt. Wel net is dat het hele dak gewoon van rand tot rand vol ligt. Ziet er beter uit als dat ik dacht.

je hoort vaker dat bij veel panelen op een schuin dak met direct de buren erlangs reflectie een ergernis vormt. bij hmh niet, gezien de buren wrs een andere postcode hebben..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 19 juni 2022 21:51:13 schreef Tidak Ada:
@HMH
20-30? Doet me aan een feestje van Fritz the Cat denken. Hoplijk hebben z n gschikte badkuip >:)

Die loodsen wordn hopelijk niet bewoond??

Maar zondr dollen.

  1. Misschien kan Hermandad en oogje in't zeil houden? met van die minicameraatjes? Mogelijk wordt er 'chemie op kleine schaal' bedreven.
    Daar kunnen de jutten wel wat mee....
  2. Is er een ontbindende clausule in je koopcontract?
  3. Iets van "direct zonder lasten te aanvaardn" Niet de juiste formulring, maar je begrijpt wat ik bedoel

@TESTMAN:
Als er veel wind is, is er in het algmeen weinig zon....

De letter "e" is stuk. Soms doet hij het wel, soms doet hij het niet.

Tidak Ada

Golden Member

OT/
Kat heeft de toets er uit gekrabd :( rubbrtje begint nu ook te slijten.
Nieuw toetsenbord is niet meer te krijgen.
Let maar op, soms zijn er ook twee e's, waar er 1 moet staan.
Te druk met andere zaken om er iets aan te doen. Misschien overleef ik het wel ....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 20 juni 2022 00:24:52 schreef Tidak Ada:
OT/
Kat heeft de toets er uit gekrabd :( rubbrtje begint nu ook te slijten.
Nieuw toetsenbord is niet meer te krijgen.
Let maar op, soms zijn er ook twee e's, waar er 1 moet staan.
Te druk met andere zaken om er iets aan te doen. Misschien overleef ik het wel ....

er is altijd het scherm toetsenbord nog :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

Toch even terug naar de windmolen...

Als ik deze website mag geloven:
https://www.currentresults.com/Weather/Netherlands/wind-speed-annual.p…

13 kph gemiddeld
Dat komt neer op ca 4 m/s

Als ik dat afzet tegen deze windmolen:

https://www.tesup.nl/product-page/magnum5-windturbine-het-beste-Nederl…

Daar hoort deze grafiek bij:

Als ik die aflees ervanuitgaande dat ik dus door ca 4 mag delen vanaf die 15 m/s kom ik op 750 W uit.

Dat zal per uur zijn. 750*24 = 18 kwh
Per jaar kom ik uit op 6570 kwh...
Das best leuk, ik zit nu op iets minder, maar met een gas cv ketel

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
evelo

Golden Member

Eventueel kan je eens de website van een landgenoot doornemen of hem zelfs contacteren met specifieke vragen:

https://kdwindturbines.nl/

Een windmolen met diameter 2.18m kan een theoretisch maximaal vermogen opwekken van 173 Watt bij 4m/s. Zie ook http://www.olino.org/blog/nl/articles/2009/05/28/hoeveel-energie-lever…

GJ_

Moderator

Ik heb eens wat lopen testen met die kleine windturbines. Je hebt er helemaal niks aan, gewoon weggegooid geld.

Ze zijn alleen nuttig midden op de oceaan, op een zeiljact om je energiezuinige navigatie apparatuur te gebruiken.

Op 8 juli 2022 08:34:31 schreef RP6conrad:
Een windmolen met diameter 2.18m kan een theoretisch maximaal vermogen opwekken van 173 Watt bij 4m/s. Zie ook http://www.olino.org/blog/nl/articles/2009/05/28/hoeveel-energie-lever…

Dus ga uit van een propellor efficientie van 60% en omvormer 80% hou je 82W over. Is de opbrengst 720 kWh per jaar.

Dit heeft weinig relatie met dewerkelijke opbrengst: Als je de helft van de dagen 2m/s hebt (opbrengst ongeveer 10W -> verwaarloosbaar, gaat op aan "verliezen") en de andere helft 6m/s, dan is het gemiddelde wel 4m/s, maar de opbrengst de helft van de tijd > 250W, gemiddeld meer dan de 82 bij de "gemiddelde wind".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Om ook bij lage windsnelheid energie uit de wind te genereren wil je een molen met grotere diameter en direct drive generator.
Daar ben ik ook al een tijdje mee bezig.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/141087/20

High met Henk

Special Member

Ik mag niet boven 4 meter top hoogte....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
evelo

Golden Member

Tja, dan zou ik er toch echt niet veel energie meer insteken.

High met Henk

Special Member

Hangt van je vrije veld af denk ik?? .

Hier achterop is rondom >100 m (aan noord oosten zelfs over bijna 180 graden 1200 m) vrij zicht...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
evelo

Golden Member

Als je echt verder wil onderzoek doen naar de haalbaarheid dan zou je kunnen overwegen om een windmetertje te plaatsen op de max. toegestane hoogte. Liefst eentje die kan registreren in functie van de tijd met grafiekje en zo.

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
High met Henk

Special Member

Goed plan!!!

Ik vraag me idd wel af wat het rendement is bij lagere vermogens in de inverter

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
JoWi

Special Member

Op 8 juli 2022 19:20:37 schreef pa3gws:
Is een dergelijk systeem soms rendabel?
https://www.amazon.nl/Verticale-Driefasige-Windturbine-Controller-Huis…

Volgens het plaatje wieken van 1 meter en dan 10kW ??
Doet me denken aan de AA batterijtjes met een capaciteit van 20.000 mAh.

Ignorance is bliss

Op 8 juli 2022 20:01:46 schreef JoWi:
[...]Volgens het plaatje wieken van 1 meter en dan 10kW ??

De 12V variant kan ook 10kW leveren! Ze gaan 20 jaar mee, en ze geven 1 jaar garantie (succes met het claimen daarvan).

De windsnelheid loggen kun je toch prima zelf, een losse windsnelheidsmeter, Arduino en een SD kaart is genoeg. Eigenlijk moet je die dan wel een heel jaar laten hangen, of toch ook ieder geval de periode dat je zonnepanelen voorspelbaar weinig gaan opleveren, en dat is dit jaar al grotendeels voorbij. Log dan gelijk de temperatuur erbij.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
pa3gws

Golden Member

Op 8 juli 2022 20:01:46 schreef JoWi:
[...]Volgens het plaatje wieken van 1 meter en dan 10kW ??
Doet me denken aan de AA batterijtjes met een capaciteit van 20.000 mAh.

Het gaat hier meer over het type molen niet zo specifiek die chinees. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.