Direct drive generator

En hoe is het je gelukt om die boutjes elektrisch geisoleerd te maken van het blikpakket? Plastic insert? Tuinslang? Plakband?

[Bericht gewijzigd door rew op 19 december 2020 16:05:00 (23%)]

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Andere optie: niet aan gedacht? Zijn de platen van het blikpakket wel gelakt? Waar komt dat materiaal eigenlijk vandaan, en is het wel gemaakt van de juiste legering?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

@Rew,

Het zijn rvs boutjes die aan de buitenrand het blikpakket bij elkaar houden en ze zijn nu niet elektrisch geisoleerd.
Dan moet ik dus een nieuw blikpakket nemen met een grotere buitenrand. Daarin grotere gaten boren en de boutjes bekleden met epoxy.

@SparkyGSX,

De binnendiameter moet hier nog uitgedraaid worden en de sleuven geboord en geslepen.
Daarna wou ik het pakket uit elkaar nemen, de lamellen poetsen en lakken en dan het pakket weer monteren.
De lamellen zijn van een blikpakket van een elektromotor.

Ook kan ik uitgaan van het bestaande blikpakket van een asynchroon motor. Hier met 36 sleuven.

In de lamellen van het blikpakket van mijn post 19 december
heb ik nu uitsparingen om de boutjes met epoxy te isoleren.

Alle lamellen hebben nu een verflaag en het pakket wordt bijeen gehouden door non-ferro klinknagels die bekleed zijn met epoxy.
Ook op de koelribben zit nu een laag epoxy.

De stator gemonteerd op de hoofdas.